![]() |
החלפת אטם ראש, יישור ראש ודברים קשורים לזה.
קודם כל רציתי להודות את חבר הפורום זה Mechtech על דיווח רב ערך חוסר תקדים. בלי ניסיון קודם בפירוק המנוע אני קורא את Haynes ושירשור של MechtechJ עד עכשיו אני הורדתי את הראש מנוע ועכשיו אני צריך לעשות החלטה האם אני רוצה לשלוח את הראש למכון או לפרק בעצמי. זה פעם הראשון שאני הורדתי את הראש המנועה אז אני לא יכול לפענח כל כך טוב את מה אני רואה. הנה התמונה של המנוע עם אטם ראש אחרי הורדת הראש המנוע: http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65lgci-idq.jpg הבעיה עם המנועה הייתה שהיה לחץ גבוה מאוד במערכת קירור – לחץ הזה גרם לנזק למיכל מים, כשהחלפתי את המיכל מים אז רדיאטור התפוצץ, אז הבנתי שבעיה כנראה עם האטם הראש. אני סימנתי בחצים אדומים את המקומות שכנראה בהם גזים ברחו מצילינדרים למערכת קירור. בתמונות הבאות אפשר לראות יותר ברור: cylinder 1: cylinder 2,3: http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65lgfc-o1n.jpg cylinder 3,4: http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65lgfr-3q0.jpg אולי מישהו יכול להסתכל ולהגיד לי יותר על מה קרה פא ? http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65lh1e-boq.jpg גם אני לא כל כך מבין משהו: עשיתי תמונה משולבת עם בלוק צילינדרים ואטם החדש, וסימנתי באדום מעבירים מים מתאימים: המעברים באטם קטנים יותר ממעברים המים מתאימים שנמצאים במנוע. זאת אומרת שאטם בדרך כלל מחסה את המעברים מים. האם אטם יכול למנוע חדירת מים ? כי אני רואה שאטם בעצם נוגעת במים במעברים האלה. |
אין ממה לחשוב האטם יאטום ולא יברח מים לתוך תא הבערה בין אם יש כיסוי חלקי ובין אם לא לגבי תיקון הראש לך למכון שיפוץ שם הם כבר יעשו את העבודה על הראש שכוללת מילוי ישור ושאר ירקות ואתה מקבל את הראש מוכן להרכבה המובן שאם הראש ימצא פסול אז היא גם יספק לך אחד חלופי
|
צטט:
כן כנארה שאני יכול לפנות למכון שיפוץ ראש. דרך אגב, באוטו הזה כבר החליפו את האטם ראש ליפני 13000 ק"ם. מנוע התפוצץ עליי על הקביש, עם חוסר ברירה נגרר את האוטו למוסך הקרוב, שם החליפו את האטם ראש, משאבת מים, טרמוסטט, וכו ..., גם שילחו את הראש למוסך שיפוץ ראש וביצע שם יישור ראש או אמרו לי ככה. אחרי הסתקלתי על הראש, יש לי ספקות רבים שהם עשו יישור. הינה ראש אחרי הורדה: http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65mxe2-klv.jpg אחרי קצת ניקוי אפשר לראות את האכולים באזורים מעברי מים: http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65muei-n4g.jpg http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65mufa-hhs.jpg http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65mufx-bjs.jpg http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65mugc-82m.jpg השתמשתי בסרגל מיוחד ומד עלים - בדקתי את היישור של הראש - נראה שראש תקין. לפחות לא הצלחתי להכניס את המד עלים מתחת את הסרגל. לגבי האכולים ... - חם באזורים נפרדים יחסית. יש לי רעיון פשוט להחליף את אטם ראש בלי לתת את הראש למכון ראשים. לסגור את הברגים עם מומנט הנכון ... מה אתם חושבים ? :) דרך אגב - יש מכון שיפוץ ראשים אמין בפתח תקווה ? :) |
בעני לא בדקו את הראש כמו שצריך בפעם הקודמת וזה למה אתה עכשיו שוב באותה בעיה שלך את הראש למכון הממחה בראשים (או פסיכולוג או פסיכיאטר מה שבא לך ) ותעשה את העבודה כמו שצריך ותמנע מעצמך הרבה אי נאימיות וזמן מבוזמבז
|
צטט:
יש לך מכון אמין במרכז ? קראתי בשירשור של Mechtech סיפורים ארוכים של מכונים שיפוץ ראש - אך לא הבנתי לאיזה מקום מומלץ ללכת. אני לא סומך כמעט על אף אחד אחרי שעבדו עליי עם יישור הקודם :) |
לי יש מכון שאני עשיתי אצלו כמה עבודות כשהיתי גר במרכז הוא נימצא בבני ברק נקראה "האחים"
03-5781212 רחוב כינרת אם אני לא טועה או שתיפנה לחבר הפורום davidmzr הוא מכונאי במקצוע ויש לו חרט מצוין באזור רחובות |
תודה, אני אבדוק מחר.
|
אתמול הייתי באזור רחוב יצחק שדה בתל-אביב, שם בדקתי מכירים על סט שלייף עבור בראבו.
היו כמה סטים: סט אחת חילופי ב 180 ש"ח - אמרו שתוצרת טיון. זה יכול להוית ? יש סטים מטיון ? :) על אריזה לא היה כתוב כלום. בכל מקרה סט הזה לא נראה לי איכותי. היה גם סט איטלקי בחנות "נחום סודאי" - 200 ש"ח לפני מע"ם. זה נראה יחסית טוב אולי אני ריצה לקחת את זה. גם בחנות אחר הציעו לי סט של Victor Reinz ב 245 ש"ח, אבל הם צריכים להזמין אותו. גם הם הציעו להזמין את הסט ב 160 ש"ח של חברת שהם אמרו נקרא כמו "Boey Boam" (ככה הם אמרו) , לא יודע מה זה בכלל. |
אני משחק עם רעיון לפרק את הראש בעצמי - לפרק את השסתומים. לא רק בגלל קמצנות, אלה בשביל ללמוד. (overhead engine), זה מנוע הישן עם מוטות דחיף, ולפיאט יש מנוע SOHC (גל זיזים עילי יחיד) ,זה מנוע סוג אחר. יש את הכלי מקווץ שסתומים בשביל לפרק את הקפיצים. אני מצאתי אחד: http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65w6ye-7rp.jpg בתאור של מקווץ כתוב שהוא בשביל מנועים OHV מישהו עבד על פיאט עם מקווץ סוג הזה ? כנראה שעם מקווץ הזה לסת אחת הולך מתחת לראש, ולסת אחר הולך על הקפיץ. האם זה יעבוד ככה ? |
אף אחד לא רצה לעזור לי ...
הים קניתי את המקווץ שסתומים הזה - והוא לא מתאים. הקפיצים נמצאים עמוק מדי בראש. לסת שצריכה להיכנס על הקפיץ - היא לא יכולה להשיג את הקפיץ, כי היא ישרה, אין לה זבית להיכנס בתוך הראש. איך אני לא ראיתי את זה ... - אני הסתקלתי טוב, ופיספסתי את זה. טוב ... - אני צריך מקווץ שסתומים סוג אחר. הנה ... - זו בדיוק הסיבה הפורום כזה צריך להיות - אנשים נותנים עצות, אזהרות. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©