![]() |
שאלה על חום מנוע בקיץ.
יש לי את הרכב כ3 חודשים, ועד היום החום מנוע לא עבר את האמצע.
היום חזרתי מנסיעת חוץ שבחוץ 36 מעלות, החום מנוע עלה לי לפס הרביעי מעל האמצע (ממש נבהלתי) 2 פסים מתחת לאדום והמאורר כל הזמן עבד עד הבית. האם זה בסדר? איך זה אצלכם החום מנוע בקיץ? לפני כשבועיים החלפתי את נוזל הקירור מפרפאלו הירוק שהיה לי, לפרפאלו אפ האדום. שטפתי את המערכת פעמיים מהנוזל הירוק טוב טוב עד שיצאו מים נקיים (אני יודע שאסור לערבב אותם ביחד) והכנסתי את האדום. עשיתי ניקוז אויר כשהמנוע עובד מהפקק הקטן ליד קיר האש וכל הזמן הוספתי לפי הצורך. השתמשתי בנוזל המרוכז וערבבתי אותו עם מי מזגנים 50 על 50. יכול להיות שלא ניקזתי אויר מספיק מהמערכת ובגלל זה עלה לי היום החום מנוע? יש לכם רעיונות? האם זה בסדר או שיש לי בעיה? |
הרכב התחמם בעמידה או בנסיעה מהירה?
בכל מקרה- לא תקין! אצלי באונו המחוג לא עובר את האמצע בכלל, גם עם מזגן עובד בנסיעה מאומצת. |
תבדוק שוב את מפלס הנוזל אולי חסר.
גם אני הייתי צריך פעם אחת להחליף את הנוזל קירור ולפני שהנעתי המפלס היה בגובה המתאים. אבל אחרי נסיעה דיי ארוכה (אם אני זוכר נכון עברו כמה ימים)שמתי לב שהחום עולה ואז גיליתי שחסר מים. תבדוק גם שמן. |
הרכב התחמם בזמן נסיעה מחוץ לעיר במהירות 100 קמ"ש, כשהדלקתי מזגן הוא עלה עוד פס.
כשכנסתי לעיר הרכב התחיל להתקרר. עכשיו חזרתי מהרכב ובדקתי את מפלס השמן והמים- השמן תקין, ומפלס המים היה גבוה :confused: הנעתי את הרכב ופתחתי את מכסה המים ופקק ניקוז אויר כדי להוריד את מפלס מיי הקירור. להפתעתי עדיין יצאו בועות אויר (רואים את זה בקו המים איפה שמוסיפים מיי קירור) עשיתי עכשיו שוב ניקוז אויר כ10 דקות- וכמות הבועות אויר ירדה אך עדיין ישנה (כנראה צריך להמשיך את ניקוז האויר עוד. יכול להיות שזו הבעיה- מפלס מי הקירור גבוה וניקוז אויר לא גמור? וזה מה שהעלה לי את חום המנוע? |
לא תקין !
קרוב לוודאי לא עשית ניקוז אוויר טוב. זה בהחלט יכול לגרום להתחממות משמעותית. על הרדיאטור עצמו בצד ימין שאתה מול הרכב אמור להיות בחלקו העליון בורג לבן שמשמש גם הוא כנקודת ניקוז אוויר. קודם סוגרים את הבורג שליד קיר האש ואח"כ את הבורג על הרדיאטור. להיות מוכנים עם עוד נוזל קירור כי אם הבורג פתוח מאוד אז די מהר יוצאה ממנו הרבה נוזל. שנית, שהמנוע קר! וכבוי! תפתח את מכסה מיכל העיבוי (שדרכו ממלאים נוזל קירור), תוודא שהנוזל על MAX, תתניע ותן למנוע לפעול עד שהוא מגיע לאמצע תוך כדי שמדי פעם אתה מעלה טורים בעדינות ל- 2000 סל"ד. לאחר כיבוי המנוע והתקררותו יש לבדוק אם לא חסר נוזל קירור. לא לשכוח להחזיר את המכסה של המיכל. בהצלחה. |
צטט:
לא פתחתי. בערב אני אעשה שוב ניקוז כמו שכתבת- מקווה מאוד שזו הבעיה. כמה זמן צריך לעשות את ניקוז האויר? תודה רבה ואעדכן בתוצאות. |
גם אצלי באונו יש את אותה הבעיה ואני גם חושש שיש אוויר במערכת , משהו יודע איך מנקזים אוויר במערכת??
אני בדרך כלל מנקז בצורה הזאת פותח את המכסה של מילוי המיים מתניע את האוטו , מחכה שהמאוור יתחיל לפעול , מפעיל מזגן על חום בכדי שיהיה סרקולציה ובודק שאין בועות. אם יש אני ממלא מיים עד שהבועות נעלמות. האם ככה בודקים? |
|
שעשיתץ ניקוז אוויר מכסה הרדיאטור היה סגור או פתוח? ביחד עם הבורג ניקוז אוויר.
|
המכסה היה פתוח.
עכשיו סיימתי לנקז את האוויר גם מהפרפר שעל הרדיאטור (יצא ממנו מלא אויר) לא יכולתי לסיים עכשיו את הניקוז בגלל מחסור בפראפלו אפ. מחר אני אקנה ואסיים את הניקוז. הופיע לי עכשיו רעש כמו של יציאת אויר בלחץ פססססס מתחת לרכב, לא יודע מה זה :( הרעש הזה לא היה לי לפני התחממות המנוע. מישהו נתקל ברעש מהסוג הזה? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©