![]() |
למה מוכר רכב צריך להיתנצל ?.
ניתקלתי בהרבה מודעות של מכירת רכב, בהם כתב המוכר:
א. מוכר עקב גיוס. ב. מוכר עקה גירושין. ג. מוכר עקב קבלת רכב מהעבודה. ד. מוכר עקב קניית רכב חדש. ה. מוכר עקב נסיעה לחו"ל. ו. מוכר משום שאני מתחיל ללמוד. ז. מוכר עקב שלילה. ברוב המקרים הללו, המחיר המבוקש גבוה, אין טסט או שהק"מ הרקיע שחקים. שלא לדבר על תשובה, שיש "מעט" דפיקות בפח, זה לא אוטו חדש. מעט ? תמיד למוכר נראה שההדפיקות הם מעט. אני תוהה לעצמי, המוכרים האלה חושבים שהקונים מטומטמים ?. את מי מעניינת סיבת המכירה ?. כשפירסמנו את ה-GT למכירה, קונה אחד שאל, למה אתה מוכר. עניתי, כי בא לי. :) דוד. |
אחת הסיבות היא באמת, כי אנשים שואלים למה אתה מוכר.
דבר שני, במדריך בקארספורום לקניית רכב משומש יש סעיף שמדבר על שאילת המוכר לפשר סיבת המכירה. מכירה עקב שלילה, זה כבר טימטום לא הייתי קונה מבן אדם כזה רכב ולא משנה אם הבעירה בוצעה ברכב הנ"ל או לא. עקב גיוס זה מילד אז לא הייתי קונה גם. אבל שבן אדם רואה ברישיונות שהחזקת ברכב חודשיים שלושה הוא מעוניין לדעת למה אתה ממהר למכור ורק קנית? אז אתה כב מראש מסביר במודעה שהרכב נקנה עד לגיוס לתקופה קצרה. שאני מפרסם רכב למכירה אני כותב שאני משדרג, למה? כובע. אנשים תמיד רוצים לדעת למה אתה מוכר וזה נותן להם סוג של אינדיקציה לדעת את מצבו של הרכב. דרך אגב באופנועים המצב הרבה יותר מצחיק, מודעות מכירה הולכות ככה "האישה מאיימת לעזוב אם לא אמכור" "אמא מרביצה" ודברים כאלה. |
ברור שזה כדי שהקונה הפוטנציאלי לא יחשוב לרגע שהמוכר החליט למכור בגלל שנמאס לו לתקן ברכב דברים שמתקלקלים כל יומיים. או בגלל שיש בעיה שלא מצליחים לפתור. או בגלל שהרכב אוכל לו הרבה דלק.
לתלות את סיבת המכירה בגורם שלא קשור לרכב, משאיר את מצב הרכב נייטרלי בעיני הקונה. |
דניאל אתה מכיר את הפתגם, "אם לא תשאל שטויות, לא תענה בשקרים". :)
לדעתי, אין קשר בין סיבת המכירה למצב הרכב. מה שמעניין אותי זה מצב הרכב. אי אפשר לבטל על הסף, שאדם מוכר רכב לאחר שלושה חודשים, ולא בגלל שיש בעיה ברכב. סיבת המכירה היא עניין אישי של המוכר ואינה מצביעה על מצב הרכב. אפשר להמציא לפחות 10 סיבות שיקריות שיתקבלו ע"י הקונה, הוא לא יבדוק אף אחת מהם. לכן זה לא רלוונטי. ניקח לדוגמה את סיבת הגירושין, האם הקונה ילך לביהמ"ש לבדוק אם זה נכון , או יבקש לראות את פרוטוקול הדיונים ?. כנ"ל גם לגבי שאר הסיבות. לגבי מה שכותבים בכרספורום, אל תיקח את זה כתורה מסיני. מנסיון אני יכול לכתוב לך, שכותבים שם הרבה שטויות בעיקר טכניות. דוגמאות אולי בפעם אחרת. דוד. |
צטט:
גם אין קשר ישיר בין מצב הרכב למספר הידיים שעבר. ובכל זאת, לישראלי ממוצע אין בעיה לקנות רכב 6 שנים שיהיה יד שלישית, אבל אם יהיה בן 12 עם יד שישית (פי 2 שנים ופי 2 ידיים) הם לא יגעו בו כי "עבר הרבה ידיים" שלא לדבר בכלל אם הרכב יגיע לגיל 18 ויהיה עם תשע ידיים. ולקנות ישירות מהשכרה, שכל ארבעה ימים התחלף נהג באוטו, זה בסדר. שוק הרכב פה קצת מעוות. |
השבוע הי אצלי בחור עם פונטו קבריולט, הוא בא לקנות כמה חלקים מהקב' שלנו שעברה תאונה טוטלוס.
על חלון הרכב הייתה מודעה למכירה. הרכב יד 12, הוא אמר שפירסם את זה ויש לו צילצולים. דוד. |
רכבים ספורטיביים ורכבים עם גג נפתח יוצאים מן הכלל.
ידוע שאלו רכבים שעוברים הרבה ידיים, ובגלל שהביקוש עולה על ההיצע, והקונים הפוטנציאלים בד"כ לא טיפוסים ישראלים ממוצעים. אז מצליחים למכור גם רכבים שהחליפו בעלים פעם בשנה. הייתי בקרסו טרייד אין עם חבר, לחבר יש קורולה 2004, התעניין בהחלפה על רכב מהמגרש טרייד אין. כשהחבר אמר לסוכן שהרכב יד שלישית הסוכן אמר שזה בעייתי. ושהוא מעדיף לא לקחת אליו רכב כזה. אבל באותו מגרש זכורה לי שברולט ספארק שנת 2011. לקורולה ממוצע החלפות של פחות מ-3 שנים לבעלים. לספארק נתון ממוצע הרבה יותר גרוע. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©