מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   "בוץ חום" במיכל עיבוי (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3068)

amimalka 14-01-08 23:42

"בוץ חום" במיכל עיבוי
 
יש לחבר שלי רכב כמו שלי פונטו מודל 2000 , הוא היום התכוון למלאות מים ירוקים בשל הקור, וכשפתח נדהם לראות כמו בוץ חום כזה במיכל עיבוי, בדק שמן השמן נקי, מה זה יכול להיות?!

raanan_t 15-01-08 00:05

זו חלודה, ככל הנראה, שנוצרה כתוצאה משימוש במים רגילים במקום פאראפלו.

בפיאט, כמו בכל רכב בעל מנוע עשוי אלומיניום, יש להשתמש בנוזל קרור מיוחד ולא מים רגילים או "ירוקים". פיאט ממליצים על חומר הנקרא פאראפלו אך ניתן להשתמש גם בחומר של פרסטון או Technic שניתן למצוא במוסכי פג'ו\סיטרואן.

יש לבצע שטיפה הגונה למערכת הקירור ולמלא נוזל קירור כאמור. את הנזק שנוצר קשה לאמוד, אך בכל זאת יש לטפל בנושא בהקדם האפשרי.

בהצלחה.

amimalka 15-01-08 00:09

צטט:

במקור פורסם על ידי raanan_t (הודעה 20264)
זו חלודה, ככל הנראה, שנוצרה כתוצאה משימוש במים רגילים במקום פאראפלו.

בפיאט, כמו בכל רכב בעל מנוע עשוי אלומיניום, יש להשתמש בנוזל קרור מיוחד ולא מים רגילים או "ירוקים". פיאט ממליצים על חומר הנקרא פאראפלו אך ניתן להשתמש גם בחומר של פרסטון או Technic שניתן למצוא במוסכי פג'ו\סיטרואן.

יש לבצע שטיפה הגונה למערכת הקירור ולמלא נוזל קירור כאמור. את הנזק שנוצר קשה לאמוד, אך בכל זאת יש לטפל בנושא בהקדם האפשרי.

בהצלחה.

אני ימסור לו והוא יתפל בעניין בהקדם..
אני מודה לך אין ספור פעמים..!!!

פאנקיעיראקי 15-01-08 01:11

לצערי אינני איש בשורה בשבילך!
מנסיון שהיה לי פיאט אונו 1.4ל' נכנסתי למוסך לבדוק בעייה במערכת הקירור כשרוקנו את המיים
הודיעו לי שהמיים שחורים ממש בוץ! עשו למנוע שלוש !!! פעמים שטיפה וזה לא עזר בעקבות זה
לאחר תקופה החלפתי , ראדיאטור ,ומשאבת מיים.
ישנה עוד נקודה חשובה באונו יש פקקים בבלוק מנוע (אני לא יודע לגבי פונטו אבל שווה לבדוק).
גם אותם החלפתי במשך הזמן!
עצתי לחברך להחליף את החלקים הנ"ל מייד מישום שהם כבר פגועים וזה רק עניין של זמן וכדאי למנוע
אי נעימויות והכי חשוב נזק למנוע.

raanan_t 15-01-08 02:06

יוסי, אכן נקודה חשובה.

גם בפונטו ישנם פקקי מים. אחד מהם יושב במקום מח!@#ן בין הגיר למנוע. החלפה שלו כרוכה בעבודה של פירוק הגיר וכל עוד אינו נוזל לדעתי לא שווה או כדאי להתעסק איתו.

amimalka 15-01-08 02:08

מה מומלץ לי להעביר לו לעשות בעניין, היה לי פיג'ו 205 שגם שם היה את זה זה כמו חול חום זה חלודה אם אני לא טועה...
ניקיתי מיכל עיבוי והכל עבר , גם אצלו זה מה שיכול להיות או שיותר גרוע מכך?

raanan_t 15-01-08 02:26

זה תלוי כמה זמן הסתובבו מים רגילים במערכת ומה הנזק שהם גרמו.

אני מציע ללכת למוסך טוב (מוסך שמשון - יהוד, או כל מוסך מומלץ באזור שלכם) ולבקש ניקוי מערכת קירור, בדיקתה כולל בדיקת פקקי מים במנוע, והוספת נוזל קירור יעודי.

פאנקיעיראקי 15-01-08 04:08

כנראה שלא הייתי מספיק ברור :rolleyes:

חלודה לא מגיעה ממיכל עיבוי (הוא עשוי מפלסטיק!!)

המלצתי: להחליף (1) רדיאטור :idea:
(2) משאבת מיים :idea:
(3) פקקים בבלוק מנוע (לפי הצורך) :idea:
וכמובן מהיום והלאה למלא רק פראפלו לרדיאטור!

נב :רענן לשמשון הוא לא יגיע לפי הפרופיל הוא מצפת אולי רפי לין יכול לעזור לו.

raanan_t 15-01-08 04:53

אכן, לשמשון הוא כנראה לא יגיע :) (נראה לי גם שעם הטמפרטורות שעכשיו בצפת הוא גם לא כ"כ צריך מערכת קירור)

בכל מקרה, אני לא הייתי ממהר להחליף את כל הנ"ל. ההוצאה כבדה מאוד ועם חלק מהחלקים הלקויים ניתן לחיות לעיתים זמן רב לפני שיתחילו בעיות.

ארילו 15-01-08 09:13

לא צריך להיסחף :)

בינתיים תחליף את נוזל הקירור ושטוף את הרדיאטור טוב טוב, ואח"כ תמלא פראפלו.

כשיתפתחו נזילות תטפל בהן.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:38.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©