![]() |
מדריך תיקון תושבת פנס ראשי ב-20ש"ח עשה זאת בעצמך (מצולם).
20 צירוף קובץ(ים)
מדריך תיקון תושבת פנס ראשי ב-20ש"ח עשה זאת בעצמך (מצולם).
------------------------------------------------ אחת "המחלות" המעצבנות בפנסים של הרכב, במיוחד כשהטסט לרכב קרב ובא, היא כאשר התושבת של הפנס הראשי נשברת וצריך לקנות פנס שלם רק בשביל השטות הזו. התושבות של הפנסים הראשיים ברכבים ובפונטו בפרט, עשויות יציקת פלסטיק דקה מאד ולכן נסדקות ונשברות בקלות. טריקות חוזרות ונשנות של מכסה המנוע, והשכנה שלא יוצאת מהחניה בבוקר עד שלא נותנת "נשיקה צרפתית" לחצי מהרכבים בחניה, כנראה עשו את שלהם. זה קרה לי בפונטו הקודמת כשנשברה לי התושבת של הפנס הראשי, שלפתי מכיסי מס' שטרות של יצחק בן-צבי, קניתי פנס חדש והחלפתי. מלבד הבעיה בפנס הראשי, צצה עוד "תופעה", בחלוף הזמן הבקליט של פנסי האיתות הקדמיים פשוט "נבקע" לו מהפנס כמו צדפה. שלפתי שטר של ש.י. עגנון קניתי פנס איתות שמאלי והחלפתי. כעבור זמן מה תושבת הפנס הראשי הימני נשברה ואם בצדפות עסקינן, גם פנס האיתות הימני החליט ש"נבקע" לו פתאום. ברוח קרב של "בובספוג" החלטתי "ליפול" על תושבת הפנס הראשי ועל פנס האיתות ולתקנם במכה אחת. יש מס' דרכים לתקן תושבת פנס שבורה, לדוגמה, מצמידים רשת מתכת של חלון לשני החלקים השבורים ועוברים על הרשת במלחם עם ראש שטוח כדי "לשתול" את הרשת בתוך חלקי הפלסטיק של הפנס. דרך נוספת היא להמיס בעזרת בלאוור (פן) רצועה של פלסטיק משני צידי השבר. אני בחרתי בדרך קלה ופשוטה יותר שלא מצריכה כלים מיוחדים ולדעתי גם די מוצלחת. כל מה שצריך זה דבק אפוקסי 5 דקות מהסוג שמגיע בשתי שפורפרות, נייר זכוכית גס, מסקינטייפ ואפשר גם לחזק עם רשת חלון או רשת לחיבור קירות גבס. יאללה.. ראבוטה! ----------- חרגיל.. לפני הכל, סוויץ' כבוי, בלם היד משוך ומכסה המנוע מורם ומאובטח היטב ע"י המוט, שלא יתעופף ברוח (חס וכרפס) וינחת לנו כמו גליוטינה ישר על הזרת הקטנה. 1. תושבת הפנס השבורה במלוא הדרה. קובץ מצורף 7432 2. בקליט (פלסטיק) שקוף של פנס האיתות שיצא מהארון והחליט פתאום "להתרומם". בכלל.. מה הקטע הזה שפתאום כולם "יוצאים מהארון"? כל פעם מראים בטלוויזיה שעוד סלב "יצא מהארון", איזה ארון..? אנ'לא אתפלא אם שמעון פרס יחליט פתאום שגם הוא "יוצא מהארון".. קובץ מצורף 7433 3. דבק אפוקסי 5 דקות (שפורפרת דבק ושפורפרת מקשה) וחתיכת פלסטיק שחותכים לרצועות כדי שישמשו לערבוב הדבק עם המקשה (השתמשתי בכרטיס ישן). קובץ מצורף 7434 4. הפנס הראשי מצידו האחורי. קובץ מצורף 7435 5. שחרור קפיץ האבטחה של מחבר נורת החניה. קובץ מצורף 7436 6. נתוק קונקטור נורת אור דרך/מעבר וקונקטור נורת אור חניה ע"י שליפה שלהם לאחור. קובץ מצורף 7437 7. שחרור והוצאת שני הברגים מהתושבות העליונות של הפנס הראשי. קובץ מצורף 7438 8. שחרור הברגים בעזרת מפתח או ידית ראצ'ט ובוקסה 10 מ"מ. קובץ מצורף 7439 9. שחרור קפיץ האבטחה של פנס האיתות ושליפת הפנס בזהירות החוצה בצורה ישרה לכיוון חזית הרכב. קובץ מצורף 7440 10. שחרור קפיץ האבטחה המרובע של הקונקטור וניתוק הקונקטור (בתמונה כתבתי פין תושבת, אך זה בורג