מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   תחממות מזערית , תקין או לא? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=18330)

Yuvali 12-11-14 03:16

תחממות מזערית , תקין או לא?
 
שלום לכולם , אני חדש בפורום ברשותי פונטו ספייס 2001 8 שסתומים .

אז ככה , הרכב משמש אותי לרוב לנסיעות בתוך העיר ( לעיתים הרבה ) מטופל בקפדנות (נוזל קירור חדש + משאבת מים חדשה ) אין נזילות של מים.

הבעיה שלי היא כזו .. יותר נכון רוצה לשמוע האם המצב תקין או לא :

ביום של הרבה סידורים (כיבוי והנעת הרכב לאחר מס' דקות / תדלוק ) בתדירות גבוהה מופיע לעיתים בעיה שהמחוג של הטמפ' מנוע עולה קו אחד מעל החצי (לא 3/4 אלה קו אחד קטן מעל החצי ולא יותר ) בהפעלת הסוויץ' כ2' דק' שהרכב היה כבוי , הוונטה מתחילה לעבוד ישר במהירות השניייה וכשאר אני מניעה את הרכב לאחר כמה שניות הפס הקטן הזה חוזר לחצי .

עכשיו , חשוב לציין ששתיי המהיריות פועלות , הרכב בזמן נסיעה / עמידה לעולם לא מתחמם אפילו קו אחד מעל החצי , לא במאמץ ולא בעמידה , המצב שאני מנסה לאתר מתרחש רק עם דימום המנוע והנעתו מחדש .

המוסכניק שלי הסביר שהתופעה קורת וזה תקין מכיוון שהאוויר החם במנוע עולה למעלה ובמיוחד כשאני לא נותן לרכב להתקרר וישר מניע לפעמים זה המצב .

יש לציין שהתופעה קוראת אולי פעם או פעמיים ולא יותר .

האם המצב תקין ? התופעה מתגלה רק עם ההנעה של הרכב ולא נראת התחממות כלל בנסיעה / עמידה.

מאור30 12-11-14 06:38

מצב שנשמע כתקין לאור העובדה שאתה נותן סוויץ מערכת הקירור במצב סטטי כלומר אין סירקולציה של משאבת המיים במערכת והחום שם עדיין קיים ללא תחלופה.

davidmzr 12-11-14 08:29

המצב תקין לחלוטין.
דוד.

Yuvali 12-11-14 13:02

קצת מוזר למרות הכל, יש לי עוד רכב טיוטה קורולה 2001 מטופלת פיקס ושם זה בחיים לא קורה.
מה נסגר עם האיטלקיית האלה? כל הזמן חמות ? :D

שמר 12-11-14 14:30

אני מניח שהשעון במד החום הוא לינארי, כמו שפז'ו סיטרואן עושים ונותן חיווי בהתאם לטמפ' (יותר נכון, להתנגדות שמייצר החיישן) שהוא "רואה".

רוב היצרנים נוטים לשים מעגל חשמלי שמציב את המחוג באמצע התחום כל עוד אין חריגה משמעותית מטווח הטמפ' שהוגדר. אותם יצרנים מעדיפים שלא למשוך תשומת לב לשינויי טמפ' קטנים.

Amertsu 12-11-14 16:33

צטט:

במקור פורסם על ידי שמר (הודעה 132246)
אני מניח שהשעון במד החום הוא לינארי, כמו שפז'ו סיטרואן עושים ונותן חיווי בהתאם לטמפ' (יותר נכון, להתנגדות שמייצר החיישן) שהוא "רואה".

רוב היצרנים נוטים לשים מעגל חשמלי שמציב את המחוג באמצע התחום כל עוד אין חריגה משמעותית מטווח הטמפ' שהוגדר. אותם יצרנים מעדיפים שלא למשוך תשומת לב לשינויי טמפ' קטנים.

נשמע תקין YUVALI גם אצלי זה ככה ..
שמר , אתה מניח או שזה באמת ככה? מסקרן פשוט .. יש איפה לבדוק ?

שמר 12-11-14 18:12

אני מכיר את העסק בPSA. לא יודע מה אוכלי המקרוני עשו...


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:49.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©