![]() |
ספייס 8v- מחיר קלאץ וטיימינג
שלום.
הקלאץ שלי קשה, וחורק בימים חמים. לפעמין במעבר לרוורס יש חריקה. וגם מפריד יחסית גבוה. (מספר סנטימטרים מהסוף). הלכתי למכונאי, הוא בדק את מה שאמרתי וגם ביצע נסיעה מעצירה לא בהילוך ראשון. (לא זוכר איזה הילוך). הוא הציע לי את הטיפול הבא: 1. קלאץ של ולאו 2. משאבת קלאץ עליונה 3. שמן גיר (הוא אמר בגלל שמפרקים את הגיר) 4. חגורת טיימינג (הגיע הזמן להחלפה) 5. רצועת אלטרנטור (יבשה) שאלות: 1. כמה אמור לעלות טיפול כזה? 2. המכונאי הציע לי לא להחליף משאבת מים כדי לחסוך עלויות. אין נזילות מים- המפלס מלא ולא ראיתי ירידה בכלל בחצי שנה שיש לי את הרכב. מה דעתכם? 3. יש צורך לעשות חריטה כשמחליפים קלאץ'? לא הזכיר את זה. אני הולך לצפות בכל התהליך. אשמח לשמוע דגשים מיוחדים או מה לשים לב. |
צטט:
תחליף את שתי משאבות הקלאצ ההבדל בעבודה לא גדול והשקט בליחיצה ופעולה חלקה מובטח רק תוודה שיגרז לך את הקדורית של משאבת הרגלית לפני שהוא מחבר אותה לדוושה כל הסיפור הזה לא יצא זול כי יש לך המון דברים לעשות אך בכדי להבטיח פעולה תקינה ושקט לאורח זמן צריך לעשות את כל זה |
צטט:
אני אדבר אתך רק מחירי חלקים מקוריים שמניסיון שלי . 1. קלאץ של ולאו - ולאו זה החברה שמייצרת לפיאט בעיקרון אז אין הבדל גדול ,כ400 שקל . 2. משאבת קלאץ עליונה -תקנה גם משאבה תחתונה ועליונה ביחד -כ400 שקל 3. שמן גיר אתה צריך 1.8 ליטר בצמיגות 75W85 .עולה כ70 שקל לליטר 4. חגורת טיימינג - באמת שמשהו גרושים כ 200 שקל ובעיקרון תוסיף למשאבת מים כי זה אותה עבודה ויתן שקט נפשי . 5. רצועת אלטרנטור - עד 100 שקל . עכשיו אני אוסיף לך גם מחירון לעבודה על הדברים האלה 1. קלאץ של ולאו - 500 שקל ועל הדרך הייתי קונה גם מחזיר שמן של הגיר ומחליף זה אותה עבודה . 2. משאבת קלאץ עליונה + תחתונה - 250 שקל . 3. שמן גיר דבר זניח כ50 שקל אם עושים בנפרד ואמור לבוא כעסקת חבילה לקלאץ 4. חגורת טיימינג שוב ממליץ מאוד גם להחליף משאבת מים כי זה אותה עבודה - 400 שקל . 5. רצועת אלטרנטור - כ100 שקל סביר ביותר . ותחליף על הדרך פקקים של "נס קפה" |
תודה רבה לשניכם.
כנראה אחליף גם משאבה תחתונה ומשאבת מים. עוד שאלות: 4. הבנתי שבהחלפת קלאץ, מתבצע פירוק גיר. ולכן מומלץ גם להחליף פקקי מים ומחזירי שמן. כמה הם אמורים לעלות? 5. מה דעתכם על החריטה? כמה זמן זה לוקח? (יש אפשרות שבזמן שהמכונאי עובד על הרכב אקח את גלגל התנופה לחריטה ויעשו במקום? מה המחיר?) |
מחזירי שמן ופקק אמורים להיות עניין של גרושים,
אתה יכול לחסוך במשאבת מיים אבל תדע שאם היא נדפקת צריך לפרק הכל שוב (מחיר עבודה של טיימינג). לגבי החריטה לדעתי זאת החלטה במקום כשהחלק מול העין, אצלי ברכב של 200K כאשר הוחלף קלאץ לא חרטו כלום והכל בסדר. אין יותר מדי מה להוסיף על מה שכבר נאמר, סתם מתוך סקרנות, איפה תתבצע העבודה? |
תשאיר את ההחלטות המקצועיות למכונאי
|
שמן גיר לא חייב להחליף כי לא חייב לרוקן את השמן הקיים וניתן להסיר את הגיר ולהרכיבו חזרה כאשר השמן שלו עדיין בפנים , במיקרה לפני כשבוע הסרתי את הגיר של גיסתי גם כן בספייס 2002 לצורך החלפה של פקק המיים הגדול שנזל וממוקם מאחורי גלגל התנופה. במיקרה שלי מלבד הפקק לא היה צורך בהחלפה של שום חלק אחר היות וכניראה לא מזמן הוחלף קלאץ וכל מה שמסביב.
|
צטט:
|
אין קשר בין שמן הגיר להחלפה של הקלאץ. אם לא ידוע מתי הוחלף אי פעם שמן הגיר או שהגיר לא מתפקד בצורה חלקה בהחלט שווה להחליף. אם אין משהו חריג...לא הייתי נוגע בשמן כי גם ככה ההוצאה שלו על כל הטיפול היא גדולה.
|
צטט:
ו140 שקל על שמן גיר אחת ל50 אלף ק"מ זה זה הוצאה יקרה ? זה מה שמאפיין את הציבור הישראלי בהחזקת רכב ,אף אחד לא טורח לשמור על רכושו רק מחפשים איך לצאת זול ביוקר או להפיל את האוטו המת שהבשילו למישהו אחר . |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©