מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   חוסר סחיבה + 2 נוריות לא מזוהות, פונטו ספייס (נ (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3560)

crembo123 16-03-08 14:18

חוסר סחיבה + 2 נוריות לא מזוהות, פונטו ספייס (נ
 
יש ברשותי פונטו ספייס 2002 ELX אוטומט. 90 אלף.

http://img209.imageshack.us/img209/4138/dsc00113ks6.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/3...c001116gw0.jpg

אז ככה, היום בבוקר, צצה לי נורת מנוע כתומה בלוח, הנורית רק הופיעה, ללא הבהוב.
בנסיעת הבוקר שעשיתי, לקראת רמזורים (כשאני מאט..ועל סף בלימה) הרגשתי רעידות קלות של הרכב.
לא משו רציני, אבל יש הרגשה שלפתע האוטו "לא סוחב"..
לפני חודש היו לי רעידות ברכב עם נורית מנוע שהבהבה, ולאחר החלפת סט מצתים, הנורית פסקה.
הלכתי למוסך איטלניו בבני ברק המתמחה בפיאט היום עם בעיית הנורית היום, חוברתי לאקסמינר, וזה מה שבעצם נאמר לי:
אני לא יכול לדעת ממה הרעידות כי המחשב אומר שכרגע הבעיה היא "חיישן למדה מול הממיר תקול"
במילים אחרות, תצטרך להחליף את החיישן (700 שקל) ואז אחרי זה נראה מה המחשב אומר..
הרי אין קשר בין חיישן לרעידות, אבל בכל זאת, זאת הנורית שהופיעה, והוא טוען שכדי להגיע לבעיה, צריך לתקן את זה לפני.
מה שלא מבטיח שאחר כך תצוץ עוד בעיה ועוד בעיה ונגיע לסדרת תיקונים לא הכרחים.
אפילו למחוק את הבעיה מהמחשב הוא לא הצליח משום מה.

בכל אופן, נסעתי משם לחשוב קצת ולהתייעץ איתכם, ותוך כדי נסיעה, לפתע צצה לי נורית אדומה חדשה מהבהבת.
נבהלתי ולא יודע מה הנורית הזאת אומרת ??? (מצרף תמונה).
הגעתי לבית, כיביתי תרכב, והנעתי שוב, מה שקרה, זה שהנורית מנוע הכתומה נעלמה, אך הנורית האדומה ממשיכה להבהב.

התייעצות דחופה!! לא יודע מה לעשות :oops:

raanan_t 16-03-08 14:24

איפה התמונות?

אגב, חיישן למדה תקול עלול לגרור הוצאות דלק גבוהות יותר עד כדי כך שתוך כמה חודשים אתה מכסה את מחיר החיישן.

crembo123 16-03-08 14:30

צירפתי תתמונות

raanan_t
האם זה הגיוני שהבעיה ההתחלתית שלי בבוקר נובעת מזה??

student 16-03-08 15:37

לגבי נורית תיבת הרציפה המהבהבת באדום, הנה מה שכתבתי בעבר:

צטט:


נורה מהבהבת (אדומה של תיבת ההילוכים הרציפה) = מחשב תיבת ההילוכים זיהה תקלה. התקלה יכולה להיות בסך הכל שמישהו השתהה בהעברה בין N ל- D או שלא מיקם טוב את הידית ב- D (כלומר היא בין N ל- D). ...אז צריך להוריד ל- L והתקלה מתאפסת. ואם לא אז מביאים ל- P (בעצירה מלאה) ומורידים מ- P ל- L ומחזירים שוב ל- P.

נורה דולקת קבוע - חום יתר של שמן תיבת ההילוכים או מחסור בשמן. זה ממש רע ולא בריא. אם הידית במצב ההחלפה הידני אז המחשב אוטומטית מבטל את המצב ומחזיר למצב D (רק לא פיזית את הידית :D ). לא ידוע לי אם התיבה במצב L המחשב עובר ל- D, סביר שכן.

המצב של נורה דולקת קבוע ממש ממש לא רצוי שיקרה וזו אחת מהסיבות שלא מומלץ לנהוג במצב הידני.

כל מי שיש לו את התיבה הרציפה ופעם ראשונה נתקל בנורית המהבהבת קיבל התקף לב קל. כמעט תמיד זה נובע ממיקום לא טוב של ידית ההילוכים במיוחד בין N ל- D. לכן גם לא מומלץ להעביר ל- N בעמידה אפילו לא קצרה.

תזכור - מומלץ להחליף שמן תיבת הילוכים כל 40K ק"מ או 2-3 שנים לפי הקודם ולשים אך ורק את השמן המומלץ על ידי היצרן: Tutela CVT N.G בלבד.

