מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פירוק הבורג האחורי במנוע הגה חשמלי ספייס 2002 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17379)

gibson9655 18-01-14 10:52

פירוק הבורג האחורי במנוע הגה חשמלי ספייס 2002
 
שבת שלום לכולם ,
אני מנסה לפרק את המנוע הגה החשמלי הארור של הפונטו שלי אחרי הופעת התקלה הידועה. (הבעיה במנוע ולא בחיישנים)

השאלה היא איך מפרקים את הבורג האחורי שמחבר בין המנוע לרכב ?
אין אליו גישה - הוא מוסתר ע"י המנוע מצד אחד ומצד שני ע"י הפלסטיקה של הרכב - מישהו מכיר ניסה ויודע ?


תודה

gibson9655 19-01-14 22:52

טוב למען הדורות הבאים , בהמלצת y0jik השתמשתי במאריך קצר , מאמץ לא קטן והבורג האחרון בחוץ.
המנוע הועבר לטכנאי עם הממסרים שהוזמנו מאיביי , כמה גרושים הלחים את שני הממסרים ונגמר הסיפור.
הורכב בחזרה גם כן במאמץ לא קטן אבל לא סוף העולם - וההגה מרגרינה.

nils 21-01-14 18:34

אחד הברגים הכי קשים שפתחתי בחיים שלי. לקח לי כמעט שעה כי לא היו לי הכלים הנכונים.

אבל הסיפוק, אוי הסיפוק כשהוא בסוף יצא

gibson9655 22-01-14 00:30

בהחלט סיפוק.

פשוט בדיחה שעל התיקון הזה של החלפת שני ממסרים במנוע החשמלי לוקחים במוסכים או אצל משפצים (להוציא את זאביק מה"שחר") קרוב ל1000 שקל.

בנימה אישית זו פונטו - חרא של אוטו. (נהג יחיד ושמרן , מטופל במוסך מס' 1 , אינסוף תקלות)
חרא של הנדסה , חרא של עמידות.
היתרונות הם חסכון בדלק (שלמעשה חסר משמעות כי נעלם בבומים של הוצאות על תקלות) , גיר רציף ומושבים מאד נוחים.
והכי חשוב אפשר וצריך להתמקצע עליו , קורס מכונאות וחשמל על הדרך תרצה או לא תרצה.

matansab 22-01-14 00:59

אני רואה שאתה מבאר שבע.
תוכל בבקשה לשתף מי הוא מוסך מספר 1 לדעתך?

ואם אתה חושב שיש מכונה שמתוכננת בצורה שהכל נוח בה לפירוק והרכבה אתה טועה.
מתכננים מן הסתם שחלקים שמוחלפים בתדירות גבוהה יהיו נגישים יותר מחלקים כמו המנוע הגה חשמלי.

gibson9655 22-01-14 09:39

מוסך שמשון.

עזוב את הבורג האחורי אני בכלל לא מדבר עליו.
המנוע מאלומיניום שקפיצה קטנה בטמ"פ פורצת אטם ראש , ההגה החשמלי הלא אמין בעליל הזה שמהווה סכנה בטיחותית כשהוא נתקע בסיבוב, מערכת חשמל (נגד מזגן לדוגמא) וכבלי הולכה מהמצבר דקים מדי, כבלי הצתה חלשים וכושלים , מצערת חשמלית שהיא כולה כשלון הנדסי.

אני יכול להמשיך אם תבקש ואני יכול לפרט פנימה אם תרצה , הרכב הוא רכב חרא.

היפנים עושים רכבים חזקים אבל לא חסכוניים מדי , פיאט עושים רכבים חסכוניים אבל חרא של רכבים.


