![]() |
פונטו מתחממת בעמידה - סיפור בהמשכים
היי לכולם,
בהמשך לנושא של פעם שהפונטו מתחממת עד הסוף האוטו נרגע וחזר לנסוע נורמלי רק שהפעם יש משהו חדש. מסתבר שיש בריחת מים או משהו כזה כי אני לפני כל נסיעה צריך למלא נוזל קירור למנוע. יוצא שאני ממלא פעם ביום את הנוזל קירור ואני לא רואה נזילה איפה שהוא מתחת לאוטו או צינור רטוב. השבוע גיליתי שהדיבורית שלי מתה. בפתיחה של הפאנל מימין לדשבורד (איפה שבדרך כלל מתקינים את הרמקול של הדיבורית) מצאתי את הדיבורית שלי שוחה בנוזל קירור. יש מצב שהצינור עובר גם בתוך האוטו איפה שהמזגן ואם יש שם נזילה זה יכול לקצר את כל האוטו. מישהו יודע מה המסלול של הנוזל קירור באוטו שאני יוכל להתחיל לחפש את הבעיה? האוטו זה פונטו 2001 ידנית elx תודה מראש לכל העוזרים! ברק |
לתוך תא הנוסעים ניכנסים 2 צינורות לצורך העברת נוזל קירור לתוך רדיאטור קטן שמשמש לצורך חימום תא הנוסעים
תיפתח את מכסה המנוע ותיראה איפו מיתחברים לך 2 צינורות גומי לתוך קיר האש נתק אותם וחבר מופה בינהם ככה שהמים לא יזרמו לכיוון אותו רדיאטור מלאה נוזל קירור ובצע ניקוז אוויר זליגה של מים לתוך תא הנוסעים יכול לעשות המון בעיות יכול גם לקצר את הרכב הכל טלוי איפו הם נישפכים |
בצד הנוסע, משמאל לרגלי הנוסע, בפינת הרכב, בחלק התחתון של הקונסולה המרכזית יש בורג אלן שחור בודד על החלק הפלסטי של פתחי יציאת האוויר לכיוון הרגליים. תוציא את הבורג ותמשוך החוצה את החלק הפלסטי הזה, בקצהו האחר בפנים יש קליפס מתכת שצריך לשחרר במשיכה. כנ"ל פאנל זהה בצד הנהג. לאחר הוצאתו תראה בפנים על רצפת הרכב, קופסת מתכת מוגבהת מעט - זה מחשב כריות האוויר (מים יגיעו אליו זה רע מאוד). מעליו ישנם שני צינורות מתכת (תגשש או תתכופף לשם, זהירות הצינורות חמים) אלו צינורות החימום שנכנסים מכיוון המנוע - תראה אותם בגובה הנמוך מכיוון המנוע - ומובילים נוזל קירור אל רדיאטור החימום הפנימי שנמצא בערך מאחורי תא הכפפות. כנראה שהנזילה מכיוונם ואם כן צריך ככל הנראה לפרק את כל הדשבורד להחלפתו או לבטל את הצינורות אליו מכיוון המנוע ואז לא יהיה חימום בכלל. אם זה כך אז בהפעלת חימום עם מנוע חם וכיוון האוויר לכיוון החלונות אז יהיו אדים על החלונות וריח מתוק, שרוף אם אתה ממלא נוזל קירור ולא מים ברדיאטור.
אופצייה נוספת - ניקוז המים של המזגן סתום וכל המים נוזלים אל מאחורי תא הכפפות לכיוון רצפת הרכב - האם לאחר נסיעה עם מזגן ועמידה כמה דקות במקום עם מזגן פועל אתה רואה שלולית מים שנוצרת מתחת לרכב בערך באיזור איפה שתא הכפפות - אם לא אז צינור הניקוז של המזגן סתום וקל לתקן זאת אבל עדיין צריך לראות לאן הולך נוזל הקירור שלך מה שעלול לעלות לא מעט. לא קשה לעכוב אחרי צינורות הרדיאטור השחורים במנוע. מקומות שקשה לראות זה נזילה ממשאבת המים ונזילה שהולכת לתוך המנוע = ראש מנוע. אפשר בחושך עם פנס לעכוב אחרי צינורות הקירור על מנוע שרק הותנע ולחפש אם יש סימני רטיבות שעלולים להתאדות על מנוע חם ואז מה שרואים זה הצטברות של אבנית כחולה-ירוקה במקום הנזילה. בכל מקרה, פונטו מתחמם עד הסוף זה רע ואם עוד לא הלך ראש מנוע כדאי לגשת למוסך בהקדם האפשרי. |
איך עושים ניקוז אוויר במערכת?
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©