![]() |
פירוק ראש מנוע
שלום לכולם:)
ברשותי פונטו 75sx 98 כבר 3 שנים, שהתחממה מספר פעמים בנסיעה ארוכה ולאחר שבוע שמתי לב לסימנים של ראש מנוע. אז נסעתי למוסך ושם אישרו לי את החששות שזה אכן ראש. בגלל הסכום היחסית גבוהה(2000 שח) למחיר של האוטו החלטתי לבצע את העבודה לבד, ולשלוח את הראש למכון שיפוץ ראשים אני כרגע בשלבי פירוק ויש לי כמה שאלות 1. לקח לי הרבה זמן לפרק את סעפת היניקה בגלל בעיות גישה, האם יש דרך יותר קלה לפרק/להרכיב? 2. ניסיתי לפתוח את הברגים בין האגזוז לסעפת פליטה אך הברגים היו עיקשים(ריססתי wd40) ובטעות שברתי את הפיה של הצינורית הדקה שמחברת בין המיכל עיבוי ושמאלה לרדיאטור איך אוכל לתקן את הנזק? ד'א כרגע אני בשלב שצריך לכוון סימוני טיימינג, לפתוח מכסה שסתומים, ברגי ראש מנוע ולקוות שהראש במצב טוב:) תודה מראש לעוזרים.. |
בשביל 2000 שח עדיף שתגרור למוסך כי אם אין לך נסיון הפוטנציאל לנזק הוא גדול לדוגמה הרדיאטור יהיה צורך להחליף את הדופן זה עוד 200-300שח עלות של חלקים כולל טיפול בראש עוד תגיע לך ליותר מ1000 שח
|
כנראה שצדקת:\ ברוב טיפשותי התבלבלתי בסימון של הקרנקשפט על גלגל התנופה, וכשפירקתי תראש המצב היה בדיוק הפוך! בוכונות 2 ו3 למעלה ו1 4 עד הסוף למטה, הקאמשאפט כוון בדיוק לפי הסימונים. האם פגעתי בשסתומים/בוכנות והמצב בלתי הפיך?
|
במנוע כמו שלך הסבירות לפגיע בשסתומים היא מאוד נמוכה עדיף שתגרור את הרכב למוסך גם אם זה כולל תשלום לגרר
|
לא נראה לי שנגרם נזק ולא צריך לגרור למוסך.
כאשר תבוא למוסך עם עבודה שעשית ונכשלת, המחיר ירקיע שחקים. לדעתי לא קרה כלום, תמשיך להרכיב. אנחנו כאן כדי לעזור לך. דוד. |
דוד תודה על הנכונות לעזור..
שמתי לב שהמעברי מים אכולים, לפי מבט חטוף אתה יכול לומר האם הראש ניתן לשיפוץ? וכרגע הטיימינג של הקרנקשאפט בדיוק הפוך, קשרתי את הרצועה ככה שלא אמורה לברוח שן, להרכיב באותו מצב או לסובב את הקרנק לסימון הנכון? בניקוי בלוק המנוע להתחיל בעדינות עם להב סכין יפנית ואז לרסס ספריי קרבורטורים ולנקות עם מברשת פליז? RL=http://www.siz.co.il/my.php?i=mek3ttzzzjyh.jpg]http://up413.siz.co.il/img2/mek3ttzzzjyh.jpg[/URL http://up413.siz.co.il/up1/nkntmmnrwmi1.jpghttp://up413.siz.co.il/img2/wza3kyanjjyz.jpg |
תרסס עם ספרי קרבורטור זה ירכך את הלכלוך ואז תגרד בעדינות כדי לא ליצור חריצים בשטח בו יושב אטם הראש
לגבי הראש עצמו קח אותו לחרט ותבקש שיעשה בדיקת לחץ על מנת לקבוע עם הראש סדוק או לא על הראש יש מגרעות שמסמנות את הגובה המינימאלי של הראש וקשה לראות אותם בתמונה מבחינת עומק אז החרט ידע לתת תשובה יותר טובה לגבי הטיימינג תן את הפרטים של הרכב כלומר דגם מנוע ברשיון נפח ושנת יצור בכדי שנוכל לתת לך סרטוט מדויק של הסימונים של הטיימינג |
אם הראש ניתן לשיפוץ, יגיד לך החרט. על פניו נראה שכן.
גלגל הקמשפט צריך לעמוד לפי הקובץ המצורף. ז.א כביכול בשעה 9. אם אתה מתקשה לגבי מיקום גלגל הקרנק. הכניס מברג ארוך ודק לפתח הפלג הראשון, סובב מנוע עד שהמברג יעלה לשיא הגובה. זה למעשה הכיוון הנכון. דוד. |
לפני שאתה הולך לחרט תיקנה סט שלייף ותיתן לחרט את מחזיר השמן וגומיות השסתומים שבו כשתיתן את הראש לשיפוץ
|
אחרי שמצאתי שתי חרטים התקשרתי אליהם ושתיהם לא מוכנים לעבוד עם אנשים פרטיים, אז לקח לי זמן למצוא מוסך שיסכים לשלוח דרכו.
קניתי סט אטמים והיום אני אמור לשים תראש עם המחזש והגומיות שסתומים במוסך וישלי כמה שאלות 1. אחד מהברגי ראש חלוד, עדיין אפשר להשתמש בו? יש אפשרות לקנות בורג בודד או רק סט? 2. ישלי פילטר שמן סגור של אונו האם זה יתאים לפונטו שלי? 3. בסט אטמים לא היה לי את הגומיה של הבית סלילי הצתה אני יכול להשתמש בה שוב? ואם לא יש אפשרות לקנות רק אותה? 4. בסט אטמים קיבלתי מה שנראה כמו עוד אטם סעפת יניקה בצורה שונה רק מקרטון כזה, זה אטם לדגם שונה? כי האטם של התרמוסטט גם נראה קרטוני כזה.. 5. יכול להיות שאני לא ישיג מפתח מומנט לברגי ראש, סגירה באצבע אחת ופעמיים 90 אמור לתת תוצאה קרובה? [IMG]http://up413.siz.co.il/img3/holwngvrndln.jpg[/IMG] [IMG]http://up413.siz.co.il/img1/rmjnzuninm0h.jpg[/IMG] [IMG]http://up413.siz.co.il/img2/mnymvnjyjz0k.jpg[/IMG] |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©