![]() |
איך רכב ליסינג עובר טסט, ואיך מטפלים בו
החודש הזה אני והמגאן שלי נפרדים. אחרי 110,000 ק"מ משותפים, 3 טיפולים ושני טסטים.
אחרי הטיפול הראשון, נפרץ בפעם הראשונה סליל הצתה. האוטו נסע למוסך וחזר עם סליל הצתה אחר. עוד 10,000 ק"מ הלך עוד סליל הצתה. ושוב החליפו לי אותו. ואז המחשב של לוח השעונים החליט להתקלקל. ואז האוטו עבר עוד טיפול. עוד שני סלילי הצתה הלכו בדרך כל בשר (עד עכשיו החליפו אצלי את כל הארבעה), וגם המחשב גיר. התקרב המועד של הטיפול השלישי, והחלטתי לעשות ניסוי. שמתי טיפת שעווה על כל אחד מהמאריכי הצתה (שמתחברים בקצה שלהם לפלאגים) ככה שהיא תהיה בחלקה עליהם, ובחלקה לא. תחושת בטן אמרה לי שהם לא מחליפים פלאגים. אם הם יחליפו פלאגים, השעווה לא תישאר בחתיכה אחת ולא באותו מקום בכל ארבעת הפלאגים. האוטו נסע לטיפול וחזר - ראו איזה פלא עם אותם ארבעת הפלאגים! השבוע היה לאוטו שלי טסט. לקחו אותו. האיתות הקדמי שמאלי לא עובד, ואחת מנורות הבלם מאחורה לא עובדת, וגם נורה אחת של המספר כבויה. האוטו חזר מהטסט. לא, לא החליפו לו נורת איתות, לא נורת בלם מאחורה ולא נורת חניה. האם האוטו הפרטי של מישהו מאיתנו היה עובר טסט בלי שיחליפו אותן? מצד שני, לנו אין למעלה מ-40,000 רכבים, ו-40,000 טסטים בשנה לבעל מכון זה כנראה שווה הרבה מאוד כסף. אז אני מאמין שעם טיפול נכון המגאן לא הייתה עושה לי כל כך הרבה בעיות (בינתיים נשרף עוד סליל הצתה) אבל אני בחיים לא אקנה רכב שהיה בחברת ליסינג. (פשוט כי אני יודע איך נוהגים עליהם, ואיך מטפלים בהם). |
איזה רכב אתה מקבל אחרי המגאן מהליסינג?
בכל אופן העיניין ידוע. נציג חברת הליסינג לוקח ערמה של רישיונות רכב, נוסע למשרד של מכון רישוי שיש לו הסכם מוקדם איתו, והוא חותם לו על הרישיונות ומביא לו את המדבקות שמדביקים על השמשה. בלי שום קשר אם הרכב שלך או מליסינג- אתה יכול להחליף לבד נורה. לנסוע עם נורות שרופות זה לא בטיחותי. באופן אישי איך שאני רואה נורה שרופה ברכב אני מיד מחליף. באונו בכלל יש תופעה שנורות זזות מהמקום ואז צריך לפרק את הבקלית ולהחזירם למקום, בעיקר בפנס האחורי. בעיניין הנהיגה ברכבי ליסינג- כמובן שאין להכליל. יש עובדי היי טק עם רכב צמוד שנוהגים כמו שצריך ואפילו שומרים על הרכב (ואני מדבר על מגן שמש על שמשה קדמית שראיתי על כמה מהמכוניות, דבר שנדיר לראות ברכבי ליסינג), אבל רוב הנהגים קורעים את המכוניות בצורה חריגה, והייתי עד להמון מקרים כאלה. |
מגאן
תגיד לי קיבלת את הרכב עם כדורי הרגעה? מה במקום אביעד?
|
ניר, מבחינתי כל הסיפור הזה הוא בדיחה אחת גדולה.
