מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פונטו 1100 . מאוורר של הרדיאטור עובד לסרוגין (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14961)

glmn180 13-06-12 02:46

פונטו 1100 . מאוורר של הרדיאטור עובד לסרוגין
 
בעיה שניתקלתי בה כבר מספר פעמים. המאוורר לא נכנס לפעולה בזמן לפעמים. מספר מכות עליו מחזירות אותו לחיים. אני מניח שמדובר בפחמים. האם ניתן לפרק את מכלול המנוע של המאוורר ולבצע ניקוי והחלפת פחמים או שמדובר בפרוצדורה בעייתית (נראה כאילו הסגירה ע"י פח מכופף ולא ע"י ברגים) ועדיף לחפש מפרוק? מדובר בפונטו 96 מנוע 1108 סמ"ק.

davidmzr 13-06-12 10:15

2 צירוף קובץ(ים)
צודק אצלך הבעיה בפחמים. לא בעיה לפתוח אותו, אבל כאשר הוא לא מסתובב חופשי ביד, יש גם בעיה של מסבים. לא שווה להתעסק איתו. אני פתחתי אותו כדי לקחת את הפחמים לוונטה פנימית של מזגן. התעצלתי לנסוע לת"א לקנות פחמים. :)
אם לא תסדר בצפון, ואתה מזדמן לאיזור שלי, צור קשר בפרטי. יש ברשותי כמה וונטות במצב תקין.
דוד.

glmn180 13-06-12 12:29

תודה דוד. אצלי המאוורר נראה בדיוק אותו דבר. אנסה לסדר ואם לא, מאמין שזה לא אמור להיות יקר מידי מפרוק.. דרך אגב, זה לא בעייתי לסגור אחר כך את המכסה?

davidmzr 13-06-12 13:50

לא, זה לא בעייתי לסגור אחר כך את המכסה.
נכון, זה לא אמור להיות יקר מידי מפירוק. להערכתי 100 עד 150 ש"ח.
דוד.

mechtech 13-06-12 18:33

צטט:

במקור פורסם על ידי glmn180 (הודעה 110273)
בעיה שניתקלתי בה כבר מספר פעמים. המאוורר לא נכנס לפעולה בזמן לפעמים. מספר מכות עליו מחזירות אותו לחיים. אני מניח שמדובר בפחמים. האם ניתן לפרק את מכלול המנוע של המאוורר ולבצע ניקוי והחלפת פחמים או שמדובר בפרוצדורה בעייתית (נראה כאילו הסגירה ע"י פח מכופף ולא ע"י ברגים) ועדיף לחפש מפרוק? מדובר בפונטו 96 מנוע 1108 סמ"ק.

בעבר היתה לי פונטו S75 שנת 98 והמאוורר התחיל להרעיש לי, הרעש היה בעיקר כשהסל"ד של מנוע המאוורר היה פוחת (ממש לקראת עצירה שלו) והבנתי שהלך המסב.

אני זוכר שבדקתי בזמנו אצל "מ.י.ר חלפים" ע"מ להחליף את מנוע המאוורר ואמרו לי שזה בא קומפלט עם כל היחידה בעלות של 1200ש"ח (זה היה בשנת 2002, אני חושב).

בכל מקרה, יום אחד קפצתי לחבר בדרום ת"א והמאוורר פשוט הרעיש כמו טלטל שבור.
שלפתי ארגז כלים, פתחתי את הברגים והוצאתי את המנוע החשמלי.
למיטב זיכרוני, שחררתי את המדחף ע"י פתיחה של אום או קליפס מתכת (לא ממש זוכר) ואת המכסה שבגב המנוע פתחתי ע"י יישור של הפחיות המכופפות עליו מגוף המנוע.

אח"כ הוצאתי את הרוטור (עוגן), שלפתי ממנו את המסב הנמצא בצד המדחף, ניקיתי הכל ובדקתי את מצב הפחמים (מברשות פחם היו במצב טוב).
קפצנו לא רחוק משם לרח' צ'לנוב ולקחתי מסב מתאים של NSK, איכותי יותר ומתאים לסל"ד גבוה בהרבה מהמקורי. עלות מסב 20ש"ח (מאמין שגם היום המחיר סמלי).
בנוסף גירזתי את מסב ההחלקה הנמצא במכסה המתכת שבגב המנוע.

