![]() |
מנוע מקרטע, פלאג עם אבנית, הלך ראש?
שלום לכולם,
האם יש אפשרות נוספת פחות כואבת (לכיס) שתסביר את הממצא? או לחילופין האם יש אפשרות אחרת לתיקון קל (אטם או משהו כזה), שתשאירו כשיר עוד מס' שבועות? מדובר באונו 93' 1000 קרבורטור. תודה. נ.ב. אתר יפה ומושקע. בעבר נהניתי מאוד מהפורום הקודם.. עד שנעלם.. ועכשיו גיליתי שרק שינה כתובת. אז ישר כח! |
האם הרכב מאבד נוזל קירור?
צורה אחת לוודא שהלך האטם ראש (או הראש) היא לפתוח את מכסה המילוי של הרדיאטור כשהמנוע קר, להניע את הרכב ולראות אם יש בועות (או במקרה הגרוע יותר המים פשוט קופצים החוצה). אם זה קורה אז יש לך בעיית ראש מנוע בוודאות. בכל מקרה תיקון ראש מנוע באונו זה דבר פשוט (ובמיוחד במנועי הפייר) |
פירוק הראש, אטם, והרכבה
תודה.
בהנעה כשהמנוע קר, מפלס המים יורד מעט ומיד חוזר. לא בועות או משהו חריג אחר. החלפתי את הפלאג הסורר ועל הדרך את השאר שכבר בסוף דרכם- והאוטו נוסע יופי, אבל הבעיה לא נפתרה כמובן. בכל זאת, יש איבוד מים רציני.לא זיהיתי נזילה ממקום אחר. ברצוני להחליף אטם, ובאותה הזדמנות כבר להחיות את המנוע, ולכן השאלות: 1. כיצד לאמוד את מצב הראש כאשר הוא מפורק מהבלוק ? 2. מקום מומלץ להשחזת הראש (בדרום או במרכז)? 3. האם דרוש אטם שונה מהרגיל משום כך/תוספת חומר בסגירה/מומנט סגירה שונה? 4. חומר לנקות הצטברות לכלוך (ספריי קרבורטור מספיק?) 5. כיצד לאבחן את מצב השסתומים? 6. האם שיפוץ הראש דורש החלפת רינגים (משום שינוי הלחץ) ? ..בקיצור ברצוני לפרק ראש, ואז לאבחן ולתקן מה שעוד אפשר בסביבה. ידע יש אבל נסיון מועט. אשמח לתשובות ואולי כבר קיים מדריך מצולם, ואז מה טוב. איתי. |
לפני שאתה פותח ראש תנסה לוודא שהבעיה באמת משם. (למשל ע"י הכנסת לחץ אוויר לצילינדרים) אל תחפש לעצמך סתם הרפתקאות.
ישנו בעל מקצוע בת"א (אני חושב שיגאל שיפוץ ראשים או משהו כזה) שעושה עבודה נהדרת על ראשי מנוע. הוא גם מבצע מילוי חומר, השחזה של הראש, השחזת שסתומים ובדיקה שהכל באמת אטום. (והם מאוד מאוד סבלניים שם, אני הצקתי להם המון עם שאלות שונות ומשונות, ואפילו השאילו לי כלי בשביל לכוון את השסתומים). כל עוד הראש לא פסול אתה יכול להשתמש באטם המקורי שפיאט מייצרים (ואגב, אתה תצטרך להחליף לא מעט אטמים נוספים). יש לך איזה מדריך בשביל ביצוע העבודה הזאת? |
אביעד, אתה ביצעת שיפוץ ראש מנוע אצלך באונו? אם כן, כמה ק"מ יש לך עכשיו על הרכב ומתי הראש היה זקוק לשיפוץ?
אני שואל בגלל שאצלי לא בוצע שיפוץ מעולם לראש מנוע ולא נגעו במנוע עצמו אף פעם, אני עומד כרגע על 127,300 ק"מ. |
עשיתי ראש מנוע אצלי באונו, אבל לא בגלל שהייתה בעיה של אטם ראש, אלא בגלל שמוסך מסויים הבריג פלאג עקום בכוח, וזה הרס לי את ההברגה. אז כבר הורדתי ראש בשביל שישימו שם תותב.
|
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©