![]() |
יותר מידי בעיות בפונטו שלי.
ככה, ברשותי פיאט פונטו דגם activ 16v שנת 2005.
הרכב עד לפני חצי שנה ללא תקלות, ואז בא גל של בעיות ושל חור בכיס. פירוט הבעיות, כל נורה אפשרית נדלקת ברכב החל מהכריות אוויר הגה גיר מנוע מצבר הכל. יש לציין שזה לא קורה תמיד זה קורה מידי פעם. כאילו איזו בעיית חשמל שגורמת לרכב להתחרפן. השיא קורה כשאני עומד ברמזור או מתחיל רוורס והרכב מתכבה. בשישי האחרון הרכב פשוט כבה ולא הייתי יכול להוציא את המפתח, מוזר בהחלט. חיזקתי את הקטבים של המצבר והכל חזר לקדמותו ועבד. המצבר כבר אצלי שנה וחצי אני לא יודע אם זה הבעיה איתו? אני מציין שגם הייתי אצל מוסכניק עשיתי טיפול לרכב והחלפתי המון דברים וגם הוא חיבר את הרכב למחשב ואמר שאין כל בעיות חשמל. עוד משהו מעצבן זה שאני מתחיל נסיעה אני שומע רעש כאילו פחית תקועה לי למטה. בדקתי כמובן וכלום לא שם. אולי צירוף מקרים אולי לא, אבל הבעיות של החשמל קרו כששעון נכנס לי לתוך הדשבורד של הרכב כן ממש פנימה (פתחתי על זה אשכול בעבר). המוסכניק אמר שאין קשר לשעון. אבל עדיין איו לי מושג למה זה קורה זה מתסכל. במיוחד שהרכב כל חודש במוסך. יש למישהו מושג מה מקור הבעיה? |
מצבר מצבר מצבר או ניקוי מגעים במצבר...
|
היי,
אתה חושב שכל בעיית הנורות זה עניין של מצבר? מה תוחלת חיים של מצבר? |
מצבר אמור להחזיק 3 שנים ומעלה. אני עכשיו החלפתי מצבר לסקודה אחרי 5 שנים, ולא כי הוא כשל, אלא כי ההתנעות היו חלשות מאוד מבחינת הסטרטר - אם לא הייתי מחליף הייתי יכול למשוך איתו עוד כמה חודשים אני מניח.
בפיאט מצבר החזיק תמיד מעל 3 שנים, להוציא את המצבר הטורקי שהחליט למות אחרי 10 חודשים והוחלף באחריות. בשורה התחתונה - מצבר לא אמור להחזיק רק שנה וחצי, אלא פי 2 מזה. הדק מגעים בקטבי המצבר ונקה אותם. |
אוקיי תודה רבה.
איך פותחים את המצבר ומוסיפים מים? ולמישהו יש מושג מה מקור הרעש שאני שומע מצד ימין ? בבדיקה שיטחית לא ראיתי משהו חריג. שוב תודה! |
על המצבר יש 6 פקקים עגולים, פתח אותם ומלא מים מזוקקים עד כיסוי הלוחות. במידה ואין פקקים מדובר במצבר סגור שלא צריך טיפול.
|
היי שלום,
הלכתי למוסך לבדוק את הבעיה של הרכב. ככה, אין בעיה במצבר הבחור בדק לי טעינה במצבר והכל בסדר. אך הוא לא יודע מה בדיוק מקור הבעיה הוא טוען שיכול להיות שזאת בעיה של חוטי הצתה או פיוזים. הוא אמר שיש מצב שגם הרעש שמשמיע הרכב כנקרה נובע מזה. כרגע הרכב עדיין לא נמצא בטיפול כי המוסך מלא. אך עדיין אני בלבטים לגבי התיקון. הרכב עושה יותר מידי בעיות לאחרונה. ואני מרגיש כאילו הוא מראה סימנים של חולי. הרכב עבר קרוב ל160K. וכל חודש צצה תקלה אחרת. אז אולי כבר עדיף לעבור למשהו אחר. \ תודה רבה לכלולם עד כה |
שוב שלום.
מעדכן את כל מה הטיפול שעברה הפיאט שלי. הייתי במוסך פיאטון המדובר שכל חברי הפורום נהנים לקלס ולשבח אותו. כאמור, הרכב נכנס למוסך. שלמה ישב עליו ולא הבין מה הבעיה איתו על הדרך הוא החליף לי פיוזים ונתקע בפיוז אחד שלא רצה לצאת מהמקום אז הוא הזמין בחור מקצועי שיעשה זאת שלקח לי 500 שקל רק על הדבר הזה. בסופם של 9 שעות הבעיה לא תוקנה. רק כמה חלקי חילוף. שלמה טוען שהבעיה היא בקומפרסור של הרכב תיקון שעולה כ4000 שקל. לא עשיתי את הטיפול הנל בגלל הוצאה כספית כבדה מידי. האם יש מקום שעושה זאת ביותר זול? על כל מקרה אני מעמיד את הרכב למכירה. אך לא רוצה למכור חתוך בשק לאף אחד. אם יש מקום שאחד מהבכירים פה יכול להמליץ לי עליו שייתקן במחיר עממי, אשמח. כך אוכל למכור את הרכב בראש שקט. |
מה זה קומפרסור של הרכב תיקון שעולה כ4000 שקל ?.
דוד. |
היי דוד,
הרי הרכב היה במוסך (פיאטון) שלמה ישב עליו כמה שעות ולא הצליח לאתר את הבעיה שבדרך השארתו לו שם 850 שקלים. על פלאגים. (פלאג אחד היה תקע ולא היה ניתן להחליפו כאמור אז בא בעל מקצוע ודרש 500 שקל) שלמה אמר שזה כנראה בעיה בקומפרסור של הרכב כל ואמר שזה עולה כ-4000 שקל להחליף לחדש. כמובן שלא עשיתי זאת. מה עצתך? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©