![]() |
ייעוץ בקניית פיאט ספייס
היי,
אני דור בן 19 מחפש לקנות רכב לנהג צעיר כמוני :P לאחר בירורים רבים הגעתי למסקנה שאחד מהרכבים שמתאימים לי הוא פיאט פונטו ספייס, אך לאחר קריאה בפורומים כאן הבנתי שיש מספר דגמים S,SX,ELX וכו' ברצוני לדעת איזה מהדגמים הכי עדיף לי אפילו לאחר קריאה ממושכת בפורום לא הצלחתי להגיע למסקנה הזאתי לבדי מכיוון שאין לי ידע בתחום :) בכל מקרה, התקציב הינו 15 אלף, חריגה של 2000 במידת ויש שדרוג משמעותי בעלות הזו :) סה"כ מחפש אוטו חסכוני בדלק, תיבת הילוכים ידנית, לנסיעות עירוניות בעיקר מידי פעם בינעירונית, נהג יחיד 99% מהזמן. ושאלה נוספת אם אפשר, מה הדברים שהכי חשוב לברר לפני קניית רכב מהסוג הזה, הבנתי שיש צורך לבדוק שיש מי קירור מסוג כחול או אדום ושיש צורך לבדוק את ההגה החשמלי (אם מישהו יוכל להרחיב בנושא זה יהיה מצויין) תודה:) |
ההבדל העיקרי בין הדגמים הוא האיבזור,
יש דגמים עם אבזור דל ובסיסי, ומנגד יש דגמים יותר "מפנקים" שיגרמו לך לשכוח שלא מזמן חגגו למכונית הזו יום הודלת 10. את ההבדלים בין הדגמים תוכל למצוא בשרשור הבא: http://www.fiatclub.co.il/forum/show...8229#post38229 בפיאט מומלץ להשתמש בנוזל קירור שנקרא paraflu, אם השתמשו בנוזל קירור איכותי אחר זה לא כ"כ נורא. אם ישנם מים במקום נוזל קירור, להתרחק כמו מאש. את ההגה החשמלי אני לא חושב שמשנה כמה תבדוק, יכול להיות שיום אחד הנורה שלו תידלק לך בבוקר. למזלך, יכול גם להיות שהיא תתכבה עד הצהריים. |
צטט:
ההבדל בין S ל SX זה S: "איבזור: בדומה ללפני מתיחת הפנים. הפגושים הפעם בצבע הרכב. ABS בכל השנים. ללא מד סל"ד. (אין מראות צד חשמליות?) SX: " איבזור: בדומה ללפני מתיחת הפנים + מראות צד חשמליות. ABS בכל השנים." (הפגוש לא בצבע הרכב?, יש מד סל"ד, ויש מראות צד חשמליות) לעומת ELX שבדגם הזה כבר יש שיפור של המפרט הטכני של הרכב? |
דור שלום,
s-sx, מנוע 8 שסתומים,60 כ"ס. טיפולים שוטפים מעט זולים יותר מה-16v, אין מה לדאוג אם הטיימינג נקרע אין נזק לראש. Elx - מנוע 16 שסתומים, 80 כ"ס. טיפולים במעט יקרים יותר, יותר מאובזרת (ניתן לראות בשרשור הראשי), ההבדל הגדול הינו במנוע, לדעתי מעולה. במידה ונקרע טיימינג לעומת ה-s/sx הולך הראש = יש צורך לשים לב. 3 הדגמים רגישים להזנחה לכן יש דגש למצוא רכב שטופל כמו שצריך, עם מי קירור פראפלו ועדיפות לחלפים מקוריים (פלאגים,חוטי הצתה וכו'). לדעתי לשלול את קניית גרסאת ה-S, לא חסרים גרסאות sx אשר עדיפות מכיוון שיש מד סל"ד וכמובן מד חום מנוע. מבחינת צריכת דלק אין הבדל רציני ששמעתי עליו, לאחר נסיעה בצפון עם עליות בסל"ד גבוה, עם מזגן פלוס פקקים פה ושם ונסיעה לרוב 110-120 התקבלה צריכה אצלי של 1-14.9. בנסיעה משולבת בד"כ אני מקבל סביבות ה 1-14 ומעלה. יכול להיות ותוכל להסתפק עם המנוע 8v, אם התוספת בכוח אינה חשובה בעינך אני ממליץ ללכת על הרכב הראשון שתמצא שטופל כמו שצריך. כמו כן עדיף רכב לבן, רוב הצבעים דוהים בספייס דיי מהר. שיהיה בהצלחה ואם תצטרך עוד עזרה אשמח לעזור. ערן |
צטט:
והאם יש סיבה לחשוש מרכב שמתקרב ל200 אלף קילומטר. |
על זה אני לא סגור.
הכי טוב יהיה לשאול בעל רכב SX mk2b או לבדוק בשרשור, או לגשת למגרש ולהסתכל. אני מאמין שאם קיים הבדל הוא יהיה הבדל דק באבזור. אני שוב חושב ואומר שכדאי לך לחפש את הרכב השמור ביותר שתמצא, בסופו של דבר רוב הסיכויים שזה יחסוך לך הרבה כסף וכאב ראש בעתיד. בנוסף אני אישית לא הייתי מתקרב לרכב עם 200k, זה לא רכב נדיר, חפש חלופות יותר הגיוניות. |
צטט:
לחפש רכב שמור, הכוונה שטופל בזמן ע"י נוזל קירור איכותי ובוצע החלפה/שיפוץ הגה? איך עוד אפשר להגדיר פיאט פונטו כרכב שמור ומטופל? |
עדיפות להיסטוריית טיפולים מפורטת, אם לא טופל במורשה.
יש לראות שהטיפולים בוצעו בזמן, שוב עדיפות למי קירור פראפלו, וכן חלפים מקוריים (בעיקר בנוגע למנוע). ניתן גם לראות על הרכב כיצד הבעלים שומר עליו, כמו כן רכב שהוחזק מס' שנים ע"י בעל הרכב עדיף בד"כ, יש סיבה שהחזיק את הרכב. (כן יש כאלה שמוכרים אחרי שנה או פחות, יכול להיות שיש סיבה הגיונית, גם יכול להיות שמצב הרכב לא משהו, עדיף לבדוק רכבים כאלה טוב מאוד לדעתי). לבדוק לגבי טיפולים גדולים שבוצעו ברכב, ומתי בוצעו - קלאץ, טיימינג, מצב צמיגים, אם בוצע ראש מנוע (לא ממליץ), בעיות התחממות בעבר (לא ממליץ), וכן אם בוצע טיפול בהגה החשמלי. אצלי למזלי 4 שנים ללא בעיה בהגה, לא שוברים את ההגה עד הסוף, חונים רק כאשר ההגה ישר, ומסובבים את ההגה רק כאשר אתה בתנועה, לא לסובב במקום. יכול להיות שזה גם מזל :wink: זאת הדעה שלי, אולי אני קצת פדנט, אפשר להתפשר על חלק מן הדברים זה לא רכב חדש אבל זה גם רכב מאוד נפוץ, ניתן למצוא רכב שמור רק צריך לחפש. אם יש לך את הזמן, את הכסף זמין והינך נייד דרך ההורים או חברים אני ממליץ להמתין בסבלנות ולחפש כל יום ביד 2. ברגע שאתה מוצא רכב שנראה מתאים ישר לברר ולבדוק את הרכב. וכמובן לא רשמתי לאחר שהכל נראה תקין לקחת את הרכב לבדיקה לשלול פגיעת שילדה, נזילות וכו'. |
צטט:
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©