מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   חום מנוע עולה ל-3/4 בעת הפעלת מזגן (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=16991)

syn 15-09-13 16:56

חום מנוע עולה ל-3/4 בעת הפעלת מזגן
 
רציתי לבדוק אם העניין הוא תקין או שזה לא אמור להיות ככה.

בעת הפעלה של מזגן על הרמה הכי גבוהה (4), חום המנוע מגיע ל-3/4.

הייתי נמנע מלהפעיל מזגן בדרך כלל, והייתי מפעיל רק בכבישים בין עירוניים/מהירים ותמיד מכבה כשמחוג עולה טיפה מעבר לחצי.

החלטתי לבדוק את המזגן ולהפעיל אותו בעיר (קצת עליות וירידות, אבל לא משהו רציני כמו העליות לירושלים לדוגמא).

חום מנוע קבוע ללא מזגן לרוב על חצי (90 מעלות) - חודשי יולי אוגוסט

אשמח לשמוע את דעתכם, ואם עדיף פשוט להימנע מלהפעיל את המזגן (לא קריטי בשבילי כל כך).

*מדובר על פיאט פונטו שנתון '98 דגם SX שעברה 190 אלף.

davidmzr 15-09-13 17:04

אם זה לא כל כך קריטי בשבילך, אז עזוב את זה. :)
בכול אופן המצב גרוע ויש לטפל בזה, לפני שתגרום נזק לראש המנוע.
דוד.

syn 15-09-13 17:17

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 123602)
אם זה לא כל כך קריטי בשבילך, אז עזוב את זה. :)
בכול אופן המצב גרוע ויש לטפל בזה, לפני שתגרום נזק לראש המנוע.
דוד.

זה לא קריטי לי, אבל לפעמים אין ברירה ואני מפעיל את המזגן בגלל הנוסעים שאיתי :)

מה שאני מבין בעצם זה שחום המנוע לא אמור לעבור את המד של החצי (90 מעלות) בשום מקרה?

יכול להיות שזה קורה בגלל שאין פראפלו במי הקירור אלא נוזל ירוק רגיל?

מאור30 15-09-13 17:26

זהו בהחלט מצב לא תקין. בצע ניקוי למערכת הקירור ובדוק את המצב.

davidmzr 15-09-13 17:30

צטט:

במקור פורסם על ידי syn (הודעה 123604)

יכול להיות שזה קורה בגלל שאין פראפלו במי הקירור אלא נוזל ירוק רגיל?

אין קשר לפראפלו.
דוד.

syn 15-09-13 17:55

תודה על התשובות.

מחר אני אצל המוסכניק ונראה מה הוא יציע לעשות.

מהי טמפ' העבודה הנורמלית של המנוע? הוא לא אמור לעבור את החצי אף פעם?

ושאלה לא קשורה לנושא - אני מגיע למוסך מחר בגלל בעיה אחרת:
רעשים מוזרים מהמנוע בעת לחיצה על הגז. המוסכניק בדק ואמר שבורג בסעפת השתחרר (כי הבעלים הקודמים של הרכב הדביק אותו ולא החליף) וצריך לפרק את הסעפת ולהחליף בבורג תקין (עלות כ-150 ש"ח לכל היותר הוא הבטיח). איך זה נשמע לכם? והאם יכול להיות שיש קשר בין הדברים (התחממות יתר וחוסר לחץ בסעפת ??)

רפי לין 15-09-13 18:10

חום מנוע בהפעלת המזגן
 
האם המזגן הנו מקורי או ישראלי (ואיזה?).
מע' הפעלת מאורר הרדיאטור שונה בין המזגנים השונים ויתכן שרק בזה טמונה התקלה.
בברכה - רפי לין

davidmzr 15-09-13 18:19

צטט:

במקור פורסם על ידי syn (הודעה 123611)

אני מגיע למוסך מחר בגלל בעיה אחרת:
רעשים מוזרים מהמנוע בעת לחיצה על הגז. המוסכניק בדק ואמר שבורג בסעפת השתחרר (כי הבעלים הקודמים של הרכב הדביק אותו ולא החליף) וצריך לפרק את הסעפת ולהחליף בבורג תקין (עלות כ-150 ש"ח לכל היותר הוא הבטיח). איך זה נשמע לכם? והאם יכול להיות שיש קשר בין הדברים (התחממות יתר וחוסר לחץ בסעפת ??)

באיזו סעפת מדובר יניקה או פליטה ?
אם הבעלים הקודם הדביק את הבורג ולא החליף, ההברגה הרוסה ולא יעזור לשים בורג אחר.
צריך לתקן את ההברגה או לדחוף פנימה תותב.
הוא הבטיח 150 ש"ח, רק שלא יגיד לאחר הפירוק שלא ידע שאין הברגה. :)
דוד.

syn 15-09-13 18:33

צטט:

במקור פורסם על ידי רפי לין (הודעה 123612)
האם המזגן הנו מקורי או ישראלי (ואיזה?).
מע' הפעלת מאורר הרדיאטור שונה בין המזגנים השונים ויתכן שרק בזה טמונה התקלה.
בברכה - רפי לין

איך אפשר להבדיל בין מזגן מקורי או ישראלי?

דוד - תודה על התשובה, אעדכן מחר.

למען האמת עייפתי מכל המוסכניקים שהייתי אצלהם עד עכשיו, תמיד יש תחושה של "חאפרים" ושל זלזול... או שזה רק אני... מישהו יכול להמליץ על מוסך טוב ואמין באיזור נצרת?

davidmzr 15-09-13 18:47

אחת האידיקציות היא מתג מהירות המפוח. אם יש 3 המזגן ישראלי, 4 מקורי.
אפשר גם להחליף את המתג מ-3 ל-4 מהירויות. כמו שעשה yair068 שהחליף מהפונטו שיש לי לחלקים, ללא ידיעתי. :)
דוד.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:33.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©