מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   החלפת ידית אורות/איתות (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=15780)

moshesh 13-11-12 12:46

החלפת ידית אורות/איתות
 
שלום לחברי הפורום

האם מישהו יודע כיצד להחליף ידית איתות ?

(פונטו ספייס 2001 SX )

forum770 13-11-12 22:38

אני אישית לא החלפתי ידית אורות אבל אני יודע איך להגיע לפירוק הידית. קודם כל אתה חייב להבין שזה מצריך פירוק של גלגל ההגה וכרית האויר, קח בחשבון שעלייך לנתק מצבר לכמה דקות לפני העבודה. יש 4 ברגים בצד האחורי של גלגל ההגה שמחזיקים את כרית האויר, תצטרך ידית רצ'ט ובוקסות (לא זוכר את המידה) תשחרר אותם ותפרק בזהירות ייתר את כרית האויר, ואת הקונטקטור שלה תפרק בשיא העדינות שלא תשבר לך שן חלילה. עכשיו הגעת לפירוק של גלגל ההגה, שלא \זוכר אם זה אום אחד גדול או 4 ברגים שמחזיקים את גלגל ההגה , עדיף לפרק את ההגה כאשר הוא מיושר לגמרי , כך שתדע איך להחזיר אותו ובכל מקרה שאתה מפרק אותו לא לשחק אם סליל הגלגל כי אחרת יהיו לך בעיות מקוללות. תפתח את האום המרכזי ותגיע סוף סוף לידיות הוישרים וה וינקרים\אורות. אם אני זוכר נכון הם תפוסים כל ידית בשני ברגי פיליפס קטנים. * עוד פעם אני מזכיר שאני אישית לא פירקתי את הידית לכן לא יכול לומר לך אם יש חיבורים למיניהם , שתגיע לברגי פיליפס, אז תדע.בכל מקרה אני חוזר ומדגיש, מדובר בעבודה רגישה בגלל פירוק ההגה וכרית האויר שכל טעות קטנה יכולה לגרות נזק למערכת הכרית אויר\מחשב או סליל ההגה שמאוד רגיש וחייב לחזור בדיוק לנקודה שניתקת אותו. אם אתה מרגיש בטוח בעצמך תבצע לבד ואם לא , אל תתבייש לגשת לחשמלאי ולשלם 100 שקלים עבודה. בכל אופן התיאור של הפירוק הוא מניסיון אישי שלי ועקב שהיותי לא בעל מקצוע אני לא אחראי על כל נזק שייגרם בעקבות הפירוק. מקווה שעזרתי לך, בהצלחה. אגב, אם בכל זאת החלטת לעשות זאת בעצמך, יהיה נחמד אם תצלם את התהליך ותעלה תמונות בתור מדריך זה יהיה מצויין למועדון.

רפי לין 14-11-12 12:56

החלפת ידית אורות/אתות/מגבים
 
ראשית, תשומת לבך לכל האזהרות שנרשמו קודם.
כבר 10 שנים שלא ביצעתי מלאכה זאת ולכן אני כותב לך הוראות מזכרוני וכמדומני שאני זוכר טוב.
1. נתק את כבלי המצבר והמתן כעשר דקות עד לתחילת העבודה.
2. כרית האויר מחוברת אל גלגל ההגה ע"י 3 ברגי אלן שהגישה אליהם (עם מפתח אלן מתאים) הנה מחלקו האחורי של גלגל ההגה. לאחר הסרת 3 הברגים הרם בזהירות את כרית האויר ונתרק את מחברה החשמלי (צהוב). הנל את כרית האויר במקום נקי ומסודר ורחוק ממך.
3. ע"י בוקסה 24 מ"מ שחרר את האום המרכזי המחבר את גלגל ההגה אל עמוד ההגה אבל לא עד הסוף.
בעזרת כפות ידיך בצע דפיקות "תיפוף" מהירות וחזקות על גלגל ההגה (יד ימין בשעה 3 ושמאל ב 9) וזאת כדי לשחרר את גלגל ההגה מעמוד ההגה. כעת תרגיש שגלגל ההגה חופשי ומתנדנד על עמוד ההגה ואז מרכז אות כך שיהיה במצב גלגלים ישרים. הסר לגמרי את האום והרם כלפיך את גלגל ההגה והניחו בצד.
4. הסר את 2 הפלסטיקים חובקי ההגה, קודם את התחתון ולאחר הסרתו יתגלו לך 2 ברגי העליון (איני זוכר איזה סוג ברגים).
5. נתק את מחברי ידית האורות/אתות/מגבים שכעת נתגלו לעיניך ושחרר (רק קצת) את בורג האלן של החבק שמהדק את מנגנון הידיות אל בית עמוד ההגה ומשוך את כל המנגנון ידיות למעלה כלפיך החוצה.
6. "סליל השעון" של כרית האויר מכוון למצב "הגה באמצע - גלגלים ישרים" ויש נצרת פלסטיק לשבירה/הסרה לפני הרכבת המנגנון (הקפד לא לסובב את "סליל השעון").
7 הכנס את המנגנון החדש למקומו, חזק את בורג החבק, חבר החברים החשמליים אל המנגנון,
הרכב את 2 הפלסטיקים חובקי ההגה, החזר את גלגל ההגה למקומו וחזק היטב את האום המחברו.
קח את כרית האויר וחבר היטב את מחבר כרית האויר (הצהוב) ושים את כרית האויר במקומה והרכב את 3 ברגי האלן של כרית האויר.
לאחר סיום כל העבודה, חבר את כבלי המצבר.
הערה - גם אני ממליץ שבעל מקצוע יבצע מלאכה זאת כי החובבן עלול לטעות ולגרום נזק.
בברכה - רפי לין

forum770 14-11-12 21:11

רפי , חיזקת הרבה מדבריי ואני שמח על כך, את האמת את רוב הידע בנושא הזה למדתי מידידנו עופר קצב מאותו יום שהחליף לי חיישן מומנט.

moshesh 17-11-12 18:07

ראשית תודה רבה על העזרה ופרוט התהליך.
הידית הוחלפה בהצלחה ,לצערי לא צולמו תמונות.
תודה רבה לחבר הפורום וויליאם.

וויליאם קרליני 18-11-12 01:56

משה בכיף אם תצתרך משהו תרים טלפון אני אשמח לעזור!


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:06.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©