![]() |
שמן להגה כח
איזה סוג שמן יש למלא במיכל של ההגה כח?
לפני חודש תיקנו לי במוסך "נזילות מהגה כח" וכנראה שלא מילאו לי שמן שוב, או שעדיין יש נזילה כלשהי. כרגע המפלס נמצא מתחת לקו המינימום ב 5-7 מ"מ בערך. אני לא מרגיש שינוי משמעותי בהתנהגות של ההגה. האם ייתכן שנגרם נזק כתוצאה מנסיעה עם חוסר שמן במשך חודש? איזה שמן עלי למלא במיכל ? תודה, מתן. |
עפ"י המלצת היצרן (בזמנו) אתה צריך נוזל לממסרות אוטומטיות Dexron II (דקסרון 2) וניתן להשיגו בתחנות דלק ובחנויות חלפים לרכב (מן הסתם יותר זול שם).
אתה יכול להשתמש גם בדקסרון 3 של מותג מוכר וטוב. חשוב להקפיד למלא במידה מדויקת. לנקות את המיכל מבחוץ לפני שפותחים את הפקק כדי למנוע כניסה של לכלוך לתוכו. לפתוח את הפקק ולנקות את המדיד עם מטלית נקייה. ללטבול את המדיד כאשר הפקק מונח ע"ג פתח המילוי, אך מבלי להבריג (לסגור) את הפקק. כאשר המנוע קר לחלוטין המפלס צריך להיות בסימן המינימום. כאשר המנוע הגיע לטמפ' עבודה המפלס צריך להיות בסימן המקסימום (הסימן הקרוב לפקק). לדעתי אם עבר רק חודש מהתיקון כדאי לך לחזור למוסך כדי שיבדקו שאכן הנזילה פסקה. |
חזרתי אל המוסך, הוא הציץ לבדוק אם יש נזילה מאיפשהו ולא מצא כלום, ייתכן והוא פשוט לא מילא בסיום התיקון הקודם.
בכל מקרה, הוא מילא לי דקסרון 3. לא שמתי לב של איזה מותג זה היה. נעקוב בזמן הקרוב מה יעלה בגורל המפלס. בנוסף, בדקתי שמן מנוע וגיליתי שהשמן ירד מתחת לקו המינימום. הייתה תקופה שהקפדתי לבדוק אם יש איבוד שמן ולא מצאתי שהרכב מאבד שמן. אז הפסקתי לבדוק בצורה קבועה. לא נדלקה לי נורה, ולא הרגשתי שום דבר מיוחד, אבל בבדיקה גיליתי שהמדיד נרטב ממש מעט. היום מילאתי שמן, ונכנס שם יותר מחצי גלון (!!) מה יכולה להיות הסיבה לאיבוד המסיבי הזה? האם ייתכן שנגרם נזק? יש לציין שעכשיו הגה הכח פועל הרבה יותר חלק, ונעלמו רעשים מוזרים שכבר התחלתי לחפש עליהם בגוגל. גם המנוע מורגש שעובד יותר "עגול", אחרי הכל הוא התפנק בזמן האחרון בראש מנוע + פילטרים + חוטי הצתה + מצתים + סליל הצתה. |
אממממ
צטט:
|
חשבתי שבכל הפונטו יש הגה חשמלי...
|
הגה כוח בפיאט פונטו
בפיאט פונטו דור ראשון (1995-2001) בחלק מהמכוניות יש הגה כוח הידראולי.
בפיאט פונטו (ספייס) משנת 2001 ומעלה יש רק הגה כוח חשמלי. בברכה - רפי לין |
צטט:
אני מבין שלדעתך נגרם נזק, האם תוכל יותר לפרט ? הרי שאם המנוע היה מרגיש בחוסר לחץ שמן, הייתה נדלקת נורה. והמדיד סך הכל מודד את הכמות הנמצאת באגן השמן, שבמילא לא נעשה שימוש בכולו. ההיגיון שלי כרגע אומר שהמנוע לא הרגיש מחסור בשמן. תקנו אותי אם אני טועה. |
צטט:
ככל הנראה אתה צודק בדברים שכתבת ולא נגרם שום נזק. זה שראית במדיד השמן שהמפלס במינימום, זה לא אומר שמשאבת השמן לא שימנה את חלקי המנוע. ממש בחלקו התחתון של אגן השמן ישנה מסננת שדרכה נשאב השמן אל פילטר השמן, אל המשאבה והלאה אל חלקי המנוע. מצב מסוכן, זה כשממשיכים לנסוע כאשר נורית לחץ השמן דולקת ואצלך היא לא דלקה (רק תבדוק שבחצי סיבוב של הסוויץ' מבלי להניע היא כן דולקת ולא שרופה). מצד שני, מפלס שמן מתחת לקו המינימום לא כל-כך בריא למנוע, מכיוון שמלבד שימון חלקי המנוע תפקידו של השמן הוא גם לקרר חלקי מנוע שונים. דבר נוסף הוא, שע"מ שהשמן לא יאבד מתכונותיו ויוכל לשמור על חלקי המנוע כנדרש, הוא צריך להיות בקיבולת מסוימת בהתאמה לצרכי המנוע. בקיצור.. סע לשלום, המפתחות בפנים! |
צטט:
אפילו הנורה של הבגאז' פועלת כהלכתה. בקיצור, עדיין לא שמתי לב למשהו חריג, ואם יופיע, יזכה להתייחסות הראויה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©