בגלל כל התקלות האלה זכיתי לנסוע בהמון משפחתומטיות (פוקוס, קורולה היוצאת, מיצובישי לנסר, סוזוקי ליאנה, שברולט אופטרה, מזדה 3, סיטרואן C4). השירות של הליסינג הוא מדהים. לא אכפת לך אם האוטו יתקלקל או לא, פשוט כי מייד ישלחו אליך רכב אחר ויקחו את שלך - וגם לא מתעצבנים מזה בכלל. פשוט חבל לי על כל אותם אנשים שקונים אחר כך רכב מליסינג "כמו חדש". מה יהיה הרכב הבא שלי? כנראה דייהטסו סיריון (כן כן תצחקו עלי). מה שבטוח זה שהאונו שלי תמשיך לעשות סיבוב פעם בשבוע :) |
ראית את העיצוב של הסיריון מבפנים? הפיאט פנדה בהחלט תהיה עדיפה.
אגב זה לא משתלם להחזיק רכב שעושה סיבוב פעם בשבוע. בלאי מיותר לחלקי גומי שונים (צמיגים, רצועות, שמנים שעומדים ללא שימוש, מצבר וכ', אני מניח שאתה כמובן יודע) וגם מבחינת ביטוח וטסט, אז תעשה את השיקולים שלך. |
האונו שלי כבר לא מעט זמן עושה סיבוב פעם בשבוע. אבל אני קשור אליה רגשית :)
אז עד שהיא תיגנב, תימעך בתאונה או משהו נוראי אחר, אני אמשיך לעשות עליה סיבוב פעם בשבוע - כסף הוא לא שיקול. ולגבי הסיריון - לצערי בין הקטנות האופציה היא או גטס או סיריון. אני מעדיף את הסיריון. |
גיא, שאני אקח רכב ליסינג ממקום עבודתי (וזה יקרה מתישהו), אני לא אחשוב לרגע להיפרד מהרכב השני שלי, בין עם זו תהיה הפונטו שיש לי כעת, או משהו אחר.
אני רואה ברכב ליסינג קופסא שמזיזה אותי לעבודה ולהתניידות יומיומית. בשביל לנהוג אפשר לזרוק אותה לפח. |
סיריון
שמע אביעד, לאחי הייתה סיריון מהעבודה בערך שנה. והאמת היא שזה רכב די נחמד. שובבה קטנה, לא כמו הסוזוקי אמנם אבל בהחלט מרוממת רוח משהו. תכלס שהוא אמר לי שהוא לקח סיריון הייתי קצת בשוק. [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] פרנקופיל לא קטן. הוא גדל בתחילת שנות ה90 על מכוניות הספורט הכי טובות שהיו כאן בארץ ורובן היו צרפתיות. ככה שאם הוא הצליח להנות מהסיריון [גם אם זו הנאה מוגבלת] , כנראה שלא עשית צעד מוטעה.
|
לפי דעתי הסיריון זה אוטו חמוד מאוד. אמנם יש לנו סיריון מהדור הקודם אבל אנחנו מאוד נהנים מהרכב. אמנם התנהגות מחפירה אבל מרכב כזה לא מצפים ליותר מידי. האוטו מאוד זריז וראשון בכל רמזור. בכל זאת, 102 כ"ס על פחות מ-900 ק"ג. עד עכשיו אחרי 4 שנים האוטו לא ראה מוסך אף פעם, טפו טפו טפו, חוץ מטיפולים כמובן.
|
ואגב, אביעד, לגבי מה שרשמת על הטסטים לרכבי הליסינג.
יצא לי לראות איך אחד מחברות הטרייד-אין הגדולות (לא אזכיר שמות) "מטפלת" ברכבים שעומדים במגרש שבסופו של דבר יימסרו לקונים. שטיפת מנוע נחמדה כדי שהכל יהיה מבריק, מצבר חדש, לוודא שהמזגן תקין, עבודת פחחות בשקל ויאללה למכור. ואני לא צוחק בכלל. אני מכיר כמה מבעלי העסקים שהחברה הנ"ל עובדת איתם שלמרות שהם מאד לא אוהבים את זה, זה מכניס כסף לא רע. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©