![]() |
בעיה מוזרה במיזוג בפונטו MK1
יש לי בעיה במערכת המיזוג (מזגן) כבר שמו לי מילוי גז וחשמלאי אמר יש בעיה איזה מתחת דשבורד יש חלק לא טוב ואני לא כ"כ מבין בזה ואז חשמלאי חיבר נתיך שעוקף את המתג של מזגן או משו והיום בדרך למפגש הפעלתי מזגן לאורך דרך במשך רבע שעה הוא כבר לא מקרר ופעם מקרר ובאמצע הנסיעה בכביש מהיר חבר שלי שישב בצד ימין בדק בדשבורד, הוציא והראה לי את היד שלו רטוב גם מתוצאה קרח ואחרי שחזרתי הביתה מהמפגש חניתי את הפונטו שלי בחניה והרמתי מכסה מנוע ופתאום מה אני רואה שצינור של מילוי מזגן מחובר לקיר אש מכוסה בקרח !
וכשאני מכבה מנוע וקרח יורד באיטיות מתוצאה מחימום המנוע. אז בדקתי בדיקה קלה והתנעתי שוב וכביתי את מהירות מאוורר ומדחס של מזגן מסתובב כל הזמן ! מה עושים עם זה ?! ומה הנזק המנימום ומה עלות של כל הסיפור ? או שאפשר להיעזר בעצמי בכל הדבר אפשרי ?! |
ישראל שלום!
צריך להיות מעין כפתור סיבובי (טרמוסטטר ) שקובע את עוצמת הקירור (או יותר נכן מתי להפסיק לקרר ) ואם המפסק לא תקין או לא מכוון נכון אני מניח שהראדיאטור יקפא ואז לא יהיה קירור . אני מניח שלזה הוא התכוון . תנסה להכניס את הראש מתחת לדשבורד ולחפש אותו (אני לא יודע איך המזגן אצלך בנוי אז אני לא יכול לעזור לך לגבי המיקום של הטרמוסטט . אצלי המזגן לא מקורי . עמית |
עמית [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] כן ! כן ! אני חושב שמזגן שלי הזה לא מקורי כמו שלך שרפילין הסביר לי הפעם פה איפשזהו !
וגם ראיתי מתחת דשבורד איזה טיפה קרח ורטיבות במכסה של הפלסטיק שחורה(ליד מפוח בשמאל ולא של מפוח-לא יודע איך קוראים, מצטער) אולי זה זה ? איך אפשר לזהות או לאתר אותה ולתקן משו ? |
תסתכל עם פנס מתחת לדשבורד ותחפש מפסק סיבובי (פוטנציומטר ) ותן לו סיבוב לאחד הכיוונים ותראה אם זה משפר או גורע.
תעדכן אותי. עמית |
א-ו-ק-י ! סבבה ! מה שתגיד !
אני כבר יעדכן, תודה ! עמית התותח עוזר לכולם ! מנהלים, תשימו אותו למכונאי מיומן או משו ! זה מגיע לו ! כל הכבוד לך ! :D |
כנראה שהטרמוסטט אצלך לא תקין, ופשוט עקפו אותו.
