מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פורום המועדון (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   קורס נהגי מרוצים (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3675)

ארילו 31-03-08 21:21

קורס נהגי מרוצים
 
2 צירוף קובץ(ים)
120 כוחות סוס. מסתבר שלא צריך יותר מזה בשביל להיות מכונית מרוץ.
את סוף השבוע האחרון ביליתי בטורקיה. בקורס נהיגת מרוצים.
ביום חמישי בבוקר הגעתי לנתב"ג ופגשתי שם את צוות המדריכים. שלום – שלום ועלינו למטוס. שתי טיסות ואוטובוס מאוחר יותר הגענו למלון ליד איזמיר. התחלקנו לחדרים והלכנו לשיחת היכרות ותיאום ציפיות.
המלון היה נחמד למרות שבחדרים.... אני לא באמת מתכוון לפרט איך היה במלון :)

יום שישי אחרי ארוחת הבוקר התגלגלנו לנו למסלול, והתחלקנו לרכבים. הרכבים הם פיאט סיינה שהוסבו לרכבי מרוץ. מנוע 1600 סמ"ק, 120 כוחות סוס, קלאץ' קרמי, מונמכות, מוקשחות עם כלוב התהפכות, מושבי באקט צמיגי סליקס, גיר קצר ובלי דברים מיותרים בפנים (כמו למשל מד מהירות).

באותו הרגע נדלק לי ניצוץ בעיניים, ואם ביום חמישי עוד לא הייתי בטוח שזה באמת מה שאני רוצה – הרי שביום שישי לא היה לי ספק והרגשתי עקצוץ קל בידיים כשהתישבתי ברכב שמאותו רגע הפך להיות "שלי".

נכנסנו לכיתה, והתחלנו בשיעור הראשון – העברת הילוכים. כן, זה נשמע משעשע ללמוד להעביר הילוכים בקורס נהיגת מרוצים כי אחרי הכל כולנו נוהגים או נהגנו על רכבים ידניים בעבר, אבל מסתבר שיש הבדל בין מה שמלמדים בבתי הספר לנהיגה בארץ, לבין איך שאמורים להעביר הילוכים בפועל.
אחרי שהסבירו לנו את הרעיון בכיתה עלינו על המכוניות ביחד עם מדריך והתחלנו לתרגל העברת הילוכים נכונה. העסק התחיל להזרים אדרנלין בדם.

שיעור שני – בלימה. שוב זה נשמע משעשע אבל בשביל לעצור את המכוניות במקסימום יעילות, במינימום מרחק וזמן ובלי להרוס את צמיגי הסליקס שהם נועלות צריך ללמוד איך לבלום כמו שצריך. שוב חזרנו לרכבים (הפעם המדריכים הסתכלו מבחוץ) והתחלנו לתרגל בלימה נכונה. בהתחלה כולנו היססנו קצת ובלמנו ממהיריות של 80 – 100 קמ"ש, אבל מהר מאוד הגענו לבלימות ממהירויות של 150 – 160 קמ"ש.

שיעור שלישי – אחיזת הגה, ופניה נכונה. שוב חזרנו לכיתה ולמדנו על הפניית הרכב דרך הקו שמאפשר ביציאה שלו את המהירות הגבוהה ביותר. זה לא הקו הארוך ביותר באופן מפתיע. התחלנו לתרגל שוב, האצה חזקה, בלימה חזקה ופניה מהירה. עכשיו כבר הייתי בטוח שאני נמצא במקום הנכון. הרכבים נענו לנו מייד ובלי להתלונן בכלל. כולנו היינו באקסטזה.

למדנו לתקל עוד כל מיני פניות ויצאנו לארוחת צהריים. מי שתוהה מה אכלנו אז זה הולך ככה: כבש, פרגית וקבב. בינתיים השמיים התקדרו והתחיל לטפטף, אז בזמן שאכלנו המכוניות החליפו נעליים לצמיגי גשם.

חזרנו מארוחת הצהריים, תרגלנו עוד כמה פניות ובערב יצאנו לעשות הקפות מהירות כשהמדריכים מושכים אותנו (מדריך ישב במכונית לפנינו, ואנחנו היינו צריכים לרדוף אחריו במכונית שלנו ולעשות את אותם הקווים בדיוק).
תענוג שמימי פשוט!

