מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   העלאת טורים בספייס 2001 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3756)

aflalo 15-04-08 21:37

העלאת טורים בספייס 2001
 
שלום חברים,
לאחר שהות לא קצרה בשטחים אני שב אל דפי הפורום ובפי שאלה,

בביקורי במוסך פיאט הקרוב אמקום מגוריי החלפתי חוטי הצתה שחיים אמר לי להחליף כפיתרון לתקלה שהייתה ברכבי הקט !
(חיים יא שפיץ - תודה )

כאשר שאלתי את המכונאי על הרעידות בטורים הוא טען כי בעל המוסך צריך להתחבר אל המחשב ולהעלות מעט את הטורים .
כאשר שאלתי את אותה השאלה את שותפו לעסק של בעל המוסך הוא ענה :" תראה, אי אפשר לעשות עם זה כלום !!! "
שאלתי בחזרה האם לא ניתן להתחבר למחשב ולשנות ?

תשובתו הייתה נחרצת - לא!

כאן אני פונה אילכם ידידיי המלומדים :

האם נכון הדבר ?
האם יש פיתרון כל שהוא לרעידות הללו ?

תודה,

נ.ב

סימון - אתה כנראה מבין למי אני מתכוון .

uhh 15-04-08 23:19

מה הבעיה של הרכב רעידות או טורים נמוכים?

uhh 15-04-08 23:22

רעידות זה בעיה אחת
וטורים זה בעיה שניה?
טורים אי אפשר להעלות דרך המחשב יש דרך אחרת

student 16-04-08 00:00

כפי שנאמר - אי! אפשר להעלות את הטורים דרך המחשב.
אמנם המחשב קובע את הטורים אבל לא ניתן לשנות.

קרוב לוודאי שניקוי בית מצערת וסעפת יניקה באינפוזיה יפתרו את בעיית הטורים.
על הדרך שווה לבדוק מתי הוחלפו פלגים (כל 40K ק"מ או 2-3 שנים) ומתי הוחלף פילטר אוויר של המנוע (אם לא בטוח מתיי אז פשוט להחליף כי המחיר שלו די זול).

נ.ב: אני מקווה ששמת חוטי הצתה מקוריים ואם צריך להחליף פלגים אז גם רק מקוריים!

נ.ב.2: איזה מוסך פיאט (מוסך או סנדלר) אומר לך שאפשר להתחבר למחשב ולהעלות את הטורים.

aflalo 19-04-08 16:31

אכן חברים טופלתי אצל סנדלר רק חבל שאין לרכב נעליים כי אוליי בזה הוא היה טוב אבל במכונאות ועוד של פיאט- בטוח שלא !!!

הרעידות נובעות מטורים שמשחקים בין 600-750 RPM.
המשחק הזה הוא מינורי אך מציק ומרעיד את הרכב .
הבעיה נעלמתכלא הייתה בזמן שמפעילים מזגן- שכמו שאנחנו מכירים מעלה במעט את הטורים.

פרט לכך- חוטי ההצתה הוחלפו המקוריים ( כמובן שבדרישה אחרת היו מרכיבים איזה חוי הצטה מאום אל פאחם ).

פלאגים אני לא יודע מתי החליפו אך אני מעוניין להחליף בטיפול הקרוב ואף מוקדם יותר .
לגבי החלפת פלאגים - האם ניתן לבצע לבד ? האם יש התאמה מול המחשב בהחלפה כזו ?
ואחרונה- ציפור קטנה לחשה לי שפלאגים לא מקוריים פולטים התראות דרך המחשב ?

ניקוי מצערת אני מכיר את הפרוייקט המצולם אך אשמח לקבע הכוונה או פרוייקט מצולם על החלפת פילטר למרות שרק מלהביט במנוע אני יודע איך להחליף .


תודה וחג שמח לכולם ,

gsk 19-04-08 17:11

צטט:

במקור פורסם על ידי aflalo (הודעה 25077)
הרעידות נובעות מטורים שמשחקים בין 600-750 RPM.
המשחק הזה הוא מינורי אך מציק ומרעיד את הרכב .
הבעיה נעלמתכלא הייתה בזמן שמפעילים מזגן- שכמו שאנחנו מכירים מעלה במעט את הטורים.

