מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   אונו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   שאלה בקשר לחלק משופר באוטו+ תמונה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3809)

uno kashi 23-04-08 14:36

שאלה בקשר לחלק משופר באוטו+ תמונה
 
שלום יש לי פיאט אונו ורציתי לדעת..
אז ככה ראיתי את זה בכמה מכוניות ורציתי לדעת מה זה?! ומה זה עושה?! ואיך קוראים לזה?!

והאם אני יכול להתקין את זה האונו שלי? ומה זה ישפר באונו?

זה מסומן האדום.. וזה נראה כמו מוט גישור: תמונה..

http://www.upit.ws/uploads/066c45c29f6b9.JPG

ori 23-04-08 18:05

מזל טוב על האונו.
זהו מוט מייצב, שיפור קטן ויעיל המחבר בין 2 הבולמים שלך.
ניתן לשים אחד כזה על האונו, אך הרבה הוא לא ישנה, האונו סובלת מבעיית אחיזה. צריך להחליף לה קיט ספורטיבי שלם כולל קפיצים ובולמים.
ובמידה לשיפור ניכר אתה יכול לשים 3 מוטות כאלה, 1 קדמי עליון 2 קדמי תחתון ו - 3 מוט מייצב אחורי.
בקשר לכדאיות? על האוטו שלך לא כל כך.

stio 23-04-08 18:13

לפי מה שאני יודע לאונו 70 יש מוט מייצב קדמי, האם אני צודק?

uno kashi 23-04-08 18:14

צטט:

במקור פורסם על ידי ori (הודעה 25347)
מזל טוב על האונו.
זהו מוט מייצב, שיפור קטן ויעיל המחבר בין 2 הבולמים שלך.
ניתן לשים אחד כזה על האונו, אך הרבה הוא לא ישנה, האונו סובלת מבעיית אחיזה. צריך להחליף לה קיט ספורטיבי שלם כולל קפיצים ובולמים.
ובמידה לשיפור ניכר אתה יכול לשים 3 מוטות כאלה, 1 קדמי עליון 2 קדמי תחתון ו - 3 מוט מייצב אחורי.
בקשר לכדאיות? על האוטו שלך לא כל כך.

תודה רבה אחי..

דבר ראשון יש לי פיאט אונו 1400 שנת 1992 S70

1. כמה עולה 1 כזה?! ואם אני קונה אחד כזה אפשר להרכיב אותו על הקפיצים והבולמים הקיימים?! והאם את המוט ה 1 הזה אני יכול להרכיב לבד?

2. כמה עולה לקנות 3 מוטות קדמי עליון קדמי תחתון ומוט מייצב אחורי? והאם אני יכול להרכיב אותם לבד?!

raanan_t 23-04-08 20:48

ראשית כל לפני ההחלטה על התקנה של דבר כזה ברכב אתה צריך לומר מה הבעיה שלך עם הרכב שבגינה אתה רוצה להתקין מוט שכזה. התקנה שלו עלולה לפגוע בהתנהגות הרכב אם תעשה שלא תוך התחשבות בשאר האלמנטים (מתלים, התנהגות השלדה).

אם רכבך סובל מתת היגוי, הרי שהקשחה של החלק הקדמי תגרור החרפה של תת ההיגוי ובעצם לא תרוויח כלום אלא רק תפסיד. זה בערך כמו להתקין פילטר פתוח שלא כראוי ואז חוץ מזה שזה מגניב, אין שום רווח אלא רק הפסד של הספק. גם כאן, זה נראה טוב אך לא בטוח שלרכבך בתצורתו הנוכחית זה כדאי.

uno kashi 24-04-08 01:00

1.כמו ש Ori אמר .. האונו סובלת מבעיית אחיזה.. אני רוצה יותר יציבות על הכביש.. שאני לוקח פנייה האוטו יהיה יציב ולא יאבד אחיזה.. זה יעזור? ואם כן אז האם יש הפסד של משהו?!

