מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   צריך עזרה לגבי חום מנוע לelx 2001 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=16167)

מאפיונר 02-02-13 19:01

צריך עזרה לגבי חום מנוע לelx 2001
 
אני יספר את הסיפור שבוע שעבר יום ראשון נדלקה נורה אדומה של החום מנוע אח המחוג של החום היה על האמ ע זה קרה שניות ספורות לאחר ההנעה עצרנו את הרכב ישר וכיבינו אותו יצא אדים מהמנוע נוזל קירור שנשפך מהצינור שמחובר לסעפת נישבר הפין פלסטיק שם הרכב נגרר למוסך החליפו את הפין מילאו נוזל קירור ואמרו לשים לב שאין איבוד של נוזל קירור והחום מנוע לא עולה כדי לשלול פריצה לראש, כול השבוע הרכב היה בסדר גמור עכשיו כשניגשתי ליבדוק נוזל קירורהיה והכול היה תקין אבל כאשר פתחתי את פקק של הרדיאטור איפה שממלאים מים היה פשש מין שיחרור לחץ כזה סגרתי והנעתי את הרכב לאחר כמה דק שהמחוג היה על האמצע הוא החל לעלות קצת ישר כיביתי את המנוע נגעתי בצינורות של הרדיאטור התחתום היה חם העליון לא כאילו לא זורמים בו מים הנעתי שוב ועוד פעם החום מנוע טיפס כיביתי אבל עכשיו הצינור העליון היה גם חם שמתי חימום ברכב והוא לא פעל מישום מה מה זה יכול להיות? אולי הטרמוסטט נתפס הרכב לא נסע יומיים
תודה רבה איתי.

רפי לין 02-02-13 19:34

התחממות מנוע
 
כשהמנוע קר צריך לבדוק ולהוסיף נוזל קרור ברדיאטור ואח"כ להניע המנוע ולחממו ולבצע ניקוז אויר ממע' קרור המנוע.
אחרי כן לבדוק ולראות שחום המנוע אינו עולה ושמאורר הרדיאטור פועל כשורה בשתי מהירויותיו.
לאחר מכן צריך להמשיך ולעקוב אם אין אובדן של נוזל קרור ואם אין פגם בראש המנוע.
בברכה - רפי לין

מאפיונר 02-02-13 19:48

צטט:

במקור פורסם על ידי רפי לין (הודעה 118466)
כשהמנוע קר צריך לבדוק ולהוסיף נוזל קרו ברדיאטור ואח"כ להניע המנוע ולחממו ולבצע ניקוז אויר ממע' קרור המנוע.
אחרי כן לבדוק ולראות שחום המנוע אינו עולה ושמאורר הרדיאטור פועל כשורה בשתי מהירויותיו.
לאחר מכן צריך להמשיך ולעקוב אם אין אובדן של נוזל קרור ואם אין פגם בראש המנוע.
בברכה - רפי לין

זה מה שעשיתי רפי כשהמנוע היה קר לאחר יומיים שהרכב לא נסע נראה לי מספיק קר חח בדקתי את הנוזל קירור בשביל לראות שלא ירד המפלס ואכן לא ירד המפלס אז הנעתי את הרכב לראות אם הכול עובד כמו שצריך ואז התחמם המנוע מימה זה יכול להיות המאוורר נכנס לפעולה של מהירות שניה רק כאשר החל החום לעבור את החצי.
אני חייב עזרה אם אפשר לנסוע ככה או לא החברה צריכה לנסוע לעבודה יותר מאוחר עם הרכב...
תודה איתי.

chesh 02-02-13 20:29

לא תקין
המאוורר אמור לעבוד על המהירות הראשונה.
לפי מה שסיפרת יש לך בעיה בטרמוסטט. כשהמחוג בחצי ואתה בודק את הצינורות, אם העליון קר והתחתון חם אז הטרמוסטט שלך תקוע.
בדוק גם שהמאוורר זורק אויר חם ולא קר.

davidmzr 02-02-13 20:49

מחזק את התגובה של chesh, היא נכונה ומקצועית.
לא לנסוע ברכב.
דוד.

מאפיונר 02-02-13 21:00

עשיתי שוב בדיקה הפעם שני הצינורות היו חמים במידה שווה כאשר המד על החצי אבל כאשר אני עומד עם הרגל על גז קבוע אז המחוג של החום מטפס מילימטר שניים והמאוור פועל ומוריד חזרה את המחוג לאמצע ??:o
זה עדיין טרמוסטט או משו אחר?

omeroz1992 04-02-13 01:07

ישנה אפשרות שהמהירות הראשונה של המאוורר לא עובדת .
כאשר החום מנוע עולה מעל החצי המהירות השנייה של המאוורר נכנסת לפעולה בגלל כשל בכניסה למהירות ראשונה.

מאפיונר 04-02-13 04:03

ומימה זה יכול להיות?

רפי לין 04-02-13 14:27

מהירות ראשונה של מאורר הרדיאטור
 
כשמהירות הראשונה (האיטית) של מאורר הרדיאטור אינה פועלת, זה לרוב בגלל נגד המאורר ששרוף ו/או מחבר חוט אליו שרוף.
בברכה - רפי לין

מאפיונר 04-02-13 15:36

רפי תודה על התשובה איפה הנג נמצא והחוט כדי שאני יוכל לבדוק זאת


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 06:50.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©