מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פורום המועדון (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   בעיית וונטה של הרדיאטור (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=19561)

theskaitaq 28-10-16 14:59

בעיית וונטה של הרדיאטור
 
שלום חברה,
יש לי פיאט בראבה 96 ידנית
המנוע שלי מתחמם בעמידה כי הוונטה לא עובדת
עד כה:
טרמוסטט תקין (הוחלף)
יוניט חום תקין (כי כשמפעילים את המזגן הוונטה לא עובדת והמזגן לא ממש מקרר, המזגן עוקף את היוניט חום ואמור להדליק את הוונטה)
הוונטה עצמה תקינה כי חיברתי לה מתח והיא מסתובבת

החשד שלי הוא או הפיוז שרוף או משהו שהבנתי שקוראים לו יוניט מאוורר (הבנתי שבשנת 96 יוניט חום ויוניט מאוורר זה שני רכיבים שונים)

לשאלתי:
איפה נמצא הפיוז של הוונטה? זה כנראה לא בסלון האוטו
איך אני בודק אם היוניט מאוורר הוא זה שתקול?
תודה

רפי לין 28-10-16 15:52

מאורר רדיאטור
 
3 צירוף קובץ(ים)
איזה מנוע 1.6 או 1.4?
במכוניתך המע' החשמלית של המזגן ומאורר הרדיאטור הנה מסובכת ומתוחכמת (בתמונה השמאלית) וללא ידע והיכרות איני מציע לגעת בה.
בדיקה פשוטה, עצמית או ע"י בעל מקצוע מזדמן, הנה:
לבדוק ע"י נורת בקורת, שלחוט האדום במחבר המאורר הרדיאטור מגיע + קבוע (גם כשמתג ההצתה כבוי.
אם מגיע +, אז התקלה היא של מינוס ההפעלה למאורר המגיע בצורות שונות וממקורות שונים.
אם לא מגיע +, אז בדוק את הנתיך (פיוז) 50A הבודד הנמצא בתא המנוע (ראה התמונות) אם אינו שרוף והנתיך הוא פס המתכת שבתוך בית הפלסטיק.

המאורר פועל בשתי מהירויות, איטית ומהירה והמינוס להפעלתו מגיע או מיוניט הרדיאטור או מטרינרי (מתג לחץ) המזגן וזאת דרך נגד (למהירות האיטית) או ישירות דרך ממסרים (יש 3 ממסרי הפעלה) לפי צורך מוכתב.
במכוניתך יש יוניט חום (ברדיאטור) עם 3 חוטים להפעלת מאורר הרדיאטור, יוניט חום (אדום) להפעלת מד חום המנוע ויוניט חום (כחול) למע' הזרקת הדלק.
בית נתיך כזה חדש יש ברשותי ואם תזדקק לו תוכל לקבלו אצלי בחינם (ברמת השרון).
מכיוון שאתה מר"ג, אני ממליץ לך מאוד לתאם ולגשת אל שלמה ב"מוסך פיאטון" שבת"א (לא מורשה היבואן) כשהם מומחים למכוניות פיאט ויש שם גם
חשמלאי רכב ותיק ומוכשר ופרטי המוסך כאן:
http://www.musach.co.il/details.asp?id=709

בברכה - רפי לין
טל' 050-5853422

theskaitaq 28-10-16 16:24

קודם כל תודה על העזרה המקצועית.

המנוע 1.4, בדקתי את הנתיך עכשיו, הוא טוב
אני אלך כנראה למוסך שהצעת ביום ראשון אבל בנתיים אולי נעלה על משהו
אמרת שיש הרבה דרכים להפעיל את הוונטה.
האם זה שהיא לא פועלת לא עם מזגן ולא בגלל חום מנוע יכול לצמצם את האופציות לבעיה?
כי אם היא לא פועלת בשום מצב, לא יכול להיות שכל הממסרים לא טובים או גם יוניט וגם טרינרי לא טובים בו זמנית

רפי לין 28-10-16 23:55

מאורר הרדיאטור
 
אחת התקלות הנפוצות הנו מגעים שרופים במחבר החשמלי אל מאורר הרדיאטור.
נתק את המחבר מהמאורר וראה את מצב מגעי המתכת שבו.
בברכה - רפי לין

theskaitaq 13-11-16 15:42

ביקרתי במוסך פיאטון,
הבחור גילה חוט חשוף בחיבורים (לא במחבר) שכנראה התנתק, שם איזולירבנד ולקח 150 ש"ח על 10 דק עבודה.
כועס על עצמי שלא ראיתי את החוט בעצמי


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:46.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©