האום. הפין נמצא קצת יותר למעלה). קובץ מצורף 7441 11. שחרור אום בצד הפנס הראשי והוצאת הפנס. קובץ מצורף 7442 12. מלטשים את התושבת והפנס עם נייר זכוכית גס כדי ליצור שטח פנים גדול והתחברות טובה יותר של הדבק. קובץ מצורף 7443 13. משתמשים באריזה ככלי קיבול, שמים כמות קטנה של דבק משפורפרת אחת (גודל מטבע 10ש"ח) וכמות שווה מהשפורפרת של המקשה ומערבבים. קובץ מצורף 7444 14. מצמידים את התושבת השבורה לפנס ושמים מסקינטייפ (סרט-בידוד) לחיזוק זמני בצד החיצוני שלה. כעת מורחים מעט דבק בצד הפנימי, לאורך השבר ובתוך השבר עצמו רק כדי להצמיד את התושבת לפנס, יש להקפיד לשמור על הזווית של התושבת כמו שהיתה במקור (הדבק מתקשה תוך 4-5 דקות). קובץ מצורף 7445 15. מערבבים כמות גדולה של דבק (ממש בריכה) ויוצקים אותו בצד הפנימי, אפשר לשים לפני זה רשת כדי ליצור חיבור חזק וגמיש יותר של שני החלקים. ממתינים שיתייבש. קובץ מצורף 7446 16. שוב מכינים מעט דבק, מורחים לאורך השבר מהצד החיצוני וממתינים לייבוש. קובץ מצורף 7447 17. ובהזדמנות חגיגית זו שפנס האיתות השבור כבר בחוץ, הסרתי את הבקליט (הפלסטיק) של פנס האיתות, ניקיתי את הרפלקטור, מרחתי דבק סביב היקף הפנס והצמדתי חזרה את הבקליט. קובץ מצורף 7448 18. המתנתי שהדבק יתייבש לפני שהרכבתי את הפנס למקומו. קובץ מצורף 7449 19. מרכיבים חזרה את הפנס הראשי וסוגרים את שני הברגים בצידו העליון ואת האום שבצד. מחברים את הקונקטור של פנס האיתות ומרכיבים את הפנס בהתאמה בין הפינים למסילות ומותחים את קפיץ נעילת הפנס. קובץ מצורף 7450 20. מחברים את הקונקטורים של הפנס הראשי, מלטשים מעט את דבק האפוקסי בצד החיצוני ולמי שרוצה אפשר לצבוע עם ספריי צבע אפור. קובץ מצורף 7451 זה הכל, בזוזים שחסכנו בקניית שני הפנסים, אפשר לקחת את הגברת לכוס קפה ועוגה ואפילו למסעדה. נ.ב. המדריך בוצע על פונטו דור 1. בהצלחה. :) |
כל הכבוד!
בסוף לא ישאר לך מקום בחתימה |
צטט:
צודק!! :] נגמר הדלק.. עברתי את 1000התווים בחתימה ויש לי עוד שני מדריכים שאני יעלה כנראה עוד השבת, מלבד שני מדריכים נוספים בנושא "עצבני" שאני עובד עליהם זה זמן מה ויעלו בקרוב. כנראה שאני אפתח שרשור המרכז בתוכו את כל המדריכים שהעלתי ושאני יעלה ואז אני אשים לינק אחד בחתימה המקשר לשרשור. תודה על שימת הלב ;) |
נראה לי שיהיה יותר אלגנטי פשוט לצמצם את המלל.
תלמד מהחתימה שלי ;) |
אהבתי!
כל הכבוד!!
לצערי, אני לא הייתי מפרקת פנס.. אלא משאירה את זה למומחים ;) עכשיו גם התושבת שלי נישברה.. ואני שוברת את הראש באיזו דרך אפשר לתקן. תוך כדי, חשבתי... אולי אתה או מישהו מחבר הפורום היצרתיים יוכלו להמציא דרך לחיזוק הפלסטיק העדין! אולי חומר שמתלבש על הפלסטיק.. או מחזק אותו.. ויהיה עמיד יותר לשברים הללו? כאילו מן כיסוי או משהו, שיהפוך אותו לחזק יותר, ועמיד יותר! מה דעתכם? זה יכול להיות פרויקט מצויין! ;) ועד אז... אני קודם כל צריכה דרך לחזק את השברים הנוכחים לפני מתפרק לי הפנס, או החור בכיס גודל ;) פרויקט מדהים! שתצליח! B) |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 05:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©