אני יכול להגיד לך שפעם במוסך מורשה אמר לי אחד מהמכונאים - אל תשחק עם התיבה ! תנהג תמיד ב- D מלא וזהו. ורק בירידות חדות או ארוכות תוריד ל- L. אל תשחק עם הידני וגם אל תיסע כל הזמן ב- ECONOMY.
במוסך אחר אמרו לי פשוט להשתדל לנהוג בדרך כלל ב- D.

student 16-03-08 15:56

נ.ב. לשואל: לא מזיק לבדוק שיש כמות תקינה של שמן גיר !

(קרא בספר הרכב או שאל כאן איך לעשות את זה. אם אתה לא יודע אז אל תתעסק עם זה)

Amit 16-03-08 16:24

לידיעתך קיים קשר רציף לבין רעידות ברכב לבין חיישן למבדה תקול . מניסיון .
אכן צדקו פה לגבי חיסכון בדלק שיפצה על עלות החיישן . קח בחשבון שגם חיישן דפוק גורם לשחיקה מואצת של הממיר הקטליטי .
עמית

gsk 16-03-08 16:39

בלי קשר לתקלה שתיאר השואל, נראה שאלומת האור שלו מכוונת למטה מידי (מצב רכב עמוס). ממולץ להעביר את מצב אלומת האור ל - 0. גם ככה עוצמת התאורה של הפונטו ספייס אינה מהמשובחות.

crembo123 16-03-08 16:53

student

תודה על התשובה המנומקת להפליא, התייחסות לעניין הנורה האדומה.
לאחר שהרכב נח מספר שעות, אצא עוד מעט בתקווה שאכן היתה לי בסה"כ נורה של ההילוכים שביצבצה אולי עקב שילוב לא נכון של ההילוך, אעשה מה שאמרת בכל אופן.
אז מקווה שמדובר במיקום לא נכון של ההילוך.
בקשר לשמנים, רק הוחלף לי שמן גיר (אני מסיק שהכמות תקינה), שמן מנוע +פילטר לא מזמן במוסך מתמחה של פיאט..
בקשר לאקונומי על זה למען האמת אני נוהג כל הזמן, יש מחלוקות אם זה בכלל מזיק לרכב עם הגה חשמלי כמו שלי.
לגבי ספר רכב של פונטו אין לי - לצערי.. ניסיתי מיליון פעם למצוא באינטרנט.

Amit

חיפשתי מישו שיגיד משפט כזה: שקיים קשר רציף לבין רעידות ברכב לבין חיישן למבדה תקול.
לא הייתי סגור אם אכן קיים קשר, או עשוי להיות קשר.
אני אעשה נסיעה קצרה עוד היום, ומחר אטפל בהקדם בנושא החיישן לא מתחשק לי למצוא תעצמי
מוסיף עוד בעיות לרכב.

gsk

אני לא ממש מבין עד היום מזה בעצם אלומת האור הזה..
זה כיוון אורות החזית?? ראיתי אצלי זה על 2, מומלץ להעביר ל0?
ניסיתי מאה פעם לשחק עם המספר, לא הצלחתי להוריד ולהעלות ולא התעמקתי כי לא הבנתי
מה חשיבות הנושא.. אני אנסה שוב, מקווה שהפעם ילך לי..

--------------

תודה לעונים
רק שאלה נוספת,
בקשר לחיישן הלמדה, לאחי יש מהפיג'ו 206 שלו חיישן חדש של חברת בוש עם 3 חוטים משו כזה
זה נראה לכם יתאים לרכב שלי? אם אשאל מחר תמוסך הם בשמחה יגידו שלא, כדי שאשלם מחיר
על חלק חדש..
אבל אני שואל כאן בכל אופן, איך אדע אם זה תואם לשלי ואם החלק שלו יעזור לי..

gsk 16-03-08 17:02

צטט:

gsk

אני לא ממש מבין עד היום מזה בעצם אלומת האור הזה..
זה כיוון אורות החזית?? ראיתי אצלי זה על 2, מומלץ להעביר ל0?
ניסיתי מאה פעם לשחק עם המספר, לא הצלחתי להוריד ולהעלות ולא התעמקתי כי לא הבנתי
מה חשיבות הנושא.. אני אנסה שוב, מקווה שהפעם ילך לי..
בצד שמאל שללוח המכוונים יש 2 כפתורים (חץ למעלה וחץ למטה) נסה ללחוץ על החץ למעלה (או למטה לא זוכר) (שהרכב מונע או שהמפתח בסוויץ נמצא שלב אחד לפני התנעה) נסה לראות אם זה משתנה ל0.

Caveman 16-03-08 18:42

צטט:

במקור פורסם על ידי crembo123 (הודעה 23515)
student
בקשר לאקונומי על זה למען האמת אני נוהג כל הזמן, יש מחלוקות אם זה בכלל מזיק לרכב עם הגה חשמלי כמו שלי.

דווקא נראה בתמונה שזה מכובה.
בכל מקרה, כאשר כבוי = צריכת דלק טובה יותר + תגובות דוושה טובות יותר.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:09.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©