מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   בעיה בדוושת קלאצ' - אבחון כ"כ מוטעה בב.ט.? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=15689)

amitbl 25-10-12 03:18

בעיה בדוושת קלאצ' - אבחון כ"כ מוטעה בב.ט.?
 
פונטו ספייס ידנית 2006. עברה 112,000, החלפתי קלאצ' מקורי במוסך ב.ט. באר-שבע לפני קצת יותר משנה, כשהרכב היה על בערך 100,000. עסק שהיה יקר כמובן...

חשוב לציין גם שאני נוהג מאוד בעדינות, לא זורק קלאצ' וכו'.

שבוע שעבר ביום חם, לחצתי על דוושת הקלאצ' בשביל להעביר מראשון לשני בתחילת נסיעה, והדוושה נשארה לחוצה ולא חזרה למצבה המקורי.
עצרתי בצד ושיחקתי עם הדוושה ולאימתי הדוושה הייתה "דביקה", עד כדי שממש הפחיד אותי להמשיך את הנסיעה הביתה. מיד נסעתי לאט ובזהירות לב.ט. ב"ש , המוסך הקבוע שלי, וביקשתי עזרה ראשונה.
דיברתי עם מאיר, ששלח אלי את אחד המוסכניקים שלו שיאבחן לי את התקלה. בעודו ממשיך בדרכו אל המשרד הוא אמר בחפיזות שמנסיונו זה יכול להיות קלאצ' או משאבת קלאצ'. ואז עצר, פנה אליי והתבדח כשאמר "או שניהם". אותי זה לא מאוד שעשע והזכרתי לו שהחלפתי קלאצ' אצלו לפני פחות מ20K, והוא אמר "בסדר, נבדוק ונראה".
מוסכניק שלו התפנה אלי, לחץ כמה לחיצות על הדוושה ואמר "קלאץ' גמור".
המנוע כבוי, ואת האבחנה הזו הוא ביצע תוך 10 שניות רק על-סמך הפידבק מהדוושה.
אמרתי לו שזה לא נראה לי הגיוני, שהקלאצ' יחסית חדש, שאני לא קורע את הרכב, ושאני מבקש שהוא יהיה בטוח לפני שהוא מאלץ אותי להוציא 1500 שקל.
הוא קרא למוסכניק נוסף, הם החליפו כמה מילים ברוסית. פתחו מכסה מנוע, אחד שיחק בדוושה, השני הסתכל על המנוע הכבוי, ואחרי כמה שניות שניהם אמרו לי "קלאצ'".

משהו לא היה נראה לי.
התייעצתי עם חבר שגם בעלים של פונטו, והוא הפנה אותי למוסכניק שלו - מוסך איבן - שנמצא כמה דקות נסיעה משם.
"בחור נחמד, מקצועי מאוד בפיאט, והכי חשוב הוא המוסכניק הכי אמין שאני מכיר" אמר לי החבר.
איבן שיחק כמה דקות עם הקלאצ' ואמר לי שמנסיונו - מדובר דווקא על משאבת קלאצ'.
משם הוא נכנס לרמת פירוט מאוד גבוהה לגבי מה בדיוק הלך שם לדעתו. הוא דיבר על משאבה עליונה, משאבה תחתונה, איך הן בנויות, ואיזה גומיה בדיוק הלכה שם. כשקלט עליי שאין לי מושג על מה הוא מדבר, הוא שלף משאבה כזו, הרוסה, שבמקרה הייתה לו, והראה לי בדיוק איך היא בנויה, מה תפקידה וכו'.
אני מבין מכונאות מאוד מאוד בסיסית אבל מעולם לא נכנסתי לרזולוציה של הציוד הזה שיושב לי בפונטו. למען האמת גם לא מאוד עניין אותי מה זה המשאבה הזו, אבל כן הרשים אותי רמת השקיפות של איבן, שבה הוא מסביר איך אבחן מה שאבחן, ומה בדיוק הוא צריך לעשות בשביל לתקן, בכל שלב ושלב.
עלה לי 670 שקל אצלו, החלפת משאבה, חדשה ומקורית, כולל עבודה ומע"מ. אני לא יודע אם זה מחיר טוב, אבל זה בהחלט נראה לי הוגן עבור הרכיב והשעה-שעתיים עבודה האלו.
הקלאצ', כמובן, כמו חדש כרגע.

אני מצטער על הפוסט הארוך, אבל מה שמטריד אותי בכל הסיפור הזה זה איך בב.ט, המוסך המורשה היחידי בב"ש, יכולים להרשות לעצמם (ברמת האמינות) לאבחן שקלאצ' חדש גמור בבדיקה לא רצינית של 10 שניות - כשזה יכול להיות משהו כ"כ הרבה יותר פשוט (וזול!)
יש באמת דרך לדעת אם הקלאצ' גמור בלי להניע? (כשהחלפתי קלאצ' לפני 20K זה היה ברור שהוא גמור, כי כל לחיצה על הדוושה גררה רעש של שפשוף דיסקיות שהיה קשה לפספס).

dutu79 25-10-12 06:41

בעיה דומה אצלי גם לאחר החלפת קלאץ נפטרה בפירוק המוט שמחזיק את הדוושא וסידור הפלסטיקים והדברים שם שתקעו את הדוושא. גם אצלי הוחלפו משאובות וקלאץ עד שהיגענו לבעיה .
http://www.fiatclub.co.il/forum/show...025#post111025

eli_h1 25-10-12 08:18

אתה מפספס את העניין. עצוב שמוסך כל כך גדול בב"ש מתנהג בצורה כל כך לא מקצועית. ובנוסף הוא מרשה לעצמו לדרוש מחירים יקרים להחריד (מנסיון).

mechtech 25-10-12 21:38

מקרים כאלה פשוט מכניסים אותי "לקריזה". :mad::mad::mad:
אתה לא הראשון "שאוכל" אותה בטיפול ברכב ועוד במוסך מורשה ולצערנו כנראה גם לא תהיה האחרון!!!
המקרים האלו צריכים להדליק נורה אדומה לכל האנשים שנותנים את אמונם המלא למוסך מורשה בעיניים עצומות, ויש לא מעט כאלה.