צריך לחפש את החלק, להוריד את המעקף ולהחליף אותו. בהצלחה :) |
עידכון:
היום נסעתי למוסכניק שלי מורשה כתמיד רגיל, ואז הסברתי להם על הבעיה ואז הם בדקו את הבעיה ברבע שעה לערך ולא מצאו את התקלה. ושלחו אותי אל חשמלאי מקצוען והעמיק את הבעיה במערכת כשעה ולא מצא את הבעיה וטען כלפי שזה לוקח המון זמן ולא היה להם זמן ואילו הייתי משאיר את הרכב אצלו ומחר הם יעמיקו עוד יותר וימצאו את הבעיה. ושוב שלחו אותי אל יצרן מקורי של המזגן מודבק המקורי במכסה מנוע "אלכס אורגינל" בתל חנן-נשר ושוב נסעתי למקום והיה להם את הציוד הנדרש.התחילו להעמיק את הבעיה ולפי התוצאת הבדיקה מצאו ש"מייבש" בלחץ הגבוה וסתום ולדעתם יש להחליפה ועוד 2 חלקים שקשור אליה חלקים וכל העלות הסיפור הזה 450 שח. לא שילמתי כלום ואמרתי מתי יהיה לי כסף אני יחזור לפה. לפני זה, אז מה אתם אומרים והאם יש אמת בדבריו ? האם מישהו יואיל להסביר מה התפקיד של המייבש ולמה הם אמרו שבלחץ הגבוה שזה לא טוב ואיך הם מניחים שזה סתום ? ועוד משהו ששכחתי, הסברתי גם למוסכניק מורשה על הבעיית קצב המיזוג שכל פעם ברבע שעה הוא לא מקרר ופעם מקרר כמו שאמרתי בתחילת השרשור. והם אמרו שבגלל המדחס מיתחמם ולכן הוא לא מקרר ויש להפעיל בכל הפעם רבע שעה ולסגור ולהפעיל שוב ולחזור חלילה. אמרתי להם איך אין דבר כזה שזה בא ככה במצב המיותר ואיך שיש לי חבר שיש לו הונדה סוויק שנת 93 ומזגן שלו עובד כל הזמן בלי הבעיה בכל המצב ! ואז ביררתי אצל אלכס אורגינל ולאמת את הדבריו והם אמרו שבטח אין דבר כזה וניתן לפעול את המזגן בכל הזמן בכל עת שתרצה ויעבוד פיקס בלי בולשיט ! נראה לי שאלכס אורגינל מבינים בעניין.... :roll: |
מזגן אלכס בפונטו
מע' החשמל של המזגן הזה הנה מסובכת.
כשבוצע חיבור ישיר (מעקף) למדחס המזגן ישירות, אז אין בקרה של הטרמוסטט ולכן המזגן יקפא. תקלה נפוצה שבגללה המזגן לא יפעל, זה נתק בחוט שבצמת 2 חוטים מתא הנוסעים בצד ימין לתוך תא המנוע. צמה זאת צמודה לצנור (לחץ נמוך) של המזגן שבגלל הלחות והקור שבו גורם לקורוזיה ונתק בחוט. אם תכתוב כתובת דוא"ל שלך, אשלח לך שרטוט חשמלי של מזגן אלכס שפענחתי אותו, עם דף של עקרון הפעולה שלו וזה אולי יסייע לך אצל מזגניסט/מוסך. אם באזורך לא מצליחים להתגבר באמת על הבעיה אז יש מזגניסט מומחה של "אלכס" בהרצליה ואוכל לכוונך אליו. בברכה - רפי לין :) |
תודה רבה רפי וכן ראיתי אצל חשמלאי את השרטוט של המזגן הזאת, אבל אצל אלכס הם בטח כבר יודעים ובמידה אזדקק, אעדכן איתך.
ואז מה אתה אומר שהם מצאו את הבעיה במייבש? ושוב אני מצטט: "האם מישהו יואיל להסביר מה התפקיד של המייבש ולמה הם אמרו שבלחץ הגבוה שזה לא טוב ואיך הם מניחים שזה סתום ?" |
בעיה כמו שאתה מתאר יוכולה להופיע מכמה סיבות פשוטות יותר או מורכבות ויקרות :
1. עודף או חוסר גז - תיקון פשוט אם יש מזגניסט אמין 2. טרמוסטט תקול - כמה מאות שקלים 3. סתימה חלקית במע' - כמו שאמרו לך להחליף דרייר (מייבש) שטיפה ואקום ומילוי גז. מיכיוון שאין לך מה להפסיד ואתה הולך להוציא כנראה כסף על החלפת מייבש ומילוי גז נסה קודם להוציא גז בכמויות מדודות (בכל פעם קצת ) ועשה נסיעת מיבחן , אולי בעבר מילאו עודף גז אחרי איזה טיפול גדול ברכב ומילאו גז בחורף דבר הגורם למילוי כמות גז לא מדויקת עקב הפרשי טמפרטורה .אם הבעיה לא ניפתרה אז אין ברירה להגיע למזגניסט אמין שיטפל ברכב. בהצלחה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 04:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©