![]() |
פונטו 2001
שלום לכולם,
ברשותי פונטו 2001 ידנית. אני אפרט על התקלה שלי, מתי הכל התחיל, למרות שאולי לא הכל יהיה קשור לתקלה שעליה אני שואל. התקלה שלי היא שכאשר אני לוחץ יותר מדי על הגז, לא משנה באיזה הילוך, האוטו נחנק ופשוט לא מאיץ, אחרי כמה שניות הוא מתחיל להאיץ טיפה, ובאיזה שהיא נקודה פתאום המנוע "נפתח" ואז האוטו מתחיל להאיץ כרגיל במן "קפיצה" כזאת קדימה כאילו איזה סתימה השתחררה. חשוב לי לציין שכאשר אני לוחץ על הגז ממש בעדינות אז האוטו צובר מהירות לאט לאט בלי שום בעיה, אבל מספיק שבטעות שמתי יותר מדי גז בתחילת נסיעה או בהחלפת הילוך הוא נחנק. כאשר האוטו בעמידה כאשר הוא בתחילת נסיעה הטורים עומדים קבוע בלי לזוז. רק אחרי נסיעה יחסית ארוכה כאשר אני עוצר, הטורים טיפה זזים למעלה ולמטה, ממש ממש טיפה ומרגישים שהאוטו טיפה מגמגם. יש לציין שגם זה התחיל רק אחרי שהתחילה "בעיית ההחנקות". הכל התחיל לפני כשבועיים שגיליתי נזילת דלק בצינור גומי שמתחבר בצד אחד לצינור המתכת שמגיע ממיכל הדלק, עד לצד השני שהוא הקליפס שנמצא בצד ימין של המנוע. הדלק היה נוזל על האלטרנטור. למזלי זיהיתי את זה מהר והחלפתי את הצינור בצינור מקורי מפירוק אבל כן נסעתי עם נזילת דלק משהו כמו 100 קילומטר. לא יודע עד כמה זה קשור לתקלה אבל היה חשוב לי לציין מתי זה בידיוק התחיל. אמרו לי להחליף פילטר דלק ושזה יכול לפתור את הבעיה שהאוטו נחנק. האם לדעתכם זה יכול לעזור? יש לכם עוד רעינות לתת לי? תודה מראש לכל העוזרים! |
איו פליטר דלק בפונטו ספייס המיועד להחלפה (הפילטר מובנה בטנק הדלק)
|
לפי מה שהבנתי מההסבר לך שהאוטו קר אז הכל בסדר אבל לאחר נסיעה כשהרכב חם יש בעיה של סחיבה וסלד לא יציב.
כמה שאלות לקבלת רקע: האם יש מנורת תקלה דלוקה בלוח שעונים.? האם הוחלפו לארונה מצתים(פלאגים) או חוטי הצתה? בוצע ניקוי מצערת מתישהו? הרכב צורך יותר דלק מהרגיל? נזילת הדלק לא בהכרח קשורה לבעיה. |
האוטו נחנק גם שהוא קר וגם שהוא חם. רק עניין הטורים שהם זזים ממש טיפה שמתי לב שקורה
רק אחרי שהאוטו חם. ואין בעית התחממות לאוטו. אין נורות אזהרה דולקות. פלאגים הוחלפו לפני 20 אלף. לא בוצע ניקוי מצערת. וכן, האוטו צורך טיפה יותר דלק מהרגיל אבל לא בצורה יותר מדי רצינית. האם הוספת תוסף תנקה את הפילטר דלק המובנה שבטנק הדלק? והאם זה יכול לעזור? באיזה סדר לדעתכם להתחיל לבדוק/לטפל בתקלה? תודה לעונים! |
2 צירוף קובץ(ים)
תתחיל לבדוק לפי הסדר הבא :
א. התיז מעט ספרי קרבורטור לסעפת היניקה, כאשר המנוע פועל, ובדוק. במאזדה של של אישתו של הבן היתה אותה תקלה וכך פטרתי את זה. להתיז לסרוגין בזהירות, כדי לא לגרום לנעילה של הבוכנות. עדיף לפרק סעפת ולנקות. ב. לנקות את חיישן הקרנק, ולבדוק התנגדות. ב- 20 מעלות , 2000 אום. ב- 80 מעלות 300 אום. הפעולה לא קלה משום שצריך לפרק את החיישן ולחמם מים למעלות הנ"ל. ג. לבדוק חיישן כניסת טמפ' אוויר, (IAT) בטמפ' של 20 מעלות. אמור לקנל 2.7 V. מצורף סרטוט. החיישן הנ"ל משולב עם חיישן (MAP) ומקבל מאותו קונקטור. ד. אחרון לא חביב, המחשב. בדוק התנגדות בין החוט שנותן מינוס חיצוני למחשב לבין גוף המחשב. אמור להיות אפס. כמובן לנתק את החוט. כאשר הסויץ סגור בדוק מתח בחוט B4 לגוף מתח מצבר. פתח סוויץ (לא להניע) בדוק בחוט B17 לגוף כנ"ל. מצורף סרטוט. הכי קל להתחבר למחשב בדיקה במוסך. אבל לא תמיד יש תוצאות. דוד. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©