![]() |
התקנת שעון חום בספייס 2003 Young.
2 צירוף קובץ(ים)
לא הבנתי איך ברכב הנ"ל העיז היצרן לא להתקין שעון חום בלוח השעונים. כאשר המנוע רותח והנורה נידלקת, כבר ניגרם נזק לראש המנוע.
קניתי שעון חום ולא הצלחתי להרכיב אותו, משום שצריך לפנות לחרט שיחרוט מעברים ולחתוך את צינור הגומי שיוצא מהטרמוסטט באמצע ולהרכיב צינור מתכת אליו להלחים את המחבר. לא בה לי היה להיכנס לכול הברדק הזה, אז פירקתי את לוח השעונים מספייס 2001 80 כ"ס שברשותי לחלקים והרכבתי אותו. השאלה הנשאלת, האם היונית המקורית של נורת האזהרה תפעיל את השעון ?. דוד. |
החלפת לוח שעונים בפונטו ספייס עם מד חום מנוע
חוטי לוח השעונים אינם חוטי חשמל רגילים אלא מנהלים תקשורת מחשבים באותות דיגיטליים ואסור לבצע בהם כל פעולה של חיתוך, הלחמה וכו'.
במחשב המרכזי שברכב (BODY COMPUTERׂ) רשום הק"מ שמכוניתך נסעה ולא ניתן להתקין לוח שעונים משומש שהק"מ בו נמוך יותר משלך, אלא רק עם ק"מ גבוה יותר ואז ע"י מחשב האיבחון להורידו אל הק"מ שמכוניתך נסעה בפועל. למיטב זכרוני אין בפומטו ספייס יוניט מיוחד לנורת חום מנוע אלא רק חיישן (יוניט) חום מנוע שמשדר את חום המנוע אל מחשב ניהול המנוע וממנו למחשב המרכב והלאה ללוח השעונים, להפעלת שעון חום או הדלקת נורה. יתכן מאוד שצריך יהיה להתחבר עם מחשב איבחון ולבצע הגדרות מחדש וגם עידכון הק"מ. אני סומך עליך שתעדכן את המשך התהליך. בהצלחה ובברכה - רפי לין |
במזל יצא שהלוח שהתקנתי הוא עם ק"מ גבוה יותר משלי. ברור שאמשיך לעדכן וגם אוריד את מס' הק"מ בשעון המותקן. יש ברשותי את האמצעים.
לדעתי לא יהיה צורך לבצע הגדרות מחדש וגם עידכון הק"מ. אלא רק עידכון הק"מ. לפני שנתיים התקנתי בפונטו דור ראשון לוח שעונים משומש, משום שבמקורי לא היה שעון חום ושעון טורים ולא היו בעיות. לגביי השאלה ששאלתי "האם היונית המקורית של נורת האזהרה תפעיל את השעון ?." מה דעתך ?. דוד. |
אני מאמין שיעבוד כי כשהיתחברתי עם המחשב לרכב הוא נתן לי את חום המנוע ובדקנו עם אקדח הליזר וראינו שזה תואם את מה שהמחשב קרא
|
לוח שעונים בפונטו דור 1
בפיאט פונטו דור 1 לוח השעונים הנו חשמלי רגיל ואינו ממוחשב כמו בפונטו דור 2 (ספייס וכו').
בברכה - רפי לין |
צודק יאיר שעון החום עובד, עם היונית של הנורה. כאשר הוונטה נידלקת השעון עומד בדיוק בחצי.
מאוחר יותר אבדוק זאת גם בנסיעה. כאשר הנעתי נורת הצ'ק דלקה משום ששכחתי לחבר את הקונקטור ליונית. מחשב הבדיקה רשם, שיונית חום מנותקת. לא בכדי שכחתי. עמד לידי הבן הגדול וביקש עצה, כיצד לבנות חנוכייה לנכד מחומר טבעי, כדי שישתתף היום בתחרות בבית הספר. חיברתי את את הקונקטור ומחקתי את התקלה. דוד. |
1 צירוף קובץ(ים)
בנסיעת מבחן ובחניה בסרק, שעון החום עומד על החצי, שעון הטורים על 800 סל"ד.
לא ברור לי כיצד היונית של נורת החום מפעילה את השעון במדויק. שעון הדלק עימד בדיוק במקום שעמד בלוח הקודם. עד היום ידעתי שיונית החום למנורה, היא רק מתג שמחבר פלוס לנורה. ויונית שעון החום היא נגד משתנה. דוד. |
יוניט החום
דוד, כנראה שלא קראת כראוי מה שכתבתי לך קודם:
אין בפונטו ספייס יוניט מיוחד לנורת חום מנוע אלא רק חיישן (יוניט) חום מנוע שמשדר את חום המנוע אל מחשב ניהול המנוע וממנו למחשב המרכב והלאה ללוח השעונים, להפעלת שעון חום או הדלקת נורה. נתוני חום המנוע, מהיוניט הזה, משמשים גם להפעלת מאור הרדיאטור בשתי מהירויותיו, לפי חום המנוע, לפעולת ניהול המנוע (הזרקה והצתה) ובהילוכים אוטומטיים או רובוטיים לשינוי פעולתם לפי חום המנוע. בברכה - רפי לין |
צודק רפי. תודה.
נורת אזהרה נוספת שנידלקה לאחר נסיעת מבחן. לפי ספר הרכב תקלה בתיבת הילוכים אוטומטית. את הלוח פירקתי מהפונטו בעלת תיבה אוטומטית. אבל הרכב שלי הוא ידני. אקח פסק זמן ואחשוב כיצד לבטל את הנורה. דוד. |
יתכן ואחרי עידכון הלוח במחשב זה יכבה ואם לא תוציא את מנורת ההתראה של התיבת הילוכים כי גם ככה אין חישן בגיר ידני שידליק נורות אזהרה
|
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©