![]() |
חיישן למדה
2 צירוף קובץ(ים)
שלום רב,
אני נוהג ברכב פיאט בראבו שנת 2011, הרכב עשה כ-55 אלף ק"מ, וסיים אחריות של שלוש שנים לפני כחודש (יד ראשונה היה היבואן). שלשום, סמוך לסוף הנסיעה נדלקה נורית כתומה של המנוע והופיעה הודעה check engine. לא הבחנתי בתופעה חריגה בהתנהגות הרכב. פניתי למוסך של פיאט שבדק עם המחשב וקיבל קוד תקלה P1171 Mixture 1 strength (Additive. בפרוט התקלה במחשב פורטו כמה אפשרויות היכולות לגרום לתקלה, בין היתר אפשרות של תקלה עם החיישן למדה (ראה צילום). המכונאי בדק בהתסכלות את החיישן, היה נראה לי שהוא מחפש דליפה כלשהי מהמערכת תו"כ לחיצה על דוושת הגז. הוא לא מצא בבדיקה שלו בעיה, והחליט שהבעיה היא כנראה עם החיישן למדה. אני אומר כנראה כי הוא לא ישר כשראה את התקלה במחשב אמר שהבעיה עם החיישן, אלא קצת התלבט... מדובר בכ-1000 ש"ח כולל עבודה ומעמ אחרי הנחה. ביקשתי שיבצע מחיקה של התקלה ונבדוק אם זה חוזר. בינתיים נסעתי כ-30 ק"מ אחרי האיפוס ולא נדלקה הנורה, גם לא הבחנתי בצריכת דלק מוגזמת (כ-10 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית), או בהתנהגות חריגה של המנוע. 1. האם הגיוני שחיישן למדה נדפק אחרי כ-55 אלף ק"מ? 2. האם הייתם ממליצים לי לחפש חיישן חליפי (סוג מומלץ?) או שמדובר ברכיב שלא כדאי להתעסק עם חליפי? 3. האם מחיר של 1000 ש"ח לחיישן מקורי עם עבודה הוא סביר או שכדאי לנסות לפנות למוסך אחר של פיאט? 4. האם חיישן תקול לא היה צריך כבר להדליק את הנורת חיווי שוב לאחר 30 ק"מ? 5. האם יש דברים נוספים במסגרת האופציות המוצעות במחשב שצריך לבדוק טרם החלפת החיישן? תודה רבה, מצרף את הצילום של המחשב.... |
היתה לי תקלה דומה. כיבה את הנורה ואחרי שבוע נדלקה שוב.
נאלצתי להחליף את החיישן (למבדה). העלות היתה 830 ש"ח כולל עבודה ומע"מ. אצלך עדיין תקין אחרי כיבוי הנורה? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:47. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©