![]() |
בעיה בוינקר (איתות) צד נוסע בפיאט פונטו 2002
ערב טוב, שמי אריאל וברשותי פיאט פונטו SX 2002.
לפני יום האיתות שבפנס הראשי בצד של הנוסע הפסיק לעבוד, וכל האיתות הימני התחיל לעבוד מהר מאד כתוצאה מכך. אני בעל חוש טכני בסיסי+ אז ניסיתי להחליף נורה (כבר עשיתי את זה הרבה ברכבים רבים) ולהפתעתי הנורה כלל לא היתה שרופה, מחמת הספק החלפתי נורה בכל זאת אך עדיין הנורה החדשה לא פעלה. יש לציין כי שאר מערכות הרכב עובדות טוב. מכאן אני מסיק שהנורה היא לא הבעיה ומשהו בחיבורים בטח לא בסדר (דעתי הלא מלומדת). אני מבקש עזרה מכל שועלי הפיאט בארץ, אם תוכלו לתת לי כיוון ולהנחות אותי. תודה רבה והמשך שבוע טוב! אריאל. |
זה נשמע לי כמו פיוז שרוף.
בתא הנהג מתחת להגה בצד שמאל יש כיסוי פלסטיק שתפוס בשני ברגי פלסטיק. פתח את הכיסוי - מולך תראה קופסת פיוזים. בצד האחורי של הכיסוי יש מפה של איזה פיוז אחראי על מה - תשלוף את הפיוז הרלוונטי ותבדוק אם הוא תקין. |
אוקי, אבדוק את זה ואחזור עם תשובה, אך האם זה הגיוני שיש פיוז ששולט אך ורק על האיתות הימני שבתוך הפנס הראשי? זה נשמע לי קצת לא יעיל...
|
נתיך (פיוז) איתות
אין נתיך בנפרד לאתות קדמי.
הזרם לנורת האתות מגיע ממחשב המרכב (המחשב המרכזי שבמכונית). ברוב המקרים המגע הלא תקין יהיה במחבר אל הפנס הראשי עצמו או בבית נורת האיתות. בברכה - רפי לין |
תעקוב אחרי החוטים שיוצאים מהפנס ותמצא פלג מחבר שחור רחב
תנתק אותו (כשהאורות והמפתח מכובים) - תנקה מגעים אולי לחזק את המגעים תחזיר למקום ותנסה שוב את האיתות |
תודה רבה על התגובות, אכן אין נתיכים שרופים, עכשיו לילה, מחר בבוקר אנסה לבדוק את המגעים ואחזור לכאן לעדכן.
|
רפי צודק, יש קונטקטור שמתחבר אל הפנס הקידמי בצד הפנימי של הפנס, יכול להיות ששן אחת בקונטקטור התחממה והחיבור התרופף שם, פרק את הקונטקטור ותתן מבט.
לי זה קרה בפנס השמאלי שהשן של המינוס התחממה והייתי חייב לפרק את הפנס על מנת לגשר בין הצמה של הקונטקטור למינוס בתוך הפנס |
טוב, אז לסיכום:
כמו שהצעתם, בדקתי את המחבר הראשי של יחידת הפנס, פתחתי את המגעים והיה שם לכלוך וקצת קורוזיה. ניקיתי את זה גמו שצריך וחיברתי, ואכן הכל הסתדר :) תודה רבה, עזרתם לי מאד! |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:27. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©