![]() |
פיאט אונו 95 1.4 הזרקה - פיצוצים מהבית מצערת
שלום לכולם ..
אשמח לקבל עזרה בדבר מאוד מוזר שקרה לי היום . אז ככה ברשותי פיאט אונו שנת 95 מנוע 1.4 הזרקה - כיום הרכב עובד כבר שנה וחצי והחלטתי להביא אותו למצב תצוגה ע"י שיפוץ כלל הרכב זה התחיל בהורדת הדשבורד ותיקון כל צמות החשמל של הרכב , השתלת מערכת ורמקולים ענקיים בדיפון דלתות ועוד המון דברים ... כחלק מהשיפוצים הורדתי קרטר שמן כדי לרוקן לחלוטים ( או כמה שאפשר ) את כל השמן הישן מהמנוע ולנקות את המערכת + טיפול מלא שכלל את כל הפילטרים האפשריים ( מקוריים בלבד ) החלפת מצבר ועוד המון דברים ... לאחר הטיפול האוטו נסע ממש מצויין ממש נהנתי ממנו כמו בימים הטובים .. רק דבר אחד הטריד אותי .. היה מין רעש חריקה מאזור הדיסטורבוטור .. ברוב חוכמתי פתחתי אותו והתחלתי לנקות אותו עם ספריי קרבורטורים וגירזתי את המוט המרכזי שלו .. לאחר הרכבה בחזרה ככל הנראה התבלבלתי בחוטים של הפלאגים וניסיתי להניע והתחילו כל מני רעשים ופיצוצים מאיזור בית המצערת .. בהתיעצות עם חבר הוסבר לי שכנראה הפלאגים מתו לגמרי לאחרי הבילבול ניקיתי וייבשתי את הדיסטורבוטור ואת כל הגריז שהיה ושוב קניתי סט פלאגים חדש הפעם חיברתי את החוטים כמו שהוסבר לי 1342 עם כיוון השעון .. אבל לצערי עדין התקלה קיימת .. הרכב מניע ולא נחנק בסרק .. הבעיה היא שאיך שנוגעים בדוושת הגז האוטו מייצר פיצוצים נוראיים מתוך בית המצערת .. ואבל רק בטורים הנמוכים כלומר כשעולים בטורים הכל נראה תקין לחלוטין .. רק בטורים נמוכים ובנגיעה בדוושת הגז .. מה עושים ?!?! מצטער על החפירה אבל צריך לדעת רקע לדעתי לפני שמבינים את הסיפור .. אשמח לעזרה חברים המצב אבוד ניסיתי כבר 3 סטים של פלאגים חדשים .. ועדיין לא יודע מה לעשות . תודה רבה לכל העוזרים . 8):D |
תבדוק תיזמון הצתה אולי הדיסטריביוטור זז מה מיקום שלו כשפירקתה את המכסה כי האומים שלו הישתחררו עם השנים אם אין לך אקדח תיזמון הצתה תכוון את המנוע לנקודה מתה עליונה (tdc) ותיראה שהזרוע מול המיקום הנכון
|
תודה על העזרה אבל אני חייב לציין דבר .. לא פירקתי את הדיסטורבוטור לגמרי .. פירקתי רק את המכסה פלסטיק הקטן שעליו מתחברים הכבלים של הפלאגים כלומר רק את המכסה הקטן עם ה4 חורים לכבלים .. לא פירקתי את הדיסטורבוטור מהצד שמחובר למנוע .. כן ווידאתי שהאומים סגורים ומחוזקים הם היו בסדר .. כך שאני לא שינתי את תיזמון ההצתה וזה מה שמביא אותי למצב שאני לא מבין מה קרה ..
בנוסף לכך יש לציין שאחרי כמה שניות של הנעה המנוע מתחיל לרעוד בצורה רצינית וממש כאילו להחינק וככה הוא ממשיך עד שהוא נכבה .. אשמך להמשך הצעות יעול .. תודה . |
תיבדוק שלא קפצה שן בטימינג
|
איך יכולה לקפוץ שן בטיימינג ככה לבד ? זה אפשרי בכלל ??האוטו 5 דקות לפני זה נסע רגיל לחלוטין ...
|
בכל מקרה תבדוק את מה שרשמתי לך לבדוק בתגובה הראשונה שלי
ובנוסף תיבדוק חופש בציר הדיסטריביוטור אולי אפילו הזרוע שלך לא יושבת טוב יש בתוך הציר שן שמיתלבשת על המוט מניע אותו ובנוסף תיבדוק אם יש סדק במיכסה הדיסטריביוטור |
תבדוק בכל אופן אם קפצה שן הכל יכול לקרות אולי הרצוע לא היתה מתוחה כמו שצריך וזה קפץ
|
הרכבת חוטי הצתה הפוך
שלום רב !
כל הדרכים מובילות לרומא! וכל הסימנים מראים שטעית בסדר של הרכבת חוטי ההצתה! לקבל עצות אחיתופל מחברים, ועצות סרק מחברי פורום זה לא הפתרון. ולדוגמא מה הקשר בין מכסה מפלג שפורק ללא מחשבה תחילה מהמפלג, וולא שום צורך, פורקו ממנו גם חוטי ההצתה ללא שום צורך, וללא סימון מיקומם?! מדוע שפלגים ישרפו פתאום, ברכב שנסע לדברייך כמו שעון שוויצרי? מדוע יש להחליף ללא שום צורך שלוש סטים של פלגים? מדוע שהמפלג יזוז לפתע ממקומו, שלא שוחרר בורג החיזוק שלו? מדוע שחגורת הטיימנג תקפיץ פתאום שן? יש לודא את מיקומו המדוייק של צילנדר מספר 1 במפלג! יש לוודא שאכן סדר ההצתה ברכבך הוא אכן 1-3-4-2 ! יש לוודא שסדר חוטי ההצתה הוא אכן עם כוון השעון. לאחר שתוודא זאת, אני מבטיח לך שהרכב יניע בנגיעה, ללא פצוצים באזור המצערת! בשורה התחתונה להבא אל תפרק חוטי הצתה ללא שום צורך, ואם כן סמן את מיקומם המדוייק בעזרת טיפקס, או שימוש בלורד צבעוני. ואל תנסה לגעת ולשדרג דבר שעובד תקין, מירב הסכויים שאתה תקלקל אותו. בהצלחה צביקה |
שבת שלום חברים , אז לשמחתי הבעיה נפתרה למרות כל הצעות החברים וההשארות אני מודה לכולם על הידע המקצועי והנסיון לעזור אבל הבעיה היא בצורת ההפעלה של המנוע . המנוע עובד לכיוון החיצוני .. כלומר ..
אם עומדים מול הרכב כיון ההפעלה של המנוע הוא כלפיך .. כלומר שזה אומר שהחוטים אמורים להיות מחוברים נגד כיוון השעון ! כלומר אם עומדים מול הדיסטורבוטור באזור הכנף השמאלית של הרכב החוטים יחוברו כך .. 1=שמאל למעלה 3=שמאל למטה 4=ימין למטה 2=ימין למעלה . כרגע הרכב מניע בצורה חלקה ללא פיצוצים והפתעות , עובד עגול ונקי כמו פעם . אני יודע שאתם יודעים את המידע הנ"ל אבל אני כותב בכל זאת כדי שאם משהו יתקל בבעיה דומה תהיה לו תשובה . בכל מקרה תודה לכולם על העזרה וההצעות. |
צטט:
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©