![]() |
בעיה טכנית או פשלה של החרט.
אתמול היה אצלי יאיר עם הפיאסטה של אימו. לאחר שביצע שיפוץ ראש, המים בורחים ממיכל העיבוי לאחר נסיעה של כ-30 ק"מ. הראש נימסר לחרט. הוחלף גם הטרמוסטט שלדבריו ניבדק ונימצא תקין. צינורות המים בכניסה וביציאה מהמנוע היו בחום סביר. דבר ראשון קבעתי שיש להחליף את הפקק. קנינו פקק חדש ונסענו במהירות של 100 קמ"ש, לא הועיל המים המשיכו לברוח .
בבדיקת לחץ במערכת המים התגלו דליפות בצינורות הגומי. לאחר שחיזקנו, לא ירד שעון הלחץ ובכול זאת המים "בשלהם" המשיכו לצאת. פירקנו את הפלגים וביצענו בדיקת לחץ הפוך, כאשר בוכנה מס' 4 הייתה בנמ"ע. לא להאמין, הלחץ יצא לצילינדר מס' 2. סובבנו מנוע והבאנו את בוכנה מס' 1 לנמ"ע הלחץ יצא דרך האגזוז. חשדתי בטיימינג, אבל יאיר טען שהוא בטוח שהרכיב את הטיימינג במקום. לא נותר לקבוע אלא שהחרט לא שיפץ את הראש כראוי. דוד. |
אני בטוח במליון אחוז שהטימינג במקום כי אחרת המנוע היה מזיף או לא שהיתי דופק שסתומים.
במנוע הזה אי אפשר לפשל עם טימינג כי אחרת תידפוק את השסתומים בשניה יש בעיה בסתומים עצמם כי לא יתכן כאשר הכנסנו לחץ לבוכנה 3 כשהיא היתה בנמ"ע והלחץ יצא דרך סעפת יניקה |
אבל עדיין בדיקת לחץ הפוך לא נתנה לכם את האינדיקציה לאן בורחים המיים?
|
המים המשיכו לצאת כי יש שתי צינורות שהבנד עליהם לא הדוק מספיק כי זה בנד קפיצי והם מיתחברים על פלאנג' מים שהיציאות שלו אכולות מעט וצריך להחליפו
מחר אני אפרק את הראש ואבדוק בעצמי עד כמה הראש מעוות ואלך לחרט ואדרוש את הכסף חזרה |
יאיר עצור!!!!
לפני שאתה מוריד את הראש, בדוק שוב את הטיימינג וסלק את הטרמוסטט. עשה זאת למרות שאתה בטוח שהם בסדר. כבר היו דבר"מ. דוד. |
בהמשך לדוד,
יאיר אם תכתוב לי דגם מנוע אתן לך את הסימונים מאוטודאטה כדי שתוכל לוודא. |
צטט:
תודה על ההצעה אבל אני אותר עליה כיוון שיש לי אוטודאטה ,ספר היינז של הרכב שההורים שלי קנו כאשר הם קנו את הרכב ומעל הכל יש לי את מזרחידאטה (davidmzr) :D בקיצור הרגע סימתי לבדוק את הטימינג לאחר שקימבנתי לעצמי כלי לבדיקה וקיבוע גלי הזיזים כמו שמופיע בהוראות היצרן ועל אף שלא הישתמשתי בו בהתחלה הטימינג נימצא במקום הטרמוסטט הוסר ואני עכשיו אלך לבדוק מרווח שסתומים אעדכן עוד מעט מה עלה בגורל המרווחים ויצא לסיבוב לבכדי לשלול בעיה שניגרמה מהטרמוסטט |
טוב אז בדקתי את המרווחים של השסתומים
בשסתומי יניקה כל השסתומים מכוונים למידה הנמוכה כלומר למרווח הנמוך פרט לשסתום אחד מתוך שסתומי היניקה בבוכנה מס 1 שבו המרווח עוד יותר קטן ב0.02 ממ בשסתומי הפליטה השסתומים מכוונים בין המידה המינימאלית לבין מינימיום +0.02 ממ המרווחים לפי אוטודאטה הם יניקה: 0.17-0.23 ממ פליטה 0.27-.033 ממ ארכיב עכשיו מכסה שסתומים ואלך לטייל לי ברכב עד שיצא לאחד מאיתנו המיץ:) |
מאחר שמנועי הפורדים עובדים בטמפרטורה גבוהה, יש חשיבות יתר למרווח השסתומים. מאשר במנועים אחרים. כאשר הכול תקין, אין מצב שבוכנה מס' 1 בנמ"ע תעביר לחץ לאגזוז אלא אם שסתום פליטה לחוץ או לא סוגר טוב.
טוב שהקשבת ובדקת מרווח. אני לא כל כך מרוצה מהמרווח, אבל יש מצב שזה לא בדיוק הבעיה. ביום שיש בגלל הלחץ, 3 מכוניות לתיקון על הראש, הרכב שלך ועוד אחת לטסט, לא יכולתי לנתח את ממצאי הבדיקות שעשינו. תודה רבה על העזרה שהגשת לי בשאר המכוניות. עשה סיבוב ודווח. מה נתת לי שם חדש, (מזרחידאטה ) להחליף את שם המשתמש בפורום ?.:) דוד. |
טוב אחרי נסיעת מבחן ארוכה הרכב עדין פולט מיים גם כשאין טרמוסטט מורכב במנוע
המאורר נידלק בזמן ורגע לפני שנידלק המאורר המים רותחים ויוצאים אין בעיה בנגד מהירות של המאורר כי עקפתי אותו דוד מחר אני בא עם הרכב ועם הראש אחר ונלך על הבוקר לחרט שלך ואז ליבנה להביא חלקים ואז נפרק את הראש מהמנוע ונבדוק עד כמה הוא עקום אני לא מבין מה אין כבר בעלי מקצוע ישרים ואמינים ? יש רק מאניקים שרואים לקוח מיזדמן ודופקים אותו ??:mad::mad: |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 08:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©