מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   חימום בפונטו ספייס (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17275)

Nuker 14-12-13 15:14

חימום בפונטו ספייס
 
שלום לכולם,
אני חווה חורף ראשון עם הפונטו ועד היום מערכת החימום נחה לה בשקט,
עד עכשיו המקסימום שהלצחתי להוציא זה חום עדין שכנראה הגיע מהמנוע עצמו,

להלן כמה שאלות לבעלי הספייס,
כמה זמן מרגע הנעת הרכב ביום קר מערכת החימום מתחילה לעבוד כמו שצריך,

מה היעילות של מערכת החימום - האם היא אפקטיבית ותא הנוסעים מתחמם או שהיא נותנת ביצועים חלשים שבקושי מורגשים (מה שקורה אצלי).

מחיפוש שהרצתי ראיתי את הדרך לביצוע ניקוי רדיאטור החימום - האם זה נפוץ שהוא נסתם?,
מה עוד יכול להוות מכשול למערכת החימום ברכב - ראיתי מספר שרשורים שמצביעים על בעיה
ב"נגד מנוע החימום" זה בתרגום חופשי מאנגלית הרכיב נראה כך ונמצא בתא הנוסעים מתחת לדשבורד.
http://i.ebayimg.com/t/Fiat-Grande-P...M+Q~~60_12.JPG

תודה מראש :wink:

TORNADO 14-12-13 15:30

לוקח לרכב כ-10 דק' מרגע ההנעה עד שהמזגן מחמם באמת, זה קורה כשהמונע חם(מחוג באמצע).
יעילות פנטסטית, לכולם חם.

מאור30 14-12-13 21:37

צטט:

במקור פורסם על ידי Nuker (הודעה 125389)
שלום לכולם,
אני חווה חורף ראשון עם הפונטו ועד היום מערכת החימום נחה לה בשקט,
עד עכשיו המקסימום שהלצחתי להוציא זה חום עדין שכנראה הגיע מהמנוע עצמו,

להלן כמה שאלות לבעלי הספייס,
כמה זמן מרגע הנעת הרכב ביום קר מערכת החימום מתחילה לעבוד כמו שצריך,

מה היעילות של מערכת החימום - האם היא אפקטיבית ותא הנוסעים מתחמם או שהיא נותנת ביצועים חלשים שבקושי מורגשים (מה שקורה אצלי).

מחיפוש שהרצתי ראיתי את הדרך לביצוע ניקוי רדיאטור החימום - האם זה נפוץ שהוא נסתם?,
מה עוד יכול להוות מכשול למערכת החימום ברכב - ראיתי מספר שרשורים שמצביעים על בעיה
ב"נגד מנוע החימום" זה בתרגום חופשי מאנגלית הרכיב נראה כך ונמצא בתא הנוסעים מתחת לדשבורד.
http://i.ebayimg.com/t/Fiat-Grande-P...M+Q~~60_12.JPG

תודה מראש :wink:

לא הבנתי. שאתה מפעיל את בורר המהירויות של המאוורר בתא הנוסעים אין שום תגובה ממנו?

Nuker 15-12-13 00:54

המאוורר עובד בארבעת המצבים, אני יודע שהנגד קשור למאוורר אבל אולי לעוד משהו? (למה זה heating resistor) ,

לענייננו, טורנדו תודה על התגובה, היום בערב ניסיתי במשך 30 דקות להגיע לתוצאות טובות יותר עם מע' החימום אך לא הגעתי לשום דבר מעבר לחום עדין שמגיע מהמנוע
(כ 5 דק אחרי שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה),

הגעתי לרכב וכל החלונות היו אטומים למראה מבפנים, היתה שכבה מחוץ ובתוך האוטו, נכנסתי
שמתי את הבורר של החום על מקס' ,את בורר המהירות של האוורר על 4 (MAX) וגם את הבורר מיקום באפשרות של הפשרת שמשות (אחרונה), מדחס מזגן כבוי.
אחרי 5-7 דק שלא ראיתי שום שינוי התייאשתי וניגבתי את השמשה מבפנים והמשכתי לדרכי.

החשוד העיקרי הוא הרדיאטור חימום, פשוט לא בא לי לבדוק אותו כרגע כי ממש לא מזמן בוצע ניקוז ונכנס נוזל קירור חדש לרכב.

לכן אני מחפש עוד גורמים לפני שאני מבצע ניקוי רדיאטור חימום.

מאור30 15-12-13 09:14

אכן החשוד העיקרי הוא רדיאטור החימום כניראה סתום. תבדוק את 2 הצינורות הניכנסים אליו דרך קיר האש ותרגיש אם שניהם חמים באותה מידה.

Nuker 15-12-13 16:26

תודה מאור,הרגע ביצעתי את הבדיקה ואכן צינור אחד היה חם והשני לא, מה שמוכיח את החשדות
שאלה אחרת, האם ניתן לבצע ניקוי ללא ניקוז והחלפה של נוזל קירור?

רפי לין 15-12-13 17:54

heating resistor
 
מכיוון שבאירופה עדיין משווקים מכוניות ללא מזגן אלא רק עם מע' אורור וחימום הנגד מכונה
נגד חימום.
למרות זאת לרוב הוא מכונה "נגד מפוח פנימי" ואז לא משנה באיזה מע' הוא מותקן.
לנגד יש רק תפקיד אחד שהוא לווסת את מהירות המפוח הפנימי.
בברכה - רפי לין

מאור30 15-12-13 21:55

צטט:

במקור פורסם על ידי Nuker (הודעה 125410)
תודה מאור,הרגע ביצעתי את הבדיקה ואכן צינור אחד היה חם והשני לא, מה שמוכיח את החשדות
שאלה אחרת, האם ניתן לבצע ניקוי ללא ניקוז והחלפה של נוזל קירור?

אתה יכול לנתק את 2 הצינורות המיתחברים אל רדיאטור החימום ולהגביה אותם מעט שלא ייזלגו דרכם המיים ואז לחבר צינור גינה בלחץ אל הכניסה של רדיאטור החימום עד שתראה לחץ שיוצא מהיציאה. אחרי ההרכבה תשלים נוזל קירור וחובה לבצע ניקוז אויר מחדש.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:36.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©