בערב התפנקנו והצאנו אגרסיות בתחרות קארטינג בין כולם (להפתעתי הרבה אפילו ניצחתי בה) וחזרנו למלון – לא לפני שעצרנו לאכול. (כבש, פרגית קבב).
למחרת בבוקר הגענו שוב למסלול, ואחרי הליכת מסלול נכנסנו למכוניות. המטרה – הקפות כאשר הסל"ד מוגבל לעד 4,500 סל"ד.
עשינו הקפה ועוד הקפה ועוד ועוד ועוד כאשר בסיום כל סט הקפות המדריכים נתנו לנו את הזמנים של ההקפות השונות, והערות לגבי מה לשפר.
סט שני של הקפות, הפעם הסל"ד מוגבל ל-5,500 סל"ד, כאשר שוב פעם אחרי כל סט של הקפות המדריכים נותנים לנו את הזמנים שעשינו ועוד הערות מה לשפר. הפעם אפילו עקפתי שני רכבים.
סט שלישי של הקפות – בלי הגבלת סל"ד. יצאתי להקפה ראשונה, ואחרי שסיימתי אותה הגעתי להקפה השניה. בנקודה מסויימת קצת נבהלתי מהמהירות שהרכב פיתח (ומהעובדה שהייתי בנקודה בה לא רואים את המשך הכביש) ועזבתי את הגז. איזה טעות! מייד הרכב התחיל לכשכש בזנב שלו ולא עזר הנסיון שלי ללחוץ שוב על הגז, ולא הנסיון ללחוץ על הבלמים – הרכב פשוט נורה מהמסלול החוצה והסתחרר על הדשא. כשהוא נעצר הבנתי שהכל בעצם בסדר. אחד המדריכים ניגש אלי לראות שאני בסדר, ראינו שכן וגם האוטו ובעוד אנחנו מדברים עוד מישהו עשה את אותה הטעות בדיוק ועף במדויק על הרכב שלי. בדיוק מדברים כאלה חששתי, אבל המכוניות היו בסדר (פגיעות פח קלות בלבד). עצרו את הסט הזה של הקפות, ואנחנו הנענו ונסענו חזרה לפיט – שם פשוט פתחנו את הדלת וניתקנו את הרתמות. המכונאים של המקום לקחו מייד את הרכבים לתיקון.
המדריכים לא ויתרו לנו, ומייד העלו אותנו על רכבים אחרים ועשו איתנו כמה הקפות אקסטרה מהירות. זה עבד נהדר ושכחנו מהמקרה הזה לחלוטין.
חזרנו להתאמן עם שאר הקבוצה על הקפות מהירות – ושוב נתנו לנו זמנים והערות.

הלכנו לאכול ארוחת צהריים (כבש, פרגית וקבב) ובינתיים המסלול התייבש והרכבים חזרו לנעול צמיגי סליקס.
עשינו עוד כמה הקפות מהירות עם המדריכים (כאשר תוך כדי הם צועקים "גז! גז! גז! עוד גז! אז מה אם זה אמצע סיבוב כבר הגענו ל-APEX עוד גז!"). וואו איזה הבדל. עם צמיגי הסליקס המכוניות היו ממש מודבקות למסלול.

הערב הגיע והתחלנו בתחרות. לצערי קיבלתי מכונית שאני לא רגיל אליה – אבל עדיין זה היה מדהים. פשוט מדהים. המון אדרנלין מצד אחד, ומצד שני ריכוז מטורף תוך כדי כדי שאני ממלמל לעצמי "גז גז גז גז ברקס לשחרר מבט הגה גז קבוע גז מתגבר גז גז גז" בהתאם לסיבובים השונים.
למי שתוהה סיימתי חמישי.

אחרי שהכל נגמר, חזרנו לשיחת ביקורת. הביקורת היחידה שהייתה בקשר לקורס היא "חבל שזה לא נמשך עוד איזה יומיים שלושה". אפילו עכשיו למרות שעברו 24 שעות מהנחיתה שלי אני עדיין רק חושב על הקורס הזה והגוף שלי מוצף אדרנלין. הוא מומלץ בחום. יש להם קורס המשך מתקדם יותר, ואני בטוח שאני אגיע אליו.

stio 31-03-08 21:30

יפה מאוד, אני רואה שממש נהנת לך בטורקיה... :)

uno kashi 01-04-08 21:11

אולי תפרט קצת על מה שלמדתם... איך להעביר הילוכים כמו שצריך וכל זה כדיי שפחות או יותר נדע.. וככה ננהג יותר טוב..
תסביר מה לימדו אותך בכל מקצה..
תודה..

raanan_t 01-04-08 21:38

אביעד,

שמח מאוד לשמוע שנהנת. הסיפור שלך רק עושה חשק לעשות את ה"טיול" הזה כולל התאונה שלך שנראה כאילו רק מוסיפה לבטחון אישי ומאפשרת לסמוך על הרכב ומערכות ההגנה שבו.

