![]() |
פולקסוואגן חיפושית גיר חצי אוטומט. אפשר הסבר קצר?
מישהו בבקשה יכול להסביר לי כיצד זה עובד?
זו תיבה ידנית ללא דוושת מצמד עם שלושה הילוכים קדימה, ורוורס. התנעת הרכב: מניעים בהילוך? מניעים בניוטרל? התחלת נסיעה: עומדים בניוטרל או הילוך ברמזור? ואם בהילוך, איך הרכב לא נכבה? איך למשל מתחילים נסיעה? משלבים מניוטרל לראשון? מורידים רגל מהגז כמשמעבירים הילוך? מהילוך ראשון לשני, ושני לשלישי? האם החצי אוטומט הזה הוא לא הטיפטרוטניק/גירטרוניק/איזיטרוניק/סלספיד של היום? |
הילוכים חצי אוטומטיים
גם בפיאט היו בזמנו הילוכים כאלו, בפיאט 850 ובפיאט 125 והם נקראו IDROCONVERT.
עקרון דומה היה גם בפולקסווגן חיפושית. היה ברכב מצמד (קלאץ') חשמלי שהופעל ע"י מגע חשמלי בידית ההילוכים (בקצה הידית למעלה), כך שנגיעה עם היד בראש ידית ההילוכים גרמה להפעלת המצמד ולהפרדה בין ההילוכים למנוע (מעבר לסרק, כמו לחיצה על דוושת מצמד בהילוכים ידניים). היה במע' גם ממיר מומנט (קונברטור) כמו בתיבת הילוכים רגילה (פלנטרית). בפועל זאת הייתה תיבת הילוכים ידנית שהנהג מחליף את ההילוכים והמצמד פעל, כאמור, חשמלית. בברכה - רפי לין |
מלבד ההסבר (המצויין) של רפי, אתה עושה סלט מסוגי הגירים הקיימים:
טיפטרוניק = תיבה אוטומטית פלנטרית שיש בה אפשרות להחלפת הילוכים ידנית (באופן עקרוני גם לתיבה פלנטרית פשוטה יש מצבים D,1,2,3, אבל הטיפטרוניק משלב ידית החלפה בסידור דומה לזה של אופנוע (למעלה/למטה). איזיטרוניק = רובוטית, קלאץ' בודד. כנ"ל סלספיד. תיבה ידנית אך הקלאץ' אוטומטי. מבחינה רעיונית, הכי דומה לחיפושית ההיא וגם לסיטרואן סימטיק, השם ייקום דמן. מולטיטרוניק = גיר רציף (של אודי), שינוי יחסי העברה באמצעות שינוי קוטר שתי גלגלות (לא אכנס להסבר טכני מפורט). יש גם גירים רציפים אחרים (ניסאן למשל, סובארו ודאף (שם הומצא למעשה) בעבר). DSG ודומיו = תיבה ידנית עם מצמד כפול. הדגמים שאינם סובלים מענייני אמינות (אלה עם המצדמים הרטובים עדיפים, ככל הנראה) הם הפתרון המוצלח ביותר בעיניי למע' תמסורת. |
האם היה צורך להוריד רגל מדוושת הגז בעת העברת הילוך, או שזו העבודה של הממיר מומנט שהסברת?
כתבת "היה במע' גם ממיר מומנט (קונברטור) כמו בתיבת הילוכים רגילה (פלנטרית)." האם הכוונה תיבת הילוכים אוטומטית רגילה או ידנית רגילה? האם יש ממיר מומנט בגיר רגיל? האם היה מצב ניוטרל בתיבת ההילוכים? האם תצורת ההילוכים היתה H? |
הילוכים ידניים עם מצמד חשמלי
החלפת ההילוכים התבצעה ידנית ע"י הנהג כמו בהילוכים רגילים (H) וההבדל היחיד מבחינתו זה שלא היה צורך ללחוץ על דוושת מצמד (שלא הייתה) אלא נגיעה בכפתור ידית ההילוכים העבירה מיידית למצב סרק (ניוטרל) כמו בלחיצה על דוושת המצמד והנהג העביר הילוך, כמובן תוך כדי עזיבת דוושת התאוצה (גז).
בעצירה מוחלטת, ההילוך נשאר משולב אבל מנוע הרכב לא כבה בגלל הקונברטור (כמו ברכב אוטומטי רגיל). בברכה - רפי לין |
הבנתי. סלאמת'ק
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 03:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©