מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   בראבו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   בעיה במיכל או בפקק? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4119)

jokerax 11-06-08 01:07

בעיה במיכל או בפקק?
 
שלום לכולם.
יש לי פיאט בראבו שנת 96 מנוע 1600, לפני כמה שבועות החלפתי מים לרכב (למים אדומים)
לאחר נסיעה של כ30 ק"מ סמתי לב שכשאני נעמד ברמזור המד חום עולה קצת מעל קו האמצע (בקו אחד) וחרי שהמאוורר מספיק לעבוד הוא יורד למצב הרגיל (אמצע), לא היתה בעיה כזאת לפני כן המחוג היה נעמד באמצע ולא זז ממנו, אפילו היה יורד קצת בערבים הקרים....
עכשיו בדקתי אין אוויר במערכת, אבל היום שמתי לב שחסר מים במיכל.
אז הוספתי מים וחיממתי את הרכב בחניה בבית, לאחר מכן כיביתי וניגשתי למיכל מים, כשקירבתי את האוזר לפקק שמתי לב שהפקק מוציא לחצים, אז כדי להיות בטוח שפחתי קצת מים מסביב לפקק וראיתי בועות נוצרות מסביב לפקק...
עכשיו השאלה היא אם זה צריך להיות ככה או שאני מאבד מים מהפקק???
אני פשוט הייתי רגיל למכוניות יפניות שהפקק לחץ על הרדיאטור, ויש מיכל עודפים לא אטום בצד, אז אני לא ממש יודע, הורדתי גם את הספר של הרכב מהאינטרנט שמראה איך לפרק ולהרכיב את כל האוטו אבל דפקה פרט פשוט כזה לא מוסבר שם, אז אני יודה לכם מאוד אם מישהו יוכל להדריך אותי, כי אני כבר מתחיל להצטאר שנגעתי באוטו בכלל....

upetar 11-06-08 02:13

שלום וערב
 
תיבדוק קודם אים אחרי כ5דקות לאחר שכיביתה נישמר לחץ במיכל ניראה לי שהפקק לא אוטם(נוזל)והלחץ שחסר אמור גם להחזיר את המים למ"ע .גם אצלי בטמפרה הט"מ כמו אצלך וזה תקין.ואל תיצטער יש כאן מומחים שיעזרו לך,

jokerax 11-06-08 15:03

בדקתי, ואחרי כ 5 דקות של מנוע דומן אין לחץ במיכל (במד חום מראה כי המנוע קר כבר לגמרי)
אם המד חום יורד מתחת לרבע כבר אין לחץ במיכל.
והרעש של היציאת לחץ מהפקק מפסיק כדקה אחרי שדוממתי מנוע...

upetar 11-06-08 17:40

שלום
 
רק כשהמנוע חם אמור להיות לחץ במיכל,ואחרי נסיעה כשהמנוע עדין חם יש ליבדוק שהלחץ במיכל נישמר עד להיתקררות המנוע וזה יכול גם להיות גם שעה.המיכל הוא מיכל פיצוי(המים החמים מיתפשטים ויוצרים לחץ במיכל וכשהמנוע מיתקרר לחץ האויר שנוצר מחזיר את נוזל הקרור למנוע) (נוזל קרור בלחץ מעלה את ט"מ הרתיחה).הפקק מצויד בשסתום עים קפיץ שניפרץ כשהלחץ גבוה מידי,ניראה לי שהפקק אצלך נוזל(בעיה שכיחה)ואים יוחלף יפתרו כול הבעיות.אבל חכה לעוד הצעות .

command sergeant major 14-06-08 23:16

צטט:

במקור פורסם על ידי jokerax (הודעה 27577)
שלום לכולם.
יש לי פיאט בראבו שנת 96 מנוע 1600, לפני כמה שבועות החלפתי מים לרכב (למים אדומים)
לאחר נסיעה של כ30 ק"מ סמתי לב שכשאני נעמד ברמזור המד חום עולה קצת מעל קו האמצע (בקו אחד) וחרי שהמאוורר מספיק לעבוד הוא יורד למצב הרגיל (אמצע), לא היתה בעיה כזאת לפני כן המחוג היה נעמד באמצע ולא זז ממנו, אפילו היה יורד קצת בערבים הקרים....
עכשיו בדקתי אין אוויר במערכת, אבל היום שמתי לב שחסר מים במיכל.
אז הוספתי מים וחיממתי את הרכב בחניה בבית, לאחר מכן כיביתי וניגשתי למיכל מים, כשקירבתי את האוזר לפקק שמתי לב שהפקק מוציא לחצים, אז כדי להיות בטוח שפחתי קצת מים מסביב לפקק וראיתי בועות נוצרות מסביב לפקק...
עכשיו השאלה היא אם זה צריך להיות ככה או שאני מאבד מים מהפקק???
אני פשוט הייתי רגיל למכוניות יפניות שהפקק לחץ על הרדיאטור, ויש מיכל עודפים לא אטום בצד, אז אני לא ממש יודע, הורדתי גם את הספר של הרכב מהאינטרנט שמראה איך לפרק ולהרכיב את כל האוטו אבל דפקה פרט פשוט כזה לא מוסבר שם, אז אני יודה לכם מאוד אם מישהו יוכל להדריך אותי, כי אני כבר מתחיל להצטאר שנגעתי באוטו בכלל....

אשמח לקבל קישור לספר הזה שיש איך לפרק את האוטו

jokerax 17-06-08 16:53

אין קישור, אם יש לך EMULE בחיפוש תרשום "Fiat-Bravo&Brava-Haynes" זה קובץ PDF

jokerax 17-06-08 17:09

הנה לכל המעוניין מצאתי קישור לספר, תורידו את http://fiat-bg.org/Downloads/Books/B...o&Brava-Haynes הוא שוקל באיזור ה 103 מגה :smile:


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:51.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©