![]() |
פיאט פונטו ספייס 2005 אוטומט 16V עבר 205 אלף ק"מ - אשמח ליעוץ,
שלום לכולם,
כמו שרשמתי בדיון אחר, התחדשתי ברכב הנ"ל ומיום ליום רשימת הליקויים הולכת וגדלה. אז.. ניגש ישר לעיניין, 1. הרכב אוכל שמן ברמה של חצי מדיד ל 100קמ, בערך. ידוע לי על נזילה קלה, אולי טיפה אחת אחרי נסיעה ארוכה, ממחזיר שמן תחתון (לא נוגע ברצועת טיימינג). הייתי במוסך שמשון ואמרו שאין צורך לגעת בזה כרגע. כמות השמן שהרכב אוכל, טבעית? זו הנורמה? 2. הבנתי כי כאשר המנוע קר, הטורים אמורים להתחיל ב 1100 ולרדת לאט לאט. אצלי הם 800 קבוע. חיישן כלשהו? 3. בית מצערת. הטורים לא כל כך יציבים, בעיקר בהאטה ולקראת עצירה, כמו כך דוושת הגז לא מגיבה בנעימות, בעיקר בהתחלה. התחלתי לפרק את האיזור אבל עצרתי באמצע כי לא היה מפתח מתאים, אבל גשפירקתי את הצינור שיוצא מבית הפילטר ועובר לבית מצערת ראיתי שיש שמן, ממש טיפטף. גם בית המצערת עצמו שומני ויש בו ממש הצטברות של גושי בוץ כאלה.. הצינור נשם הוחלף לפני כחודש וכרגע הוא דיי שומני, ודיי מוזר לי ששומניות כזאת מתחברת לצינור שמגיע לבית מצערת שאמור להיות "סטרילי". מה הולך כאן? 4. צריכת דלק. אל תנסו להגיד שאני לא מודד נכון ושהצריכה אחלה. 550קמ על 40 ליטר, 90% בינעירוני, נהיגה מתונה ורגועה. מזדה 97' 1600 שותה פחות מהפונטו הזאת. אם משווים צריכות דלק של פונטואים בחו"ל, אז ממש שמיים וארץ. אולי זה קשור, אבל יש ריח ממש חריף של גזים מהאגזוז ומריחים אותם גם אם פותחים את מכסה השמן מנוע. תערובת עשירה מידי אולי? 5. מכת גז לאיזור ה 4-5 אלף טורים ועזיבה מיידת של הדוושה גורמת לטורים לרדת כמעט עד הסוף, המנוע מגמגם ונכבה. יש לציין שאחרי שמניעים ומנסים שוב, הטורים אומנם מגמגמים אבל לא נכבה. לא שאני נותן מכות גז להנאתי, אבל זה קרה פעמיים. בפעם הראשונה המחשב הספיק להציג שגיאת לחץ שמן. בפעם השניה לא הציג כלום ופשוט נכבה. 6. הדלקת אורות חזית גורמת לרכב לרעוד. שינוי בטורים משנה גם את עוצמת פנסי האורות חזית. המצבר נראה בסדר, מניע כל פעם ללא שום מאמץ. קצת יותר פרטים לגבי תחזוקת הרכב, עבר טיפול לפני 1000קמ, כולל פלאגים, פילטר אוויר, פילטר שמן, שמן 5-40. טיימינג נעשה לפני שנתיים ו 45 אלף ק"מ. יש לציין כי כל החלקים ככל הנראה לא מקוריים. שוב, עבר כ 205 אלף ק"מ, לא ידוע על שיפוצי מנוע. הרכב לא מתחמם, מגיע לטמפרטורת עבודה (אמצע) תוך כ 5 דקות ולא עובר אותה ויהי מה. בכביש מהיר הטמפ' לפעמים טיפטיפה מתחת לחצי. אז..כן.. תורכם. :) |
אני בספק אם יש אמת במה שהמוסך אמר לך "שאין צורך לגעת בזה כרגע".
