מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   ידית ההילוכים ניכנסת קשה שהתיבה קרה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=16067)

מאור30 09-01-13 14:47

ידית ההילוכים ניכנסת קשה שהתיבה קרה
 
שלום חברים. הרכב הוא פונטו 95 sx75.אומנם לפני כמה חודשים החלפתי שמן גיר לאיכותי ביותר אך כניראה שזה לא הפיתרון הסופי. הידית עוברת ממש קשה בין ההילוכים הראשונים שהתיבה ממש קרה. אין חריקת שיניים פשוט קושי מאסיבי. הכניסה להילוך עצמו נעשית בצורה חלקה בגיר אחרי שמיתגברים על הקושי בתנועת הידית. האם עליי ללכת לכיוון החלפת הכבל או המשאבה עצמה? גובה הדוושה של הקלאצ בסדר גמור. אולי הבוקסות של השטאנגות? אשמח לייעוץ בעניין. תודה.

chesh 09-01-13 16:59

אין משאבה בדור 1
מתי הוחלף לאחרונה המצמד? ואיזה צמיגות שמן שמו לך בגיר?

מאור30 09-01-13 18:14

תודה על התגובה, הייתי בטוח שקיימת משאבת קלאצ'.
בכל מיקרה לפני מספר חודשים ביצעתי החלפה לשמן הגיר. שמתי שמן של BG 75/90. כך שבספק אם אכן מדובר בבעיית שמן. לגבי הקלאצ' עצמו אין לי מושג מתי הוחלף אבל מרגיש לי שהוא בסדר מבחינת הסחיבה של הרכב, נקודת ההפרדה שלו וגובה הדוושה עצמה. ועכשיו שמתי לב שהמצב יחסית מחמיר כי הקושי מגיע לידי ביטוי גם על תיבה חמה אבל רק בהילוכים הנמוכים בלבד כלומר ב - 1,2,3.

yair791 09-01-13 18:17

אם הידית ניכנסת קשה והקלאצ מישתלב בנק' הגבוה ומיתנתק הבה ליפני שהדבשה מגיע לחצי מהלך אז הקלאצ הוא הבעיה
אפשר אולי לסחוב עוד קצת ע"י כיוון גובה הדבשה וכך זה משפיע על ההפרדה של הקלאצ אבל אם היא כבר בשיא הגובה אז אין מה לעשות חוץ מלהחליף קלאצ

chesh 09-01-13 18:35

אני לא חושב שאפשר לכוון את גובה המצמד בדור 1, הכיוון הוא אוטומטי למיטב ידיעתי.
אני חושב השמן גיר שאתה צריך הוא דווקא 75/80. 90 ידוע כי גורם לתופעה שאתה מתאר בבקרים.
אבל אם אתה אומר שגם לאחר שהרכב הגיע לטמפ' עבודה יש את הבעיה, הייתי הולך לכיוון המצמד.

davidmzr 09-01-13 19:09

יאיר ועידן. אני מצטער, לפעמים צריך "לקרוא לילד בשמו" :)
יאיר כתבת, "אם הידית ניכנסת קשה והקלאצ מישתלב בנק' הגבוה ומיתנתק הרבה ליפני שהדבשה מגיע לחצי מהלך אז הקלאצ' הוא הבעיה". ההיפך הוא הנכון, כאשר הקלאץ מנתק בנקודה הגבוהה, הדיסק שחוק ויש הפרדה יותר טובה.
עידן, בכול רכב שיש בו כבל, ניתן לכוון ע"י סיבוב האום ליד המזלג.
דוד.

מאור30 09-01-13 19:56

הדוושה מפרידה בחצי גובה. לא נמוך מידי ולא גבוה מידי. כמו כן אין תחושת החלקה של הקלאצ'. אין לי בעיה לבצע את העבודה הזו אך השאלה אם באמת ללכת לכיוון של קלאצ' בלוי או שסתם אזרוק כסף על הסט והבעיה לא תיפתר?...ובאמת השמן גיר ששמתי לא מתאים בשום אופן? זה שמן מאוד יקר שמתאים לגירים ולטרנספרים עדינים..

davidmzr 09-01-13 19:58

אם לא הבנת, לדעתי הבעיה לא בקלאץ.
דוד.

מאור30 09-01-13 20:40

הלוואי וזה לא הקלאצ' דויד.
מה ניראה לך הכיוון? במה להתחיל?

yair791 09-01-13 20:44

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 117695)
יאיר ועידן. אני מצטער, לפעמים צריך "לקרוא לילד בשמו" :)
יאיר כתבת, "אם הידית ניכנסת קשה והקלאצ מישתלב בנק' הגבוה ומיתנתק הרבה ליפני שהדבשה מגיע לחצי מהלך אז הקלאצ' הוא הבעיה". ההיפך הוא הנכון, כאשר הקלאץ מנתק בנקודה הגבוהה, הדיסק שחוק ויש הפרדה יותר טובה.
עידן, בכול רכב שיש בו כבל, ניתן לכוון ע"י סיבוב האום ליד המזלג.
דוד.

איזה קטע עכשיו שמתי לב שלא קראתי את ההודעה הראשונה בשירשור :o שמזכירה שהקלאצ מיתנהג בסדר ולא מחליק
אבל אצלי כשהקלאצ היה גמור בפיאט אונו שלי בזמנו בקושי יכלתי להכניס הילוכים והרכב היה "קופץ" כאשר הידית היתה בהילוך והלקאצ היה לחוץ עד הרצפה
מאור הבעיה היא לא בקלאצ כפי שצינתה השילוב תקין וגם אם הוא היה שחוק אז עדין לא היה לך היה יכול להיות בעיה של שילוב ידית כפי שדוד ציין ותיקן אותי (ראה ציתות )


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:46.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©