![]() |
חום מנוע נמוך- 94 1400
שלום לכולם יש לי שאלה חדשה. המחוג חום מנוע מראה חום נמוך רוב הזמן והסיבות האפשריות למיטב הבנתי הן : יוניט מאוורר תקולה,עובד קבוע או תרמוסטט תפוס פתוח או יוניט המחוג מזייפת. השאלה היא איך בודקים אם התרמוסטט הוא הבעייתי , ואין לי מושג איפה הוא יושב ואיך בודקים אם הוא תקוע פתוח. אשמח לעזרה!
|
התרמוסטט נמצא סמוך למכסה המפלג.
לבדיקת תקינותו: התנע את המנוע המכונית והמתן עד כשמחוג חום המנוע יגיע לטמפ' העבודה ושהמאוורר ייכנס לפעולה. גע בזהירות בצינור הרדיאטור העליון והתחתון, האם הם חמים באותה מידה? אם כן- תקין. אחד חם והשני יותר קר? תרמוסטט תפוס במצב פתוח או בוטל לחלוטין. |
הבנתי
אני מקווה שהוא יגיע לטמפ עבודה כי זה מחזה נדיר,בכל מקרה מחר אני אבדוק ואעדכן,תודה לך שוב
|
בדוק גם האם המאוורר פועל עם הפעלת הסוויץ'. אם לא- בדוק מתי הוא בדיוק נכנס לעבודה לפי מד חום המנוע.
המאוורר אמור להיכנס לעבודה ב- 90° או אם נתרגם את זה למד חום המנוע: כשהמחוג על החצי או קו לפני, המאוורר אמור להיכנס לפעולה. במידה והוא נכנס לעבודה מוקדם ממה שצריך- הרכיבו לך יוניט למאוורר לא מקורית. טווח הטמפ' הוא הפעלה ב- 92° וניתוק ב- 87°. (מקור: רפי לין). |
כן ירבו כמוך!
אבל אם המאורר נכנס לפעולה לפני הטמפ שציינת,יש מצב שהשעון דפוק לא? או שזה שני חיישנים שונים?
|
יוניט המאוורר ויוניט שעון החום אלו שני חיישנים נפרדים. יוניט המאוורר תפקידה "להרגיש" את טמפ' נוזל הקירור ובכך לקבוע מתי צריך להפעיל את המאוורר ומתי לכבותו, בעוד שיוניט שעון החום תפקידה למדוד את טמפ' נוזל הקירור ולתרגם את זה ע"י הצגת הטמפ' הנכונה.
באונו 45 אין שעון חום מנוע בלוח שעונים אלא נורה התראה בלבד. הרבה אנשים שרוצים להחליף ללוח שעונים של אונו 60 או 70, או לחלופין להתקין מד טמפ' חיצוני- נדרשים להתקין את יוניט שעון חום המנוע. במקרים נדירים שעון חום המנוע עצמו מתקלקל. יכול להיות שמדובר דווקא על הארקה לקוייה, אבל את האופצייה הזו תשאיר לסוף משום שנראה לי שהרכיבו לך יוניט שלא מתאימה ו/או שהתרמוסטט שלך נתפס או בוטל. |
צטט:
ערכתי בדיקה וחיכיתי שהמנוע התחמם,הדבר אכן קרה לאחר כמה דקות בדקתי את התרמוסטט וזה נראה תקין,שתי הצינורות חמים באותה מידה על פי מגע היד המאורר נכנס לפעולה סמוך או בקו החצי,נכבה ונדלק נכבה ונדלק. מה ת'אומר? |
כדי לבדוק את התרמוסטט, הנע את האוטו כשהוא קר.
כשהאוטו מתחמם אט אט, הצינור התחתון צריך להיות חם, בעוד הצינור העליון נשאר קר. כאשר הטרמוסטט יפתח, הטמפרטורה בשני הצינורות צריכה להיות אותו הדבר (חם). המאוורר אמור להיכנס לעבודה קו אחד לפני החצי. כמה נמוכה הטמפרטורה ששעון החום מראה? |
צטט:
|
צטט:
אם אני נוסע במהירות קבועה החום עומד על האפס ומטפס לרבע במקסימום. שהאוטו עומד בסרק לוקח לו לפחות רבע שעה לטפס לאמצע,וזה קרה היום בשיא החום. לפי הבדיקה שהצעת לי לעשות אני בספק אם הוא תקין או אם יש בכלל תרמוסטט כי באמת תוך זמן קצר (דקה או 2) גם בצינור השני מרגישים את אותו חום. מישהו פה אמר לי שהתרמוסטט נמצא ליד המפלג ולא הצלחתי לזהות אותו... תודה |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©