מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   בעיה| הפונטו מאבדת מי קירור... (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17823)

elirantiger 31-05-14 14:26

בעיה| הפונטו מאבדת מי קירור...
 
אהלן יש לי פונטו 98' s75 לא מזמן החלפתי רדיאטור ושמתי מים רגילים לבדוק אם יש נזילות כמה ימים ולא היה, המים נשמרו במיכל עיבוי כמו שצריך....
החלפתי את המים לנוזל קירור פרפאלו מוכן מהול במים ( גלון של ארבעה ליטר בצבע שחור)
בדקתי שהכל סגור כמו שצריך אין נזילות לפי מה שאני רואה... המאוורר מופעל בזמן ו המנוע לא מתחמם אבל משום מה אני מאבד תמיד מים מהמיכל לאחר נסיעה.

מאיפה הבעיה? מה אפשר לעשות? העסק הזה של הפרפאלו מתחיל לעלות לי יקר.

chesh 31-05-14 14:34

אתה לא רואה נזילות במנוע? אין רטיבות?
בדוק בפנים הרכב את הרדיאטור חימום יכול להיות שהוא נוזל.

elirantiger 31-05-14 14:44

אני לא רואה נזילות מכיוון המנוע...
איך אני בודק נזילה מבפנים האוטו?

yair791 31-05-14 16:20

אם יש נזילה של נוזל קירור מתוך הרכב אז השטיח יהיה רטוב מאחד או משתי הצדדים של הקונסולה המרכזית

davidmzr 31-05-14 16:28

ואם אין נזילה של נוזל קירור מתוך הרכב, אז יש לבדוק נזילה באגזוז ואת מהירות וונטה איטית.
דוד.

GreaseDonkey 31-05-14 16:54

צטט:

במקור פורסם על ידי elirantiger (הודעה 129134)
אני לא רואה נזילות מכיוון המנוע...
איך אני בודק נזילה מבפנים האוטו?

משאבת מים עלולה לנזוק רק בזמן שהוא מסתובבת ולכן נסה לתת למנוע לעבוד מספר דקות במקום ושם לב אם מתחיל טפטוף נוזל קירור מתחת למנוע.

elirantiger 31-05-14 22:49

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 129136)
ואם אין נזילה של נוזל קירור מתוך הרכב, אז יש לבדוק נזילה באגזוז ואת מהירות וונטה איטית.
דוד.

איך אני בודק את מהירות הוונטה האיטית? הבנתי שפונטו יש שתי מהיריות לוונטה אשמח להסבר קטנטן לבדוק את שתיהם. :)

צטט:

במקור פורסם על ידי yair791 (הודעה 129135)
אם יש נזילה של נוזל קירור מתוך הרכב אז השטיח יהיה רטוב מאחד או משתי הצדדים של הקונסולה המרכזית

השטיח לא רטוב משתי צדדי הרכב מתחת לקונסולה המרכזית. :)

צטט:

במקור פורסם על ידי GreaseDonkey (הודעה 129140)
משאבת מים עלולה לנזוק רק בזמן שהוא מסתובבת ולכן נסה לתת למנוע לעבוד מספר דקות במקום ושם לב אם מתחיל טפטוף נוזל קירור מתחת למנוע.

נתתי למנוע לעבוד עד שהמד חום עלה לרבע ובדיוק שמה הופעלה הוונטה ולא נראתה שום נזילה מכיוון הטיימינג הכל יבש. (לפני חמש חודש הוחלפה המשאבת מים.)
וגם אחרי נסיעה אני לא מכבה את המנוע פותח מכסה מנוע והוא ממש חם לא יכול לשים את ידי על הצינור עליון בלי לקבל שוק ביד. ושם לב שהמים ירדו ואין נזילות.

davidmzr 01-06-14 00:20

צטט:

במקור פורסם על ידי elirantiger (הודעה 129143)
איך אני בודק את מהירות הוונטה האיטית? הבנתי שפונטו יש שתי מהיריות לוונטה אשמח להסבר קטנטן לבדוק את שתיהם. :)


לבדוק לפי שמיעה, אם לא תצליח הפעיל מנוע. קח רבע מדף עיתון ואחוז אותו בין הוונטה למנוע, במנוע קר. תמתין עד שהמהירות האיטית תפעל וראה כמה האוויר דוחף את העיתון. לאחר כ-10 דקות, מהירות הוונטה אמורה לעבור למהירה ולהעיף את העיתון רחוק יותר.
כמו כן בדוק טפטוף מים או עשן לבן באגזוז במנוע חם.
דוד.

elirantiger 02-06-14 20:50

כשהרכב חם אין טיפטוף ועשן לבן מהאגזוז...
וגם בדקתי את הוונטה ולפי דעתי היא מופעלת ישר על המהירות הגבוהה כי היא מורידה את החום וגם שאלתי מסוכניק ו הוא אמר שהיא תקינה....

שוב מילאתי מים ושוב ירדו לי אחרי יומיים למתחת למינימום...

eli_h1 02-06-14 21:16

יש כמה אופציות לדעתי:
1. שיש לך נזילה כלשהי(במשאבה או באחד הצינורות) וניתן לבדוק זאת על ידי שעון לחץ.
2. שיש לך מעבר של נוזל קירור לתא השריפה ויציאה מפתח מיכל העיבוי/ אגזוז.
3. פקק מיכל העיבוי מקולקל ולכן לא תגלה את זה בבדיקת לחץ.

דבר ראשון הייתי נותן לרכב לעבוד כרבע שעה כאשר יש מים עד לסימון המקסימום ולראות שהוא לא מתחמם מעל החצי. תוך כדי לנסות ולראות אם ישנה נזילה מפקק הרדיאטור/ אחד הצינורות/ עשן מהאגזוז/טיפות מהאגזוז.
לאחר מכן תן לרכב להתקרר ותבדוק מה מצב הנוזל קירור.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:38.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©