![]() |
נורת חום בפסייס
הרכב: פונטו ספייס 2001 SX ידני
חבר'ה אחרי המון זמן של שקט ובלי תקלות הגיע הזמן לכמה !! לפני כשבועיים דפק קרנק והחלפתי מנוע למנוע ייבוא ואחרי זה הרדיאטור קיבל מכה והחלפתי גם רדיאטור לחדש ונעשה ניקוז של אוויר כמו שצריך רק עכשיו יש תקלה חדשה ומוזרה האוטו מתחמם בדיקה של ראש מנוע מגלה שהאטם תקין אז החלפתי טרמוסטט בהנחה שהוא תפוס והבעיה עדיין קיימת השעון גולש מהחצי בשני קווים וחוזר לאמצע שאני פותח את הפקק של המים אני רואה המון לכלוך ובוץ על הפקק ?!!! אחרי נסיעה רגילה האוטו לא התחמם אני מחנה לכמה דקות ושאני מתניע מחדש האור האדום נדלק והמאוורר עובד במהירות השניה למרות ששעון החום מראה על חום קצת מתחת לאמצע !!!! אחרי כמה דקות האור נכבה וכאילו כלום לא היה זה חוזר על עצמו כמה פעמים בתנאים הנ"ל אנא עצתכם אנשים יקרים רפי ושאר החבר'ה , מה זה יכול להיות !!!!!!!???? איך אני מוציא את כל הלכלוך מהמנוע ??!!!! תודה לעוזרים מראש חג סוכנות שמח :-)))) |
חום
אם המנוע והרדיאטור הוחלפו באותו המוסך, תיגש לשם ותדרוש שינקו את המערכת וימלאו מים כמו שצריך, עם מנוע מייבוא ורדיאטור חדש המערכת אמורה להיות נקייה לגמריי.
שילמת הרבה כסף עד כה, תדרוש עבודה בתמורה. אגב רצוי שתעלה תמונה של הלכלוך בפקק שתיארת שנוכל לשער מה בדיוק הלכלוך הזה. |
תודה על התגובה המהירה רק המוסך אבוד עצות עד כה ואומר לפתוח לעשות ראש מנוע בכל זאת
תמונות אעלה בהמשך היום!! |
מנוע
אם המוסך שלך טוען שיש צורך לעשות ראש מנוע שיעשה אבל תיקח בחשבון שאתה לא צריך לשלם לו גרוש הרי שהחלפת מנוע מייבוא ויש לך עליו אחריות!
רק שאלה ברשותך: הבנתי שהרדיאטור הוחלף אחרי המנוע, האם המנוע התחמם מתישהו? מי בדק את האטם ואמר שהוא תקין? איך בדק? |
כמו ש- forum770 הציע, אני הייתי חוזר למוסך ודורש הסבר לבעיה, וכמובן שלא זז משם עד שעוברים על מערכת הקירור והמנוע ופותרים לי את בעית ההתחממות והזיהום.
הדבר שהכי "מרתיח" אותי, זה לשלם את מלוא הסכום כנדרש ולא לקבל את השירות או המוצר בהתאם. האם כשהחליפו רדיאטור חדש ופרקו את הישן, יצאו מים מזוהמים ממע' הקירור? האם בצעו שטיפה כמו שצריך? האם כשהחליפו את הרדיאטור מלאו בנוזל קירור ייעודי או במי ברז? שמת לב האם המנוע החדש היה מתחמם גם לפני החלפת הרדיאטור? מה בדקו בדיוק לגבי תקינות אטם ראש המנוע, בצעו בדיקת לחץ? האם המנוע מאבד נוזל קירור? האם הלכלוך במע' הקירור שמנוני? האם יש בועות במיכל העיבוי? צריך לגשת למוסך ולבצע מס' בדיקות. בהנחה שהרדיאטור שהותקן חדש לגמרי, יכול להיות שהמער' מזוהמת במשקעים מהמנוע "החדש" שככל הנראה עבד (בעברו) עם מי ברז. אם לא בדקו את משאבת המים לפני הרכבת המנוע, יכול להיות שמצבה לא משהו. יכול להיות שהחיישן שהותקן ברדיאטור אינו תואם לרכב ולכן אינו מפעיל את המאוורר בזמן, או שהרדיאטור בכלל לא מתאים. יכול להיות שהחיישן שהותקן במנוע אינו תואם לרכב ולכן מראה נתון שגוי. יכולות להיות הרבה סיבות לבעיה, אני יורה לכל הכיוונים, צריך לחזור למוסך ולבדוק לפי סדר את כל הרכיבים ע"מ לאתר את הגורם לבעיה. עריכה: עכשיו ראיתי שהוספת הודעה שהמוסך בכלל טוען שצריך לעשות ראש מנוע, אז זה סיפור אחר... המוסך לא אובד עצות, הוא יודע בדיוק מה צריך לעשות. השאלה האם הוא יעשה ויספוג את "המכה". |