1. חצי מדיד ל- 100 ק"מ, היא כמות גדולה ולא סבירה. 2. לגבי הסל"ד, בדוק או החליף את חיישן החום. 3. שמן בצינור שיוצא מבית הפילטר ונמצא בבית המצערת, מצביע על רינגים שחוקים. 4. התופעה מזכירה מנוע גמור. 5. התופעה קשורה לכלל הבעיות. 6. אורות חזית גורמת לרכב לרעוד. בדוק את חיבורי המינוס לשלדה ולמנוע. דוד. |
אז איפה מתחילים?
מה הנזק? עד כמה האבחנה מדויקת? :( מה קורה אם ממשיכים לנסוע ככה? |
אני מתאר לי שאת כל הסיפור שסיפרת כאן שאלת גם במוסך.
אז מה אמר המוסך ביחס לכול השאר ?. לשאלתך עד כמה האבחנה מדויקת. כפי שאמר המשורר, "אין הנחתום מעיד על עיסתו" :) דוד. |
לא הייתי במוסך עם השאלות הנ"ל.
למרות שנכנסתי כדי לקבל תמונה כללית על מצב הרכב, נאמר כי הרכב במצב מכני טוב יחסית. אם כי מוזר בגלל שהם החליפו צינור נשם קרוע, אז ברור שהם ראו שם שמן בכמות שלא צריכה להיות, אבל לא אמרו. על המצערת גיליתי אחר כך כשרציתי לנקות. גם מנוע מגמגם ונכבה אחרי מכת גז גיליתי אחר כך.. חוץ מזה, למה אתה חושב שאני משחק אותה תמים ומנסה להסתיר שכבר הייתי במוסך לחוות לדעת? לו הייתי במוסך, הייתי משתף ומתייעץ בהתאם.. |
עדכון קטן,
ניקיתי את בית המצערת, צירפתי גם תמונה של הצינור, כדי להראות את הקצה השומני שמתחבר לבית המצערת. בעיית הגמגומים פסקה ודוושת הגז מגיבה הרבה יותר בנעימות. גם מכת גז לא גורמת לטורים לרדת כמו בעבר, והמנוע לא נכבה. http://i194.photobucket.com/albums/z...pspoio06oz.jpg http://i194.photobucket.com/albums/z...ps4l2hkkyj.jpg http://i194.photobucket.com/albums/z...pshjouvzex.jpg |
עדכון נוסף,
הבוקר בהנעה, הטורים אכן התחילו ב 1100, מ שמעולם לא קרה לפני ניקוי הבית מצערת. הטורים התחילו ב 1100 ואחרי מספר שניות ירדו בהדרגה למקומם הקבוע, איזור ה 800. האם זאת התנהגות תקינה של החיישן? |
כן זו היתנהגות תקינה
|
טוב אז עושה רושם שניקוי בית המצערת פתר יחסית הרבה בעיות.
אבל מה עושים עם צריכת הדלק? יכול להיות חיישן הלמבדה אינו תקין? |
לפי כמות השמן בצינור התופעה תחזור. המנוע מנפח ומלכלך את בית המצערת.
לגבי צריכת הדלק, בדוק את חיישן הלמבדה. חמם את המנוע לטמפרטורת העבודה, כבה מנוע ונתק את הקונקטור של החיישן. הדלק מנוע בטורים נמוכים ובדוק מתח בין חוטי החיישן (בקונקטור המנותק). אמור להיות 0,2V. תן גז עד ל2000 טורים בערך, וראה אם הוולאט מתנדנד בין 0.2V ל-0.8V. אם הערכים לא חורגים באופן משמעותי מהנ"ל. החיישן תקין. יש לקחת בחשבון שכאשר הרינגים שחוקים תעלה צריכת הדלק. כדי לבדוק זאת צריך לבצע בדיקת לחץ הפוך וקומפרסיה. דוד. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©