מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   נזילת מים מפקק מיכל העיבוי (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17135)

rgsem 31-10-13 15:49

נזילת מים מפקק מיכל העיבוי
 
שלום לכולם,

ברשותי פיאט פונטו 2001 SX ידנית ולאחרונה נתקלתי בבעיה מוזרה:

כשאני מדומם את הרכב מתחיל לצאת נוזל קירור מפקק מיכל העיבוי (בין רבע ליטר לליטר אני מעריך) חוץ מזה הרכב נוסע מצויין, אין נזילות כאשר הוא מונע ושעון החום עומד על החצי כל הנסיעה (אני ממלא מים עד למקסימום לפני כל נסיעה). יש לציין שבוצעה בדיקת לחץ למערכת הקירור והיא נמצאה תקינה.

שאלות:
1. יכול להיות שאני ממלא יותר מדי מים? למיטב הבנתי זה צריך להיות בין המקסימום למינימום.
2. יכול להיות שהפקק לא תקין? (למרות שרשום עליו 1Bar אז לא ברור לי מה זה משנה אם יש פקק או אין)

תודה רבה,

davidmzr 31-10-13 16:08

כן, אתה ממלא יותר מדי מים.
לפני הנסיעה במנוע קר המים צריכים להיות בסימן המינימום.
דוד.

rgsem 31-10-13 16:19

דוד קודם כל תודה על התשובה הזריזה,

1. כשהמנוע קר המים צריכים להיות במינימום וכשהוא חם במקסימום?
2. כשאני בודק מים בבוקר יש מתחת למינימום, בערך בחלק של המיכל שבו הוא נהיה צר, זה בגלל שמילאתי יותר מדי בפעם שעברה (ואז יצאו יותר מדי מים מהמערכת) או שזה מעיד על בעיה אחרת?

תודה,

davidmzr 31-10-13 16:48

1. כן.
2. בדוק שנית.
קשה לראות מבחוץ את גובה המים, תאיר פנימה עם פנס או הכניס חתיכה עץ דק, יבש ונקי.
דוד.

eli_h1 31-10-13 17:12

לא אמור לצאת מים סתם כך גם אם תמלא מים עד למקסימום.
במנוע קר גובה מפלס המים צריך להיות בין המינימום למקסימום.
כדי לבדוק אם הפקק משחרר בלחץ נמוך מידי .

rgsem 31-10-13 17:24

צטט:

במקור פורסם על ידי eli_h1 (הודעה 124707)
לא אמור לצאת מים סתם כך גם אם תמלא מים עד למקסימום.
במנוע קר גובה מפלס המים צריך להיות בין המינימום למקסימום.
כדי לבדוק אם הפקק משחרר בלחץ נמוך מידי .


חשבתי על זה, אבל על הפקק רשום לחץ של 1 בר מה שאומר שהוא לא אמור לעמוד בלחץ של מים שמנסים לצאת מהמערכת.
מצד שני, אולי הוא תקול ומה שקורה זה שאוויר נכנס למיכל בזמן נסיעה... יכול להיות משהו כזה או שאני לא בכיוון?

דוד, את כל הבדיקות של מפלס המים עשיתי בשיטה שתיארת

תודה,

davidmzr 31-10-13 17:39

צטט:

במקור פורסם על ידי eli_h1 (הודעה 124707)
לא אמור לצאת מים סתם כך גם אם תמלא מים עד למקסימום.

ולאן ילכו עודף המים כאשר המנוע יתחמם ?.
דוד.

eli_h1 31-10-13 18:10

כשהמנוע מתחמם גם המים מתחממים ולכן הנפח שלהם גדל והם תופסים יותר נפח, אך מצד שני במצב חם התרמוסטט נפתח ונפח הכיבול גדל.
בנוסף לזה שקו המקסימום אינו בסוף מיכל המילוי.

דוד כתב
"ולאן ילכו עודף המים כאשר המנוע יתחמם ?."

מי אמר שיש עודף מים??? הקווים MIN ו MAX מסמנים את גובה המפלס התקין במצב קר.

rgsem 31-10-13 18:27

1. היום נסעתי נסיעה של כשעתיים, מד החום על החצי כל הדרך.
כשהגעתי הביתה וכיביתי את האוטו, התחילו לצאת מים מהמיכל, אחרי שיצאו המים בדקתי את מפלס המים והוא היה על המקסימום.
2. לאחר כשעה עשיתי עוד נסיעה קצרה, שוב אותה תופעה בסוף הנסיעה.
3. עכשיו בדקתי את מפלס המים (המנוע קר) והוא בערך 8 ס"מ מתחת למינימום.

דוד כל הבדיקות בוצעו בעזרת מקל.
האם זה תקין? אם לא מה יכולה להיות הבעיה?

תודה.

eli_h1 31-10-13 18:35

לא בודקים כשהמנוע חם.רק הבדיקה האחרונה נעשתה כמו שצריך והתוצאה מראה שיש בעיה.
לדעתי (ואני לא מבין גדול) או שהפקק לא תקין או שיש לך בעיה באטם ראש המנוע ולחץ יוצא מהצילנדר לתעלות קירור המים


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 07:35.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©