חברים, זה לא משנה מוסך מורשה או מוסך אחר, יש הרבה מאד מקרים בהם המוסך המורשה עשה "פדיחות" שילד בכיתה זין לא היה עושה.
נכון שיכול להיות שהמכונאי שם "מפשל" ברמות ולבעל המוסך אין שמץ של מושג שזה כך, אך האחריות תמיד של בעל המוסך ועם זה גם שמו הטוב.
לכן בכל כניסה למוסך צריכים לפקוח עיניים טוב טוב ולא לטמון את הראש בחול.

בכל טיפול/תיקון של הרכב יש לשאול, לברר ולבדוק מה עומדים לבצע ברכב במדויק ולא לסגור מחיר, ללכת וחזור כשיתקשרו.
חשוב לבדוק לגבי האחריות בכתב, טיב החלקים וכו'. בקיצור להראות התעניינות ולראות אם מי יש לנו "עסק".
ישנם בעלי מקצוע שעם השנים נעשים חסרי סבלנות וסובלנות ובתכלס רוצים לסגור עניין ולקפוץ ללקוח הבא.
בעל מקצוע כזה "שיושב על גחלים", שלא מגלה הבנה ואין לו כח להתחיל להסביר לך דברים ולפרט במדויק מהי העבודה שתתבצע ברכב, זה כבר נותן סימן לבאות ורצוי לעשות "ויברח" משם.

"התופעה" המגעילה הזאת של "פאקים" למיניהם במוסכים השונים כולל במורשים וההתנערות שלהם מטיפול בלקוח "שאכל אותה" גם אם שלא בכוונה, נותנת הרגשה של חוסר אמון מוחלט וגם חוסר אונים, בנוסף זה "דופק" גם את בעלי המקצוע הטובים באמת.
אני למוסך כזה בטוח שלא הייתי חוזר, כמובן שיכול להיות שהמוסך בכלל צודק ואכן האבחנה שהקלאץ' גמור נכונה, אך עצם העובדה שהקלאץ' הוחלף על-ידו לפני 12K ועכשיו פתאום הוא גמור מצביעה על ה"פאשלה".

לדעתי צריך להצמיד שרשורים כאלה "לדביק" כדי שחברים נוספים יוכלו לראות באילו מוסכים כדאי לפקוח עיניים שבעתיים!!

אבל.. אני אופטימי :), כי ראיתי אצל "חיים הכט" שיש "קומבינטורים" גם בתחומים אחרים, ככה שאנחנו לא "הנטחנים" היחידים..:p

dennis 25-10-12 22:02

אממ..
 
זאת בידיוק הסיבה.. למה אנשים בורחים מהמוסכים המורשים..
הם הכי יקרים.. (בכול זאת מורשים). בעלי רכב מחפשים שהרכב שלהם יקבל את תשומת הלב. שיהיה טיפול מעולה. אכפתיות. אחריות על עבודתם. אבל לצערי אנחנו שומעים על הרבה דברים.. כמו חוסר לקיחת אחריות.. זלזול ברכב. או אפילו הכי גרוע.. עובדים על הלקוח בעיינים כמו במקרה הזה.. (שבסך הכול היתה תקלה במשהו קטן, אבל הם פשוט החליטו להחליף קלאצ חדש). אבסורד.
אבל מה שמעודד שמוסכים פרטיים לרוב... עושים עבודה נהדרת... יחס.. לקיחת אחריות..וממש עד למצב של איתור תקלות... חיבור רכב למחשב.. החלפת צמיגים לטסט ולהחזיר לקודמים.. שטיפה של המנוע.. ניקוי של פנסים עם חומר (אנג'ל אייז).. ועוד.. שאני לא זוכר. וכול זה בחינם.
כך לפחות אצלי.. באמת אני מבסוט מהמוסך שלי. ממש כול דבר קטן.. אני פשוט מתקשר טלפונית לבעל המוסך.. ומקבל כיוון במקום.
אני לא בטוח אם מוסך מורשה היה מעניק לי יחס כזה.

amitbl 25-10-12 22:30

דניס אשמח לדעת מה המוסך שלך.
אני מוכן לנסוע למרכז בשביל לקבל יחס כזה (וחוץ מזה אני גם ככה פעם בחודש נוסע מרכזה)

dennis 25-10-12 22:54

אממ..
 
צטט:

במקור פורסם על ידי amitbl (הודעה 115288)
דניס אשמח לדעת מה המוסך שלך.
אני מוכן לנסוע למרכז בשביל לקבל יחס כזה (וחוץ מזה אני גם ככה פעם בחודש נוסע מרכזה)

המוסך שאני מטפל אורן שרותי רכב. נמצא בחולון רחוב המרכבה. יש כמה וכמה חבריי פורום שמטפלים אצלו. אורן מקצוען בתחומו!!

רפי לין 25-10-12 23:49

אורן שרותי רכב
 
וכאן פרטיו של אורן: www.musach.co.il/details.asp?id=570
הוא מקצוען ומוכשר בכל תחומי הרכב, מכונאות, חשמל, דיאגנוזה, מיזוג אויר, ריתוך, מטלורגיה וכל תחום טכני שהוא ויש לאורן ידע טכני נרחב (למרות שהוא צעיר).
בברכה - רפי לין


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:33.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©