![]() |
פונטו ספייס 2002 - גמגום כשהמנוע קר - מיפוי תקלות דיאגנוסטיקה
שלום
לאחר כמה שבועות של גמגום בוקר או כשהמנוע קר , השגתי כבל ELM127 ותוכנה , אכן נירשמו תקלות p0300 p0304 שתיהן מצביעות על בעיות הצתה (אחת בכמה צלינדרים והשניה בצלינדר 4) מישהו נתקל בתקלה דומה ויכול למקד את הבעיה ? (פרט לתשובות לקוניות כמו להחליף כל רכיב אפשרי בהצתה) אני מהמר על חיישן הצתה רק בגלל שהתופעה מתרחשת רק כשהמנוע קר מצד שני לא התקבלה אינדיקציה עליו ישירות. מישהו מכיר ? רפי לין ? תודה |
אם לא הוחלפו פלאגים המון זמן כלומר יותר ממה שהיצרן מגדיר כנל לגבי חוטי הצתה תחליף אם כך הדבר
אבל לפני זה תפרק את הפלאגים אחד אחד ותיבדוק הצתה |
קוד תקלה p0300 מצביע על כשל בפלג, או קוייל, או קומפרסיה נמוכה.
קוד תקלה p0304 מצביע על כשל באחד החיישנים ECT/MAF, לבדוק צילינדר מס' 4. תתחיל בלבדוק קומפרסיה במנוע קר. דוד. |
הבעיה מתרחשת רק כשהמנוע קר אבל מדי פעם. היא מופיעה אקראית.
בנוסף , כיבוי והדלקה של האוטו לרוב מסדר את זה. קומפרסיה לדעתי לאור הנתונים נפסלת מה גם שהמנוע לא מראה בעיות סחיבה אלא גמגום זמני למשך שניות בהנעה, פלאגים הוחלפו לפני ~30k , סט חוטים מקורי הוחלף לפני קצת יותר מ40K אחרי שהורגשו חיתוכים בנסיעה במוסך מורשה. טוב אני חושש שלא יהיה מנוס מלגשת למוסך כי לא בא לי להחליף הכל בדרך למרות שזה מה שמוסכים אוהבים לעשות. |
הפונטו 8 שסתומים?, אם כן תנסה לברר על איזה צילינדרים מדובר
זוג הכויילים משרתים את ארבעת ההצתות כלומר כוייל ראשון מצית את 1 ו 4 וכוייל שני מצית את 2 ו 3 ציינת שהבעיה בצילינדר 4 הייתי מנסה אולי להחליף בין הכויילים ולראות אם התקלה עוברת לצילינדר אחר - אם כן הכוייל הוא הבעיה. |
המנוע 16V
טוב הסתכלתי בקבלות טיפולים, לפלאגים (מקוריים הוחלפו במורשה פיאט) אין 12 אלף ק"מ שזה דיי מבעס שהם כנראה לא הבעיה. אבדוק את הקויילים מחר בבוקר. שתי שאלות : 1. מי זה צילינדר 4 - ימני או שמאלי 2. היכן נמצאים הקויילים ? האם הם חלק מהמפלג ? מצרף תגובה של הבחור המוכשר הזה : http://www.fiatclub.co.il/forum/show...09&postcount=3 |
הכויילים נמצאים מימין (מאיפה שמתחילים חוטי ההצתה),
הרביעי אמור להיות הכי ימני (לפי התמונה) אבל לא חותם. אמור להיות רשום על הכוייל ליד החיבור לאן הוא מיועד : http://www.fiatforum.com/gallery/data/1083/2234.JPG |
מעולה, אבדוק ואעדכן
תודה |
אוקי בדקתי היום אבל במנוע לא קר וקיבלתי התנגדויות יחסית גבוהות בסלילים המשניים. אנסה שוב באחד הבקרים הקרובים.
(סתם לפרוטוקול צילינדר 4 הוא באמת הימני וברציפות 1 זה השמאלי) מקריאה אינסופית ברחבי הרשת מצאה חן בעיני תגובה אחת של חיים יוד שמתאימה מאד לתיאור הבעיה שלי (על אף שהוא מדבר על פוקוס) http://www.carsforum.co.il/vb/showth...36#post4169436 בנוסף בדיקת ההתנגדויות לא מעידה בהכרח שאין פריצות מתח פנימיות ככה שאני מתכוון להמר הפעם ולהחליף סליל (לאור ההסבר של חיים , לאור זה שיש לי חוטי הצתה יחסית חדשים ופלאגים חדשים) אני דיי בטוח שהסליל הוא הבעייתי. מישהו יודע מי היצרן משנה של הסליל המחורבן הזה ? אני רוצה למצוא את אותו אחד אבל לא בקופסא עם לוגו פיאט, אני מניח שאני אחסוך לפחות חצי עלות ככה. |
לפני שאתה מהמר אולי תנסה להחליף בין הסלילים ושוב לחבר מחשב לבדוק שהקוד תקלה משתנה (עובר לצילינדר 2 או 3 במקום 4)
סליל של פיאט עולה באזור ה 100-200 ש"ח |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 12:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©