תוכל לפרט קצת יותר על הנושאים שנלמדו?
האם הם רלוונטיים לנו, הנוהגים על הכביש, או בימי המסלול?

ארילו 02-04-08 00:38

רענן התאונה הזאת באמת שיפרה את הבטחון שלנו במכוניות האלה. זה גרם לנו להבין שאין לנו מה לחשוש מלאבד שליטה ברכב מצד אחד, אבל מצד שני זה פוגע לנו בזמנים - וכל עוד נמצדים לקווים האופטימליים אפשר לנסות לדחוק ברכב עוד קצת.

חלק מהנושאים רלוונטיים וחלק פחות.

למשל תמיד למצוא במבט קדימה ורחוק את הנקודה הבאה שאתם רוצים שהאוטו יגיע אליה, ולא להתמקד במה שנמצא קרוב - זאת אומרת לתכנן קדימה רחוק ככל האפשר.
כולל לתכנן קדימה את העקיפה, איך נצא אליה ואיך נסיים אותה.

לימדו אותנו תנוחת ישיבה נכונה (קרוב להגה), ולאחוז אותו בשעות תשע ושלוש ולא בשתיים ועשר.

או למשל שבבלימה לבעוט בברקס קודם כל ואז לשחרר, שזה הפוך ממה שאנחנו עושים בנהיגה.

לעבוד הרבה עם רגל שמאל כדי לקבל יותר רגש ברגל ימין.

וכמובן להאט לפני הסיבוב ובזמן הסיבוב להחזיק את הגז כדי שמשקל הרכב לא יהיה מוטה (קדימה או אחורה) בזמן הסיבוב.

אני לא יודע עד כמה זה רלוונטי גם לימי המסלול שלנו - אבל לחיי היום יום חלק מהדברים רלוונטיים ביותר. (מבט, לתכנן קדימה, הגה, תנוחת ישיבה, רגל שמאל וכו').

כמובן שקשה לי להעביר את ההדגמות והנסיונות שלנו על דפי הפורום.

Caveman 02-04-08 00:41

מבט, אחיזת הגה ותנוחת ישיבה הם בדיוק הדברים שאפשר ללמוד בקורס נהיגה מתקדמת גם כאן בארץ :) (מומלץ ביותר לאלו שלא רוצים את הקורס המדובר)

אביעד, אני אשמח לקבל פרטים יותר לעומק. לדוגמא, היכן נרשמים? או היכן מבררים פרטים טלפוניים?
זו נראית כמו אופציה נהדרת לטיול חו"ל בזמן הקרוב לפני תחילת הלימודים.

ארילו 02-04-08 00:44

אני עשיתי את הקורס דרך בית ספר מסלולים.

אם אתה כבר נמצא בטורקיה אז הם יקזזו לך את מחיר הטיסה למשל.
המדריכים הטורקיים מדברים בעיקר טורקית. (חוץ מאחד מהם).

אתה רוצה את הפרטים של המסלול? (יש אפשרות גם לעשות את זה ישירות דרכם - אבל בעיקר בטורקית).

Caveman 02-04-08 00:54

זאת אומרת שאם ברצוני להשתתף? עלי להרים טלפון למסלולים?

ארילו 02-04-08 01:05

אכן כן. זה יהיה הכי קצר :)

אה, ותתמקח איתם קצת.

ניר בן טובים 02-04-08 10:54

מירוצים
 
אביעד סוף סוף שחררת אנחת כוח על הגז!! :) אני שמח לשמוע שנהנית. הקורסים האלו, מכל הסוגים , ראלי, מסלול וכו זה פשוט חוויה אדירה לכל החיים. את הקורס באיזמיר אני מכיר רק משמועות אבל אני מבין שזה כיף לא נורמלי שם.
מעבר לזה, אני כמובן מזדהה עם התחושות שלך , אין כמו לשבת במכונית ראלי ולעוף איתה באוויר, עברתי את זה במגוון קורסים חלקם היו באימפרזה GROUP N וזה פשוט מטמטם!!
באופן עוד יותר אישי, אני ממליץ לכל מי שמעוניין לחוות נהיגת מירוצים/ראלי לחסוך כסף והרבה, בכדי לגשת לקורסים בחו"ל הרחוקה, אירופה, ארה"ב.

ראלי זה נחמד, אבל אני מבטיח לכם שאם תניחו את הישבן שלכם במכונית פורמולה [פורד, רנו, 3] לכמה ימים ותטוסו על מסלול אגדי בחו"ל ... תחזרו לא רק נהגים אחרים לגמריי, זה ייצרב לכם ביידים לכל החיים. :D


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:34.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©