![]() |
תקלה במערכת החימום - גרנד פונטו
שלום לכולם,
יש לי גרנד פונטו 2007. מערכת החימום ברכב לא פועלת כמו שצריך מזה כמה חודשים. מכיוון שהיה קיץ, דחיתי את הטיפול למועד מאוחר יותר. המאוור עובד היטב בכל ארבעת המהירויות וגם המיזוג תקין. אך בחורף (הירושלמי) מערכת החימום בקושי מוציאה חום מהפתחים. גם לאחר נסיעה של שעה מתל אביב לירושלים מערכת החימום בקושי מכנסיה קצת חום לתא הנוסעים. כמובן שהמזגן נמצא על מצב חימום ומוכנס אוויר טרי מבחוץ. פניתי למוסך מורשה אשר נסע ברכב חצי שעה וטען שהחימום "בסדר", אך אני משוכנע כי לא הגיוני שמערכת החימום ברכב תוציא כל כך מעט חום. (זה רכב לשוק האירופאי, לא לסהרה). נאמר לי במוסך המורשה שכבר בוצעה שטיפה למערכת המים (למקרה שנסתם שם משהו) אבל אין לי שום יכולת לוודא זאת. האם למישהו או מישהי יש מושג מה יכולה להיות הבעיה כדי שאוכל לפנות למוסךעם כיוון כלשהו? בעיה נוספת שהתחילה בשבועיים האחרונים היא ריח של גזי פליטה/דלק אשר מופיע דווקא באמצע הנסיעה לסירוגין. הבעיה התחילה אחרי שבוצע טיפול החלפת שמנים לרכב. במוסך המורשה נאמר לי כי ייתכן שיש לכלוך בתא המנוע כמו שמן וכאשר הוא מתאדה מהחום הוא עשוי להיכנס למערכת האוורור ולהסריח את האוטו. בהמלצתם, לקחתי את הרכב לשטיפת תא מנוע והבעיה אכן נפתרה למשך כשבועיים. אבל כעת הריח חוזר שוב לסרוגין. אני מדגיש כי מדובר בריח אדי פליטה באמצע הנסיעה לסירוגין ולא הריח האופייני להנעה ביום קר. תודה לכולם על הסיוע... |
לגבי האדי פליטה:
נתקלתי בבעיה דומה בזמנו. בהתחלה חשבתי שמדובר על אדי דלק שחודרים לתא הנוסעים אבל התברר שמדובר בצינורית נשם שנקרעה ופלטה אדי שמן שחלקם מצאו דרכם דרך האיוורור. הוחלפה צינורית ב80 שקל במורשה. http://www.fiatclub.co.il/forum/show...5412#post55412 |
תודה על התגובה המהירה - כבר בדקתי את צינור הנשם
3 צירוף קובץ(ים)
גם אני וגם המוסך מורשה הסתכלנו בצינור הנשם ולא נמצא בו סדק.
מצורפות תמונות של תא המנוע לאחר הניקוי. קראתי ומצאתי בפורומים שיתכן כי חסרים מים במערכת. למרות שקו המים נמצא על אזור הMAX. כמו כן נכתב שיכולה להיות בועת אוויר היכן שהוא במערכת. שמתי לב שכאשר האוטו משייט בירידה ארוכה (בירושלים יש הרבה כאלו) אז מחוג הטמפרטורה מתחיל לרדת מהאזור האופטימלי. לא ראיתי באף רכב אחר שמחוג טמפרטורת המים יורד מהאופטימום לאחר שהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה. האם אתה חושב שיכול להיות קשר בין הדברים? |
מע' החימום הפנימי ומד חום מנוע
אני חושד שטרמוסטט המנוע אינו תקין ונותר כל הזמן פתוח ולכן גם החימום הפנימי חלש וגם חום המנוע יורד נמוך מדי בנסיעה בירידות (יתכן שבכלל הוציאו את הטרמוסטט).
בקש במוסך שיוציאו את הטרמוסטט ויבדקו אם הוא נפתח כשטובלים אותו במיים חמים מאוד. לפי תוצאת הבדיקה אז אולי צריך להחליף הטרמוסטט (או אפילו להחליפו אוטומטית ללא בדיקה). דרך אגב, באיזה מוסך נבדקה בעייה?. בברכה - רפי לין |
צטט:
דוד. |
תודה לכם
כאשר אגש למוסך שוב אבקש מהם לבדוק את הטרמוסטט (אם הוא בכלל נמצא שם). מוסך מורשה פיאט ירושלים גבעת שאול.
היום בבוקר ביצעתי בדיקה. התנעתי את הרכב ונתתי לו להגיע לטמפרטורת עבודה. כמו כן הפעלתי את החימום ברכב. לאחר מכן, מיששתי את צינורות המים הנכנסים אל מערכת החימום. הצינורות היו חמים במידה שיכולתי לגעת בהם ביד חשופה. האם נתון זה יכול להעיד כי המים הנכנסים למערכת אינם חמים מספיק על מנת לחמם ביעילות את תא הנוסעים? |
אתה גם יכול לדעת לפי הזמן שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה ממצב קר, אם הטרמוסטט תפוס במצב פתוח או שאין טרמוסטט.
בייחס לשאלתך התשובה היא כן. דוד. |
תודה רבה על העזרה
שאלה נוספת מכיוון שאני חושב שאתה מבין בעניין זה.
מה צפויה להיות העלות של בדיקה והחלפת טרמוסטט במקרה הצורך? |
העלות תלויה במקום שם תתקן.
בספייס 2002 של חבר הפורום M.L, מוסך מורשה פיאט ברחובות ביקש לו 700 ש"ח. הוא צילצל אלי משם, אמרתי לו שיתן גז ישר אלי. קנינו טרמוסטט ב- 130 ש"ח לפני מע"מ. חצי שעה עבודה וגירשתי אותו. :) דוד. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©