![]() |
גז למזגן פונטו HGT
שלום לכולם,
המזגן לא מקרר ביום חם כמו שצריך! כנראה שחסר קרר.. כמה גז צריך לשים לHGT 2001. יש לי מכונה למחזור גז במקום העבודה כך שאני יכול לחסוך את ה 120 ש"ח אם תהיה לי תשובה.. |
לא זוכר איך נקראות היחידות של הגז אבל בELX צריך 60.
יש מדבקה שבה מצוין כמה צריך בצידו הפנימי של מכסה המנוע קרוב לתא הנהג. |
תבדוק קודם שאכן חסר גז!
ל-HGT בשנים האלה יש נטיה להפסיק לקרר לכמה שניות כאשר הרכב עומד, ובמיוחד בקיץ זה מורגש. אם חסר גז אז אתה אמור לשמוע רעש חלש של "פסססס" כשהמזגן פועל. |
כמות הגז במזגן ב HGT היא 550 גרם בדיוק.
לגבי קירור נמוך האם זה קורה כל הזמן או רק שהרכב עומד בסרק. |
צטט:
יש לי בדיוק את הרעש שתיארת לפעמים. המזגן מקרר סביר בנסיעה מהירה וכמעט ולא מקרר כאשר הרכב עומד. בדקת עם הוונטה נכנסת לפעולה והיא כן פועלת. מה יכולה להיות הבעיה? הרכב שנת 02. |
תבדקו אם המאוור שמפזר את הרוח והקור לחלל הרכב שיושב ליד בית פילטר המזגן איפה שנמצאים רגלי הנוסע אינו תפוס או מלוכלך. אצלי זאת הייתה הבעיה במקרה כמעט דומה.
|
צטט:
מה שכן, במצב עמידה תפוקת המזגן יורדת, וב-HGT התופעה הזו אפילו יותר קיצונית. |
צטט:
בפונטו יש כ- 550 גרם גז קרר ולאחר איבוד של רבע עד שליש מכמות הגז מתחילים להרגיש ירידה בתפוקת המזגן. כלומר, כל 3-5 שנים בממוצע צריך למלא גז במזגן כדי לקבל את מלוא התפוקה שלו. לא לשכוח לבדוק מתי לאחרונה הוחלף פילטר אוויר של המזגן. |
טוב קצת סדר לי יש HGT 2001 יד ראשונה שנסעה כבר 201000 קילומטר מהיום הראשון המזגן מקרר כמו שצריך אבל אני מקפיד על כמה כללים.
1.מדי פעם אני שוטף את הרדיאטור של המזגן בגלל שנדבקים אילו כל מיני חרקים ואז הרדיאטור נסתם והיעילות של הקירור יורדת. 2.כל 3 שנים אני מבצע רענון של הגז במזגן זאת אומרת ואקום ואז הכנסה של כמות מדוייקת של גז ושמן לשימון המדחס. 3.אחת הבעיות ב HGT זה התרמוסטט של המזגן הוא בעצם מורה למדחס מתי להתנתק ומתי להתחבר שוב. החלפתי אותו כבר פעמיים אורך החיים שלו קצת קצר החלפתי אותו בגלל שהוא היה מנתק את המדחס מוקדם מידיי ואז אתה מרגיש שפתאום נכנס ממש איוורור והאויר מתחמם ואז שוב המזגן מקרר ההחלפה שלו היא מאוד פשוטה הוא נמצא מתחת לרגלי הנוסע ליד פילטר המזגן וגם עלות החלק היא קטנה מאוד.הבדיקה היא מאוד פשוטה מכניסים מד מעלות מיוחד לתוך יציאת האויר המרכזית ומפעילים את המזגן על מספר 2 ונותנים קצת גז התרמוסטט צריך לנתק את המדחס שיש 4 עד 5 מעלות בערך. מה שהיה אצלי בכל אופן שכבר ב 9 מעלות הוא היה מנתק את המדחס החלפה של התרמוסטט פתרה את הבעיה והיום המזגן מקפיא גם כשאני עומד ברמזור ביום חם מאוד. 4.וכמובן פילטר המזגן ברגע שיש ירידה של כמות האויר שיוצאת מפתחי האויר. כעיקרון המזגן ב HGT הוא מצויין המדחס ב 2001 קצת שונה מהדגמים הבאים אחר כך אבל הוא עושה את עבודתו נאמנה לראיה אצלי 8 שנים כבר מעל 200000 קילומטר וזה המדחס המקורי של הרכב. |
אורן אולי אני אקפוץ אליך לסוכנות ותראה לי במה מדובר בדיוק, יהיה לך זמן?
איפה יש בב"ש מקום מומלץ למלא גז? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:55. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©