![]() |
פונטו ספייס 1250 אוט'- המנוע לא מגיב/נחנק בהתנעה
שלום,
בפונטו שלי יש תופעה מוזרה. מדי פעם, כשאני מתניע את הרכב (לא משנה אם הוא חם או קר), דוושת הגז לא לא מעלה את הסל"ד. יש שינוי צליל המנוע, אך הסל"ד דווקא יורד והמנוע כאילו נחנק עם צליל נמוך ומקרטע. אין כמובן שום אפשרות להזיז את הרכב. גם נגיעה הכי עדינה בדוושת הגז גורמת למנוע להיחנק. לעיתים משחק עם דוושת הגז" משחררת" את ה"חניקה", אבל בזמן האאחרון נאלצתי לכבות ולהדליק את המנוע שוב. הבעיה נעלמת באותו רגע לחודש וחוזרת מתישהו שוב. אני לא נוסע הרבה ברכב. כפעמיים בשבוע. חוטי הצתה הוחלפו לפני 4-5 שנים לערך. אף מנורת בקרה לא נדלקת. מישהו פגש תופעה כזאת? אני יודע שאני צריך לבצע ניקוי בית מצערת, כי הסל"ד שלי לא יציב בעמידה ודיי נמוך, אבל יש לי רושם שהתופעה הזו לא קשורה לניקוי בית המצערת, כי בכיבוי והתנעה המנוע מגיב מצויין כאמור. תודה |
מעניין
האם שזה קורה המנוע מקרטע? יש רעשים מסויימים?
מתי בוצע טיפול אחרון? כמה ק״מ גמע האוטו? אם אמרת שחוטי הצתה הוחלפו לפני כמה שנים אני בטוח שהם מתפוררים עכשיו ! |
למיטב זכורני כן, המנוע מגמגם וכשאני נותן קצת גז, הוא ממש מקרטע
בקול עמום, כאילו הוא עובד על 3 בוכנות בלבד. הטיפול האחרון נעשה לפני שנה וחצי. עשיתי מאז 5K ק"מ. אני יודע שנהוג לעשות אחת לשנה, אבל עם הק"מ המועט שלי אני אצטרך לעשות טיפול כל 3K ק"מ. אני שם שמן סינטטי איכותי כפיצוי. לרכב 53K ק"מ סה"כ מ 2003. חוטי הצתה הוחלפו בתחילת 2007. אני מעדיך שעשיתי מאז כ 25-30K ק"מ. יש דרך לדעת בוודאות שאלה אכן חוטי הצתה? אם אלה אכן החוטים, כיצד קורה שאני מכבה ומדליק וזה מיד מסתדר? החוט הלא נשאר פגום אם הוא אכן פגום. |
כמה דברים
בק״מ הנמוך שרכבך עשה סבירות נמוכה שמדובר בבריחת קומפרסיה ורוב הסיכויים שמדובר בהצתה.
צריך לפרק את חוטי ההצתה ואת הפלאגים , אני מאמין שהחוטים יתפוררו לך בידיים אז כבר תקנה סט מקורי שיהיה לך בצד, לפתוח פלאגים ולראות אם יש סימנים חריגים עליהם. בכללי אני במקומך פשוט הולך לחלקי חילוף קונה פלאגים וחוטים ומחליף לבד( מקוריים כמובן) ככה תחסוך כסף כי העלות רק של חלקים ואם הבעיה לא מסתדרת אז תיגש למוסך. בהצלחה! |
סט כבלים הוא מאוד יקר למיטב זכרוני. מכיוון שהבעיה לא מתרחשת בכל
נסיעה, אלא פעם בכמה שבועות, אני ממילא לא אדע אם הבעיה נפתרה. אם אין דרך לזהות את התופעה, אני מניח שאין ברירה אלא לחכות שהיא תחמיר. פלאגים אין לי בעיה להחליף, אבל בגלל שהתופעה מתאפסת מיד בכיבוי והדלקה, אני לא משוכנע שזה קשור לפלאגים או דווקא לחוטי ההצתה. לי יש רושם שמדובר במשהו יותר אלקטרוני ואני מקווה מאוד שאתבדה כשיתגלה מה זה. |
מה יקר?
חוטי הצתה מקוריים פיאט 16v במחיר מעודכן לפני חודשיים 261 שקל! כולל מעמ.
|
איפה אפשר לקנות חוטי הצתה מקוריים במחיר כזה?
שילמתי משהו כמו 600 ש"ח ב 2007. קראתי ברשת עוד הודעות שזה המחיר. אגב, מי היצרן של הכבלים המקוריים של פיאט? בוש? יש יצרן תחליפי שמייצר כבלים באיכות גבוהה ליותר לפיאט פונטו MkII? |
שאל אצל סודאי לדוגמא, מחירים הוגנים (והנחה קטנה לחברי מועדון).
|
חלקי חילוף
שאני החלפתי גם חשבתי שזה המחיר ואפילו פתחתי שרשור על זה,
לא יודע מי היצרן - על החוטים והשקית רשום - פיאט לנצ'יה. עלו לי כולל מע"מ 261 שקלים בחלקי חילוף בכפר מיעיליא שבצפון. אני מזכיר מדובר ב16V. אגב המחירים של 2007 לא בהכרח המחירים של היום, תבדוק אצל סודאי כמו שהמליץ לך החבר פה ואז תדע ! אגב לא מומלץ בעליל להתקין חוטי הצתה תחליפיים ברכב , מערכת החשמל וההצתה רגישים מאוד ושמעתי על תקלות במחשב שנגרמו מחוטים באיכות זבל! בהצלחה. ( ולא , אני לא משווק של חוטי פיאט :D !) |
טוב, אני מת"א ולכן המחיר שקיבלת בכפר בצפון לא רלוונטי לי.
אני אנסה לדבר עם סודאי ולבדוק מה המחיר אצלו, כמו ש guter הציע, למרות שמנסיוני בעבר, הוא לא היה זול. עכשיו אני יודע פחות או יותר כמה זה אמור לעלות. תודה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©