יש לי בעיה זהה בספייס 2001 16v. הבעייה קיימת מאז שרכשתי את הרכב עם 10K על השעון. למרות שלאורך השנים החלפתי פלגים, חוטי הצתה וניקיתי את בית המצערת שום דבר לא עזר. עדיין יש משחק קטן ומעצבן של הטורים בהילוך סרק. כמו אצלך, שהמזגן עובד אז הטורים מתייצבים על 900 ואין רעידות.

תופעה נוספת ששמתי לב אצלי היא שקשה לשמור על טורים קבועים במצב ניוטרל (כמו שצריך לעשות בבדיקת מזהמים בטסט). משום מה אצלי אני לוחץ לחיצה קבועה על הגז, אבל הסל"ד עולה מעל הנדרש (2200 סל"ד בבדיקה) ואז אני צריך להוריד את הרגל מהדוושה ואז הסל"ד צונח מתחת לנדרש. בקיצור בעייה לשמור על סל"ד קבוע בלחיצה קבועה על הגז.


אשמח לשמוע ממך, דרך הפורום אם תצליח לפתור הבעייה של הרעידות בסרק.
GSK

Tzvika 16V 19-04-08 18:06

צטט:

במקור פורסם על ידי gsk (הודעה 25078)
יש לי בעיה זהה בספייס 2001 16v. הבעייה קיימת מאז שרכשתי את הרכב עם 10K על השעון. למרות שלאורך השנים החלפתי פלגים, חוטי הצתה וניקיתי את בית המצערת שום דבר לא עזר. עדיין יש משחק קטן ומעצבן של הטורים בהילוך סרק. כמו אצלך, שהמזגן עובד אז הטורים מתייצבים על 900 ואין רעידות.
GSK

אצלנו 2 רכבים ובשניהם התופעה מוכרת. שני הרכבים מטופלים מ-0 רק במרכזי ושניהם עד 120K על השעון.
אצלי מה שפתר את הבעיה היה החלפת חוטי הצתה למקוריים וניקוי בית מצערת שעשיתי לבד. אצל בת הזוג K44 פתר את הבעיה אבל יש לי תחושה שזה עוד יחזור.
כנראה שזאת מחלה (או יותר נכון מגפה) של הרכבים האלה.

רקובי 19-04-08 19:00

צטט:

במקור פורסם על ידי gsk (הודעה 25078)
תופעה נוספת ששמתי לב אצלי היא שקשה לשמור על טורים קבועים במצב ניוטרל (כמו שצריך לעשות בבדיקת מזהמים בטסט). משום מה אצלי אני לוחץ לחיצה קבועה על הגז, אבל הסל"ד עולה מעל הנדרש (2200 סל"ד בבדיקה) ואז אני צריך להוריד את הרגל מהדוושה ואז הסל"ד צונח מתחת לנדרש. בקיצור בעייה לשמור על סל"ד קבוע בלחיצה קבועה על הגז.

GSK

לדעתי זה קורה בגלל ה-DELAY שיש לשעון הסל"ד. אתה מנסה לייצב את המחט, אבל היא מגיע לאזור הנכון רק לאחר שהות מסויימת. בזמן הזה כבר הזזת את הרגל ולכן קשה לעקוב ולייצב. ברכבים אחרים שבדקתי - השעון הרבה יותר מדייק ולכן קל להפעיל את הרגל לפי המחט.

aflalo 20-04-08 20:10

קודם כל לדעתי קרובי צודק ואכן המצד סל"ד לא מצהיר את נאמנותו לדיוק .
שנית,
חוטי הצתה כבר החלפתי אך ניקוי בית מצערת עדיין לא ביצעתי ואני מתכוון לעשות לבד !

חוץ מזה אוליי נותרלי להשלים עם העובדה שזו אכן מגפה ולהמשיך לחיות כך.

בכל מקרה אם אצליח לעישות ולו מאום בנושא אעלה זאת מייד לדפי הפורום .

חג שמח


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 12:15.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©