2. ומה זה שהרכב סובל מתת היגוי תיכול להסביר את הבעייה?!

ori 24-04-08 01:53

טוב תקשיב אבל באמת תקשיב.
אני בעל רכב זהה לשלך.
גם אני בהתחלה רציתי לעשות את כל הדברים הללו, אך החלטתי לא להיות ילד ולחקור טיפה.
תראה האונו כמה שהיא חמודה, אם באמת תרצה להפוך אותה לאוטו ספורטיבי זה יהיה בעייתי מ 2 בחינות.
1 - חוקיות, לא תוכל לעשות שום דבר עם מנוע 1400 לא מוגדש. ולהגדיש אותו, או לחלופין להחליף מנוע לנפח גדול ייותר לא חוקי בעליל, ולאחר בדיקה, אי אפשר להוציא רישיון לדבר כזה עם האונו.
2 - כדאיות - מבחינה כספית, לא שווה להשקיע על שיפור כלשהו לאוטו, אם אתה רוהצ קצת לשנות מבחינת מראה, בסדר ני תמיד אזרום. אבל לא שווה.

אם בכל מקרה אתה מעוניין, שאני לא מצליח להבין מדוע (לא משתלם מאף בחינה למעשה) אז ככה:

קיט ספורטיבי טוב שכולל החלפת בולמים + קפיצים שיתיאמו לאונו יכול להתחיל ב 4500 אלף עד 9000.
המוטות יותר בעייה להשיג בארץ אולי תמצא באתר הבא:
http://www.autostyle.co.za/prodlist....Fiat&pg=2&pg=1

רק שאני לא יודע אם יש משלוחים לארץ.

ותראה בעקרון אפשר להתקין לבד, אך אם אין לך ניסיון אני לא ממליץ.
מוט מייצב תחתון ואחורי קצת יותר בעייתי, כי אין ספציפיים לאונו, אז לכן צריך ללכת לאדם שיכין בהתאמה.
ושוב, כל העסק יצא מאד מאד מאד מאד יקר, ומאד לא משתלם.
בתור אחד בעל אונו עם שריטה בראש, תעשה מה שאני עושה, תשפר קצת את האוטו מבחינה חזותית (אני שיפצתי את כל הרכב מבפנים, כולל -ריפוד לדלתות, מושבים, צביעת פאנל, שינוי מראה לוח שעונים, החלפת ידית הילוכים וכדומה...)
תתאמן ככה עד שתקנה אוטו שאפשר לעבוד עליו כמו שצריך, ובאוטו הבא כבר תדע איך לטפל בעצמך.
אני עדיין חולם על הליאון 4 2002 1.8T...

דמעות בעיניי

Tzvika 16V 24-04-08 08:10

אם אתה רוצה יותר אחיזה לפני שאתצה רץ להשקיע בבולמים וקפיצים ושאר ירקות תשקיע בצמיגים. למרות שאני לא יודע איזה צמיגים הרכב שלך נועל אבל אני בטוח שלא מזן איכותי כי מי באמת ישקיע 25% משווי הרכב שלו על צמיגים טובים.
אם אתה רוצה אחיזה יותר טובה בפניות ובלימה קצת יותר קצרה אני ממליץ על צמיג איכותי יותר קודם כל כיא ני די בטוח שחוסר האחיזה הגדל שאתה מדבר עליו נובע מצמיגים באיכות אללא יסטור. מכיוון שאתה לא נהג מירוצים מקצועי אלא נוהג בכבישי ישראל שגם ככה מלאים בבורות גבעות ופסי האטה תחשוש טוב לגב שלך ותוותר על הקשחת המרכב ברכב שלא אמור להיות קשוח. תנסה להגדיל את גדול הג'אנטי ולהרחיב את הצמיגים ויחד עם צמיג איכותי תקבל אחיזה קצת יותר טובה שתספק אותך.

אגב סתם בדקתי עם חבר שקצת מתעסק, סט של 4 בולמי קוני צהובים וקפיצים של אייבך ספורטיבים עולה עם התקנה עולה כ6200 שקל לפני מע"מ.

ori 24-04-08 18:41

צביקה צודק, רק שהצמיגים ככה לא הייתי ממליץ, רוחב הג'אנט מאד צר, לכן ג'אנט חדשש רחב יותר יגדיל את סכום הכסף פי כמה.
כמו שאמרתי
שירד מזה. סע לאט בפניות זה הכל ותמלא לחץ אויר נכון בצמיגים כל שבועיים.

ארילו 24-04-08 19:08

קנה סט צמיגים איכותיים, ואם מזמן לא עשו את זה - תחליף בולמי זעזועים, ואם יישאר לך כסף תעשה קורס נהיגה מתקדמת.

אלא אם יש לך שריטה, להשקיע כל כך הרבה כסף באונו רגילה זה לא משתלם.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:09.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©