![]() |
טורים / סל״ד עולה לבד בעת העברת הילוכים
שלום לכם,
אחד הדברים שאני לא אוהב לעשות זה לפתוח כאן פוסטים בנוגע לתקלות ברכב אבל אם צריך אז צריך.. לאחרונה התחילה תופעה חדשה אצלי בפיאט, טורים שעולים על דעת עצמם בעת העברת הילוכים וגם כשהאוטו נמצא בהילוך סרק. ניתן להשתלט על הבעיה ע״י משחק עם הקלאצ׳ / כיבוי הרכב והנעתו מחדש. לאחרונה הבעיה התחילה להופיעה לעיתים קרובות יותר , קראתי ועיינתי בפורמים רבים על הבעיה הזו ולא נראה שמישהו מצא לכך פתרון או כיוון כלשהו.. אשמח לייעוץ מה ניתן לעשות כי אני כבר מיואש לגמריי. תודה מראש. |
טוב, יש לי הרבה מה לומר לגבי התקלה הזאת לצערי.
ראשית, קרא את השירשור (17 עמודים) המתמשך שאני פתחתי לגבי אותה תקלה: http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17390 בינתיים אני יכול לומר לך שלמרות שיגידו לך שעליך להחליף בית מצערת, כניראה שזה לא יהיה מה שיפתור לך את התקלה (במוסך שלי עדיין טוענים שהבית מצערת אשמה, למרות שהיו כבר 3 על האוטו ואותה תקלה חזרה, וכי רק החלפה לאחת חדשה לגמרי תביא לפתרון התקלה). לא מדובר גם בחיישן MAP בו חשדתי. בינתיים ביצעתי כמה פעולות שבעקבותיהן התקלה חלפה בשבועיים האחרונים (ונסעתי הרבה מאז), מכיוון שבועו כמה פעולות אינני יודע להצביע מה בדיוק פתר את התקלה ומקווה שהיא לא תחזור יותר. הבעיה הגדולה עם התקלה הזאת היא שלצערי אף אחד שנגשתי אליו לא ידע להצביע ממה היא נובעת, לא במוסך מתמחה פיאט-אלפא, לא דוד מהפורום וגם לא מוסך מורשה יבואן פיאט כחול-לבן. תעדכן אם יש שינוי כלשהו לגבי התקלה, מקסימום אנסה להנחות אותך לעשות את הפעולות האלו או שתקפוץ לפתח תקווה וננסה לסדר את זה ביחד. |
בוא נעשה סדר בין הדברים.
ראשית, כן אמרתי לך מה צריך לעשות, והפרכתי מההתחלה את מה שאמרו לך במוסך. ואכן זה יצא נכון. שנית, אל תמהר לקבוע שהתקלה חלפה. משום שלא פעם כתבת שהתקלה מופיעה לסרוגין, והיא מופיעה גם לאחר מס' חודשים. מארק, לא הייתי מציע לך לעשות ניסיונות על הרכב של Amertsu. לא בהכרח התקלה שמופיעה אצלו, דומה לתקלה שלך. Amertsu, בדוק תחילה את שסתום הקניסטר. יאיר, מה קרה לך שנעלמת ?. :) דוד. |
תיארתי לעצמי שזאת תהיה תגובתך. בפועל, עמדנו מול הרכב והיינו חסרי אונים
לגבי איך לפתור את התקלה וממה היא נובעת. כך או כך, "כן אמרתי לך מה צריך לעשות" - מאוד אשמח לשמוע מה צריך לעשות. |
תודה על התגובה , לידע הכללי מה הן הפעולות שעשית ?
|
לא נעלמתי אני רק עשוק
צריכים ליבדוק חישנים ואם יש סחיבת אוויר |
צטט:
כמו כן, ביצעתי מספר פעולות כך שאיני יודע איזו מהן השפיעה. אמתין קודם לשמוע את הפיתרון של דוד (אם הוא היה אומר לי על כזה, מזמן הייתי פועל לבצעו). דוד, אני רק זוכר שעמדנו מול הרכב ואמרת לי שאגש למוסך מורשה שיראה כי אין לך מושג כבר ממה הדבר הזה נובע וכי לא נתקלת בדבר כזה בעבר. כמו כן, התחברנו למחשב בעזרתו האדיבה של עידן ובמחשב לא נרשמו כל תקלות. כמו כן, נטען כי לדעתך מדובר בתקלה במחשב וצריך להחליפו - טכנאי מחשבי רכב טען חד משמעית כי אין שום קשר בין התופעה לבין אי תקינות מחשב הרכב. גם מהצעתך הנדיבה להחליף בין המחשבים ולבדוק האם נעלמה התקלה התעלמת למרות שמספר פעמים העליתי את זה. בפועל, כולם יודעים לומר מה לא גורם לתופעה ואף אחד לא אומר מה בדיוק יש לעשות כדי להיפתר ממנה. בכל מקרה, גש למוסך מורשה שיחברו אותך למחשב כדי לראות אולי נרשמה תקלה (ניחוש שלי - גם אם נרשמו תקלות, הן אינן קשורות לתופעה). |
בדיקה ע"י מחשב/סורק איבחון תקלות
בדיקה רק לראות אם יש תקלה רשומה, ע"י מחשב/סורק איבחון זה רק 1/3 עבודה.
צריך גם להיכנס לבדיקת נתונים של מע' ניהול המנוע ולראות את כל נתוני החיישנים השונים ויחידו הקצה ולראות (ע"י בעל מקצוע מיומן) אם הנתונים שמתקבלים מתאימים למה שאמור להיות. כמו כן כדאי להעיף עין ולראות אם אין איזו יניקת אויר, בלתי מדוד, למנוע (דליפת אויר). בברכה - רפי לין |
כל התופעות שקשורות בדליפת אוויר איכשהו יכולות להשפיע על הסחיבה של הרכב? יש לציין שהבעיה ממש מופיעה אצלי אולי פעם ביום וגם זה בלחץ והרכב סוחב בכללי ללא שינוי .. בדר"כ הבעיה נפתרת עם דימום והתנעת המנוע מחדש...
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©