![]() |
התייעצות לגבי מחשב הזרקת דלק
אהלן חברים,
צריך התייעצות: יש לי בעיה בפונטו 2006 שהתחילה כשנדלקה נורת מנוע. אחרי מס' בירורים - כנראה מדובר בבעיה במחשב הזרקה של הדלק. ביקרתי במוסך מומלץ והסבירו לי שצריך להחליף את המחשב מנוע. בעיקרון המוסך נתן לי שתי אופציות: - להחליף לחלק חדש (ממה שהסבירו מדובר ב3 חלקים שמגיעים כסט ואי אפשר להפריד בינהם) בעלות של 5000 בערך. - לשפץ את המחשב הקיים (שליחה למעבדה) - מבלי לגעת בשני החלקים האחרים. בעלות של איזה 1500 שקל. על מה אתם הייתם הולכים והאם כשמדובר במחשב הזרקה - זה באמת 3 חלקים מתוך סט ולא ניתן להחליף רק את אחד מהם?? אשמח לתשובות בהקדם, עידו |
מחשב ניהול מנוע
זה לא מחשב הזרקה אלא מחשב ניהול מנוע (הזרקת דלק, מע' הצתה, רכיבי מניעת זיהום אויר, הפעלת מאוררי רדיאטור והפעלת מזגן) והוא פועל בתקשורת עם מחשב המרכזי שברכב (BODY COMPUTER)
בדוק האפשרויות עם המומחה לשיפוץ ותיקון מחשבי רכב, יובל, שכאן: www.musach.co.il/details.asp?id=133 בהצלחה ובברכה - רפי לין |
לא ציינת דגם מנוע. האם חוטי ההצתה אצלך מקוריים (למיטב ידיעתי הם אלה שבד"כ גורמים נזק למחשב)?
|
חשיבות השימוש בחלפים מקוריים במערכות הצתה ברכב מודרני
ברוב הרכבים המודרניים יש חשיבות רבה לשימוש בחלקי מע' הצתה מקוריים כמצתים (פלאגים), חוטי הצתה וסלילי הצתה (COIL) והסבר לכך:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג). אם המרווח מצת גבוה מדי, או הוא פגום או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב ניהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע. במכוניות רנו לדוגמא, במקרים רבים, מצתים לא מקוריים עם תופעה זאת גורמים גם להשראות על מחשב ההילוכים האוטומטיים ושיבוש פעולת ההילוכים האוטומטיים. ברכב המודרני יש חשיבות גדולה לתחזוקתו בדיוק לפי הוראות היצרן, הקפדה על חלפים מקוריים/תחליפיים מתאימים, כיוונים נכונים וכו' ואי הקפדה על כך עלולה לעלות אח"כ ביוקר רב. בברכה - רפי לין |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©