חברים תודה על התגובות
המנוע החדש מצויין שהאחריות היא רק על רעשים ואת זה בדקתי בכמה מקומות לפני שקניתי לא נותנים אחריות על חום של מנוע הרדיאטור הוא חדש והוא בדיוק כמו שהיה ואפילו בצעתי בדיקת נפח לפני ההרכבה אני משתמש בנוזל קירור פראפלו הייעודי של פיאט ,הרדיאטור הוחלף אחרי המנוע ולפני הרדיאטור החדש האוטו בכלל לא התחמם הוא הוחלף עקב שחברה שלי נכנסה בגדר עם האוטו והרדיאטור קבל מכה רציתי לדעת איזה חיישן אתה מתכוון מה שאני יודע שמאוורר מופעל ע"י מע' פיקוד של המנוע אין יוניט תקן אותי אם טועה?!! ולבדיקת ראש מנוע בוצעה בדיקה לחץ עם שעון ואין התגלה בעיות באטם המוסך טוען שלפתוח את הראש וכך יוכל לנקות את מעברי המיים שבמנוע בגלל זה רוצה לעשות ראש מנוע |
התחממות המנוע
מאיזה תוצרת הרדיאטור החדש ומי החליפו וממי הוא נרכש?.
מכיוון שלפני החלפתו המנוע לא התחמם אז אני חושד בו. האם מאורר הרדיאטור פועל בשתי מהירויותיו?. איזה מוסך והיכן ביצע את החלפת המנוע?. בברכה - רפי לין |
איזה מוסך נותן אחריות "רק על רעשים"? ראש מנוע דפוק לא נכלל באחריות? כמה עלה המנוע?
צטט:
לא צריך לעשות ראש מנוע כדי לנקות את המשקעים במער' הקירור, במקרה קיצוני אפשר לפתוח פקקים. לדעתי, כדאי שתיגש למוסך אחר רק כדי לקבל חוות דעת נוספת וגם לשלול מצב בו המוסך מנסה "לקמבן" על חשבונך. נ.ב. בבוקר כשקר הרכב מניע בקלות או קצת מתקשה? האם בבוקר לוקח לו הרבה זמן להגיע לטמפ' עבודה? לא אמרת האם הרכב מאבד נוזל קירור? |
רפי אני מטפל במוסך הישן לסוכנות פיאט בנצרת אומנם משנתיים לקחו להם את הסוכנות רק האוטו טופל מאז שקניתי שמה .
אין לי מושג מה תוצרת שלו רק הביאו את הרדיאטור חדש בקרטון לא הסתכלתי תוצרה איזה חברה FUROM770 האוטו מאבד נוזל קירור מהפקק למרות שהחלפתי לפני כשבוע רק אני רואה סימנים של בוץ שמשפריץ מהפקק לעבר המנוע ניסיתי לצלם את זה רק לא יוצא ברור בתמונות האוטו לא עושה בעיות התנעה והוא מגיע בצורה רגילה לטמפ' עבודה כחמש דקןת ואולי פחות איפה נמצא החיישן הזה בדיוק יש לי מנוע של 60 כ"ס |
החיישן נמצא בצד סעפת היניקה, אמור להיות בצבע ירוק.
האם המאוורר עובד גם במהירות הגבוהה? האם בנסיעה בינעירונית זורמת חום המנוע עובר את החצי? אם הרכב מאבד נוזל באופן ברור גם כאשר המאוורר פועל, יש מצב שהתרמוסטט (למרות שהוא חדש) לא מתפקד כראוי או שיש בעיה עם המשאבה. הבוץ מהפקק שמנוני או שזה משקעים של אבנית וחלודה? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©