תן קפיצה לחנויות חלקי חילוף או אפילו לבית מלאכה לליפוף מנועים וכו' באזורך ורכוש פחמים מתאימים.
לדעתי, החלף בהזדמנות זו גם את המסב. בחנויות מסבים תוכל למצוא מסב מתאים במחיר סמלי.

רצוי מאד לנקות את הסטאטור עם לחץ אוויר ולהיעזר בספריי לניקוי, נייר לטש עדין ומסמר עדין ע"מ לנקות את החריצים והפיח מהמגעים ברוטור ולא לשכוח לגרז את המסב שבמכסה.
כשאתה מיישר את הפחיות, כופף אותן מעט רק ע"מ שתוכל להוציא את המכסה (כדי שלא יחלשו/ישברו) ובסיום העבודה כופף וסגור אותן חזרה.
"החזיק" לי עד שמכרתי את הרכב (כארבע שנים). סיפור של רבע/חצי שעה עבודה עם קפה רתוח בפינג'ן.

davidmzr 13-06-12 18:56

הכול נכון ומתואר יפה.
רק הערה קטנה, את החריצים והפיח מהמגעים ברוטור, בעלי המקצוע מנקים עם מסורית שבורה, ולא עם מסמר. כך עשינו שנים גם בשיפוץ סטרטרים. יש לחדד/להשחיז את המסורית משני הצדדים.
דוד.

mechtech 13-06-12 19:07

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 110313)
הכול נכון ומתואר יפה.
רק הערה קטנה, את החריצים והפיח מהמגעים ברוטור, בעלי המקצוע מנקים עם מסורית שבורה, ולא עם מסמר. כך עשינו שנים גם בשיפוץ סטרטרים. יש לחדד/להשחיז את המסורית משני הצדדים.
דוד.


נכון! בנוסף, אפשר גם עם פצירה עדינה של האישה וכו' או לקחת לחריטה לפי הצורך.

davidmzr 13-06-12 19:35

אני חורט כבר שנים לבד גם סטרטרים. איך ?.
יש לי מקדחה חשמלית ענקית, אותה אני תופס במלחציים, אליה אני מרכב את העוגן ומפעיל אותה.
לוקח פצירה עם שיניים דקות, מניח על הרוטור המסתובב וחורט. לאחר מכן לופת נייר זכוכית מים ומלטש סופית.
זה לא מטעמי חיסכון בכסף אלא בזמן, למנוע נסיעה לחרט שלא תמיד פנוי. :)
בהזדמנות אעלה תמונה, איך הרוטור נראה לפני ואחרי הליטוש.
דוד.

glmn180 13-06-12 22:58

טוב.. אז לגבי הוונטה שלי, היא לא בדיוק כמו בתמונה שלך דוד. פתיחה הרבה יותר מסובכת והפח ממש עבה. ניסיתי וראיתי שמתחיל להיגרם נזק רב מידי. סגרתי חזרה. כרגע הוונטה עובדת יפה. בכל זאת קפצתי לפרוקיה ורכשתי וונטה נוספת (מכסה נראה כמו בתמונה של דוד). נשאר רק להלחים מחבר מתאים ולהרכיב. נעדכן בתוצאה.

glmn180 14-06-12 20:00

1 צירוף קובץ(ים)
עדכון: אתמול קניתי וונטה חדשה (כלומר משומשת מפרוק..) התקנתי אותה והיום ביצעתי נסיון. עובדת מצויין! באמת שעבור סכומים כאלה אין מה להתעסק בנסיונות תיקון של הישנה (פרט לאלמנט הסקרנות והלימוד). שאלה נוספת בהמשך לטמפ מנוע, ברכב שלי מותקן שעון חום לא מקורי . הוונטה נכנסת לפעולה ב 190F בערך והטמפ יורדת למרכז התחום הכחול . כלומר יש משחק במחוג רוב הזמן. האם המצב תקין? כמובן שהטמפ לא עוברת לכיוון האדום אף פעם.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:22.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©