![]() |
חידה טכנית נושאת פרס.
היום היה אצלי רחמים כדי להחליף חגורת בטיחות בפונטו של חברתו.
http://www.fiatclub.co.il/forum/show...111#post130111 לפני שהרכבנו לחצנו את קצה המנגנון על המלחציים כדי לבדוק אותה. לא ניתן היה למשוך אותה מהמנגנון. אמרתי לו כנראה שהיא תפוסה. תוריד אותה מהמלחציים. הבאתי חגורה נוספת וגם היא הייתה "תפוסה" לא התרגשתי, הבאתי אחת נוספת , הסיפור חזר על עצמו. תפסנו גם את שלו הקרועה, והיא לא נפתחה למרות שלפני פירוקה מהרכב כן נמתחה וחזרה למקומה. אמרתי לו שאני לא מבין מה קורה כאן, משום שלא סביר שכול הרצועות לא נמשכות מהמנגנונים. הצעתי שירכיב אחת מהן למקום וניראה מה קורה. הרכיב ועבדה כמו חדשה. כנ"ל כל שאר החגורות. מי שידע למה הרצועות לא עבדו על המלחציים, יקבל בשעת הצורך חגורה מקורית חינם. :) רחמים לא לגלות את הסוד. האמת שגם אני עם כל הניסיון, לא ניתקלתי בבעיה כזאת. :) דוד. |
אני יודע אך לא אגלה אני מוכן לרשום לך בפרטי את הפיתרון לחידה כדי שיהיה לאחרים בפורום צ'אנס:)
|
מחכה לה"פ. :)
דוד. |
המנגנון ננעל - כמו שקורה בבלימה פיתאומית, ועד שלא משחררים
את החגורה מעט אחורה לא ניתן יהיה למשוך עוד קדימה. אני מניח שיש שם מעין לשונית שמזהה לפי הזווית והמומנט שבו החגורה נמשכת בתוך המנגנון. זה רק ניחוש שלי ואני מניח שיהיו תשובות מקצועיות יותר :) . |
קל מדי...
|
1 צירוף קובץ(ים)
מארק, מה שכתבת נכון. אבל לא זאת הבעיה.
יאיר אני לא מאמין שאתה יודע דבר כזה, כל הכבוד. מגיע לך רצועה חינם. על זה נאמר, "ויקומו המלפפונים ויכו את הגננים" :) מה שקרה הוא כך, לפני שרחמים בא אלי הלך לקנות חגורה במקום אחר. לאחר שבדק את החגורה שכנראה הייתה תקינה, המוכר בעל הספייס קבע שהיא תקולה. המבצע נימשך. מי שידע יקבל פרס. :) דוד. |
בקשר לשרשור
החגורה אצלי לא חוזרת אחורה עד הסוף. אני צריך להחזיר אותה ידנית כלומר היא רפויה. כשאני מותח אותה על מנת לחגור אין בעיה. האם כתוצאה מאבק או לכלוך או שכל המנגנון שם דפוק? |
צטט:
דוד זה ניראה בתמונה שהחגורה הזו יש לה מנגנון משיכה שמופעל באותו עיקרון כמו שהיה בכיסאות של הפורד שלקחתי ממך |
ניחוש פרוע.
אין לי מושג איך המנגנון עובד אני רק יכול להמר. אני מנחש כי בעת משיכה מהירה יוצאים מעין מעצורים (בדומה לסטרטר של מכסחת דשא) שמונעים את משיכת החגורה. כנראה שהפוזיציה/הזווית בה קיבעת את הרצועה גרם לכם שהמעצורים הללו היו כל הזמן תפוסים |
אני מהמר שאם היו שמים אותה הפוכה על המלחציים, הייתה פועלת כראוי.
ייתכן וצורת הקונוס העליון היא זאת שמכילה את המנגנון, שבמצב רגיל ישנה דיסקה שמשולבים בה חלקים נעים שנמצאת בקצה בעל הקוטר הקטן שבקונוס, ובמקרה של סיבוב מהיר, החלקים הנעים שואפים לצאת החוצה מהדיסקה בגלל הכוח הצנטרפוגלי, וגורמים לכל המכלול לנוע מקצה הקונוס בעל הקוטר הקטן, לקצה עם הקוטר הגדול ולהנעל שם בסטטור כלשהו. וכאשר החזקת את המנגנון בצורה הזאת, כל המערכת הייתה כבר נעולה. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©