![]() |
צריכת דלק גבוהה - ערכי חיישן חמצן
1 צירוף קובץ(ים)
הרכב עשה לי כל כך הרבה זמן חיים קלים, שלא הייתי פה תקופה מאד ארוכה :)
לאחרונה הפונטו שלי (שנת 2001, דגם ELX 16V, גיר רציף) מראה צריכת דלק גבוהה מהרגיל. לא מדובר על הפרש של תוספת המזגן, אלא הרבה מעבר לכך. עד לא מזמן הצריכה הממוצעת היתה עומדת על 1:12.5 עד 1:13, בערך 50% עירוני, 50% בין עירוני, לא מרחקים גדולים (25-30 ק"מ לכל היותר לכל כיוון). לאחרונה הצריכה התדרדרה, וכיום עומדת על 1:10 לערך. מדובר על הבדל משמעותי מאד, שלא מאמין שהמזגן אחראי לו (גם לפני שלושה חודשיים הייתי מדליק מזגן לעיתים קרובות כי אני שונא לנהוג עם חלון פתוח). בהתחשב בכך שמחיר הדלק רק עולה, זו גם פגיעה כואבת בכיס (בערך פחות 80-120 ק"מ למיכל!). הרגלי הנהיגה לא השתנו (רגל עדינה על הדוושה, 50% עירוני, 50% בין עירוני, ללא פקקים מיוחדים). הבנתי מחבר שיתכן שהחורים שהיו לי באגזוז אחראים לכך. החורים הולחמו אצל מוסך אגזוזים, אך מעבר לכך שהרכב עכשיו שקט בהרבה (שזה מעולה), אין שום הבדל בצריכה. לאחר קריאה בפורום שמתי לב שבנושא צריכת דלק הרבה מפנים לבדיקת חיישן החמצן. יש ברשותי כבל KKL ותוכנת FIATECUSCAN. התחברתי למחשב הרכב (לאחר שהמנוע כבר בטמפ' עבודה לאחר מס' דקות נסיעה). סימנתי את הפרמטרים שנראו לי רלוונטים (Lambda Sensor Singal, Lambda Sensor Integrator) והוצאתי פלט של ערכי החיישן, בזמן עמידה ונסיעה עירונית קצרה ברחוב של הבית. מצרף את הערכים שהתקבלו בקובץ טקסט. הייתי שמח לדעת אם הערכים הללו תקינים? לפי מיטב הבנתי ערך ה Integrator האופטימלי הוא 1 (יחס תערובת דלק אוויר אופטימלי), וסטייה ממנו מעלה או מטה מהווה שינוי ביחס. לגבי ה Signal, אין לי מושג אילו ערכים צריכים להיות, ואם זה בסדר שהוא משחק באופן מאד קיצוני בין ערך מינמלי של 38 עד מקסימלי של כמעט 800. יש עוד משהו שצריך לבדוק? (ראיתי שרשמו לבדוק את המתח בחיישן עצמו - זה בעצם אותו הדבר כמו הנתונים שהתקבלו ממחשב הרכב לא?) |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©