ד"א יש לי טויוטה קורולה ישנה ב6 שנים מהפונטו שעשתה כמות כפולה של ק"מ מהפונטו הנוכחית רק שהתקלות נשארו על אפס עגול. אמינות קיצונית ומוחלטת.

davidmzr 22-01-14 10:21

מסכים איתך על הכול, מלבד "שקפיצה קטנה בטמ"פ פורצת אטם ראש".
דוד.

matansab 22-01-14 11:32

אתה נוסע מבאר שבע ליהוד כדי לטפל באוטו :o
אני נסעתי כמה פעמים מבאר שבע לחדרה כדי לטפל באוטו, אבל יצא לי יותר זול מאשר לטפל בבאר שבע, וגם למדתי המון :D

קודם כל, כמובן שהמנוע לא מאלומיניום, רק ראש המנוע, כמו בעוד הרבה רכבים. פיאט לא המציאו את האלומיניום.
נכון שיש הרבה מחלות לדגם הספייס, אבל רובן נובעות מכך שהלכו ברכב על דברים שהיו בחיתוליהם (הגה חשמלי, מצערת אלקטרונית). אם כל היצרנים היו מקובעים על אמינות ורק אמינות, היינו עד היום נוסעים בחיפושית עם חלונות ידניים ובלי הגה כח, כי כך יש פחות מה שיתקלקל.

עם כל זה, אני מציע לך לשמוע כמה מהסיפורים של מאור30 על הספייס של חברתו לספסל הלימודים.
רכב שבמשך כמה שנים לא עבר שום טיפול (וגם לא נזקק לשום תיקון). הבחורה אומרת שבכלל לא ידעה שצריך לעשות לרכב טיפול תקופתי.
ועם כל ההתעללות הרכב ממשיך לבעוט.

davidmzr 22-01-14 11:59

צטט:

במקור פורסם על ידי matansab (הודעה 126143)
הספייס של חברתו לספסל הלימודים.
רכב שבמשך כמה שנים לא עבר שום טיפול (וגם לא נזקק לשום תיקון). הבחורה אומרת שבכלל לא ידעה שצריך לעשות לרכב טיפול תקופתי.

אין חיה כזאת בפיאט שבמשך כמה שנים שלא עבר שום טיפול, והוא ממשיך לבעוט. גם כאשר הרכב עומד ולא נוסע כלל. כן במכוניות יפניות וגרמניות זה קורה.
ואם כבר הזכרת חיפושית, אז החיפושית שארז קנה עמדה אצל המוכר מעל שנתיים בלי טסט.
הרכבנו מצבר והרכב הניע בנגיעה ועבד יפה. כמובן שעשינו טסט וישור קו.
מתן, אל תאמין לכול מה שבחורות אומרות. "כבדהו וחשדהו". :)
בינתיים אני מתאמן להעלות תמונות לפורום, כפי שלימד אותי עידן. :)
http://i43.tinypic.com/eb7dy0.jpg
דוד.

matansab 22-01-14 12:20

מאור יגיב כשיתחבר, גם היה מופתע לטובה מהרכב.
כמובן שכשהוא שמע את זה, ישר התנדב להחליף לה שמן, פילטר שמן, פלאגים, חוטי הצתה ועוד כמה דברים שהגיע הזמן להחליף.
כשמילאו שמן מאור סיפר שאחרי 2-3 ליטר הגיע שמן עד לקו העליון במדיד.
פתחו את הקרטר ומצאו בפנים המון בוצה.

יכול להיות שאני לא מדייק בכל הפרטים, מאור יספר בעצמו כשיתחבר.

בקשר להעלאת התמונות, אני לא ממליץ על השיטה של עידן. מכיוון שאין ערובה לכך שהתמונות יהיו פעילות גם מחר.
הכי טוב להעלות לשרת של הפורום, כך כל עוד הפורום פעיל, גם התמונות פעילות.

אם אתה מעוניין לשלב תמונות באמצע הטקטס, ניתן לעשות זאת גם בהעלאת התמונות הרגילה:
אחרי העלאת התמונות, מופיעה במסך עריכת התגובה רשימה של התמונות שהועלו.
לוחצים ימני על אחד מהשמות של התמונות, ואז "העתק כתובת קישור".
אחרי זה לוחצים על הסמל הצהוב של ההר במסך העריכה, ושם מדביקים את כתובת התמונה.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:15.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©