![]() |
מד חום עולה בפקק ( פונטו ספייס 98 sx75
עם 65 אלף קילומטר
הוחלף מים וטרמוסטט בטיפול אחרון לא בגלל בעיה מסויימת. המים הם מקוריים של פיאט. והטרמוסטט לא זכור לי, כשאני עומד בפקק המד חום עולה כמעט לשלושת רבעי ואז הוונטה נכנסת לפעולה והמד יורד לחצי ופחות מהחצי. ובזמן נסיעה המד חום יציב על הרבע. אני לא מאבד מים . תודה לעוזרים. |
כמה אפשריות כי אני לא זוכר איך זה הולך בפונטו דור ראשון
יוניט מאורר נגד מהירות מחשב חישן חום מנוע |
עושה רושם שיש קשר בין החום לסל"ד. לכן יש להוסיף גם את משאבת המים לרשימת החשודים.
תבדוק אם בלחיצה על הגז החום יורד. אם כן: משאבת מים תקולה. יוניט מאוורר גם חשוד עיקרי לדעתי. |
חום מנוע עולה בעמידה
בפיאט פונטו "ספייס" אין יוניט רדיאטור ומאורר הרדיאטור מופעל בשתי מהירויות (איטית ומהירה) ע"י מחשב ניהול המנוע לפי חום המנוע ו/או לחץ גז המזגן (כשהוא פועל).
החשד הראשוני שלי הוא שהמהירות הראשונה (האיטית) של מאורר הרדיאטור אינה פועלת (לרוב בגלל נגד מאורר שרוף אן חיבור אליו). במקרה כזה משב הרוח בנסיעה מספיק כדי לקרר את הרדיאטור ובזמן עמידה, כשאין משב רוח, חום המנוע עולה גבוה מדי עד שמאורר הרדיאטור פועל רק במהירות השניה (המהירה). בברכה - רפי לין |
לפותח השרשור יש פונטו דור ראשון, ולא ספייס.
הוא אומנם כתב ספייס אבל ציין שהיא שנת 98 |
נכון תיקון טעון זה פונטו 98
אז לפי מה שאני מבין
1)משאבת מים 2)יוניט מאוורר ? מה זה אומר? 3)נגד שרוף 4)האם יש עוד משהו לבדוק? |
מאורר רדיאטור
בפונטו דור ראשון בשנת 1998 היו חלק מהמכוניות שבהן היה עדיין יוניט רדיאטור להפעלת המאורר הרדיאטור והיו חלק מהמכוניות ללא יוניט וההפעלת מאורר הרדיאטור מתבצעת, כפי שכתבתי קודם, ע"י מחשב ניהול המנוע.
בברכה - רפי לין |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©